Citat:
Ursprungligen postat av
Lookalike
Wassberg ute och snackar floskler igen ser jag.
Storheten hos Wassberg låg alltid i skidspåret och aldrig utanför.
Klart som f-n att man bara kan fastslå saker utifrån realtid.Allt övrigt är egentligen menlösa spekulationer.
Detta ger att vi kan fastslå med absolut säkerhet att Alvar Myhlback i skrivande stund är den mest intressanta talang som kommit fram i svensk herrlängdåkning sedan åtminstone Gunde Svahn,i den ringa ålder som grabben nu befinner sig i.
Snart ger det sig om han matchar de framtidslöften som till exempel ålades Mathias Fredriksson.
Det blir då.Nu är nu.
Japp. Det var en trist vinkel av herr Wassberg. Vi har just sett en norsk 20-åring som (förmodligen) började sin elitsatsning ännu tidigare än Myhlback göra sitt livs löp som 20-åring, utan att det gav oss anledning att tro att det var toppen, även om Jakob själv spekulerat kring tidig karriärstopp, och det är vad han kommer upp med. Nä, det var inte ditt främsta medieframträdande, Wassberg.
För övrigt förstår jag inte varför så många hakar upp sig specifikt på förhållandet i löpning Calle visavi Myhlback. Vad spelar det för roll? 34 min på 10 km löpning av en 15-åring är en strålande tid alldeles oavsett om Calle kutar på 32 eller 36. Det är så klart en spektakulär referens för en kvällstidning, men fokus om något bör ju ligga på den konkreta tiden.