2021-08-10, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bcdefg
Även trist att Jonna inte är med, jag tror hon är den som behöver lära sig mest kring hur hon fungerar på hög höjd.

Om det fortfarande är axeln som spökar för Linn så börjar det väl tyvärr ”osa katt” om hennes OS-plats (eller hur man nu ska uttrycka det)

Torsby har väl ingenting med höjden att göra, eller missade jag hela poängen?
Citera
2021-08-11, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tuokkonen
Torsby har väl ingenting med höjden att göra, eller missade jag hela poängen?
Man skulle väl göra ett 3000 m test på låg höjd nu i Torsby för att ha referensvärden för laktat etc. att jämföra med när man gör test på hög höjd i Frankrike. Borde väl dock inte vara omöjligt att de som missar Torsby och är aktuella för Frankrike-lägret i september får göra testet vid ett annat tillfälle om man anser att det är viktigt.
Citera
2021-08-11, 13:52
Medlem
FNLSs avatar
💯 dagar till Gällivare
Citera
2021-08-11, 17:38
Medlem
Sorina har problem med axeln efter fall på blinkfestivalen, ska ha slagit upp någon gammal skada. Väntar på röntgen, kan bara nyttja ena armen i dagsläget.
Citera
2021-08-11, 21:40
Moderator
Hjv9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krebs
Idag drar Team Svenska Spels nio dagar långa läger i Bruksvallarna igång.

Ser ut som att Moa Hansson är tillbaka i träning efter Coronasjukdomen.
Citera
2021-08-13, 10:05
Moderator
Hjv9s avatar
Programmet för Gällivarepremiären har släppts:

Citera
2021-08-13, 10:40
Medlem
Mycket bra att juniorerna får köra riktiga distanslopp. Blir fint att kunna jämföra åktider ordentligt. En positiv sak förra säsongen var ju annars att de bästa juniorerna åkte mot seniorerna. Som intresserad TV-tittare hade det gärna fått fortsätta.

Man kan ju hoppas att SVT ser till att producera och sända även juniorloppen nu när de har så lite längdåkning i övrigt att sända.
Citera
2021-08-13, 23:42
Medlem
Jag håller verkligen med. Även om tittarsiffrorna lär bli lägre än för seniortävlingar så tror jag att många är intresserade av vad som händer ”där bakom”.
Citera
2021-08-14, 10:00
Medlem
bcdefgs avatar
Vet någon varför Jonna inte är med på landslagslägret?
Citera
2021-08-14, 22:22
Medlem
Tar bilder från dagens träningstävlingar i sprint som att Dahlqvist, Hagström, Ribom och Lundgren körde final på damsidan och att Halfvarsson, Grate, Häggström och Persson körde final på herrsidan. Vet inte om det var så värst många fler sprintåkare med dock.
Citera
2021-08-15, 18:03
Medlem
Ingen rapportering alls i pressen angående Torsbylägret som slutar idag. Landslaget brukar väl ha en mediadag på åtminstone nästan alla läger i Sverige. Borde dessutom vara extra stort intresse inför en OS-säsong.
Citera
2021-08-15, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oggson
Ingen rapportering alls i pressen angående Torsbylägret som slutar idag. Landslaget brukar väl ha en mediadag på åtminstone nästan alla läger i Sverige. Borde dessutom vara extra stort intresse inför en OS-säsong.

Inte på detta läger, nästa skulle bli i Trollhättan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in