2021-08-14, 00:48
Medlem
En svår fråga för min del, då jag inte tänker som en man för att jag är en kvinna...Och förstår att det kan vara stora individuella skillnader, men tänk män som grupp, så får jag försöka finlira utifrån det.

Förtydligande, jag vill alltså bara ge mannen lite positiv uppmärksamhet, jag är inte intresserad av en träff med honom. Men lite uppmuntran från en kvinna som ser och värdesätter en tjusig bild, eller ett klurigt motiv som visar att han ansträngt sig för att ge en del oss kvinnor sånt vi gärna vill se. Helt enkelt att jag ser honom, och hans bild, och att den gör mig glad.

Men ifall jag ser en bild på en sexkontaktsida som en man lagt ut, en sådär lagom smakfull bild, inte en dickpick. Vad är lämpligt att skriva eller säga om jag vill förmedla att mannen har något attraktivt i sin bild, utan att lägga en kommentar som bara ytligt säger något om mannens kropp?

Jag själv vill inte få uppmuntran för hur min kropp ser ut, jag vill få uppmuntran för mig som person, men det är ju lite svårt att ge av bara en bild. Men för att säga något uppmuntrande utan att vara ytlig och ändå vara helt ärlig, vad kan vara ett bra exempel då, om jag vill att kommentaren ska ha lite stil och finess också?

Jag råkar tillhöra dom som gärna uppmuntrar dom män som verkar anstränga sig, men blir ju tokigt ifall jag skriver något som mannen inte vill höra, eller att jag är helt fel kvinna att skriva något om hans bild, så jag är tacksam för förslag på saker som kan tänkas vara uppskattade
Och vad bör jag inte skriva, det kan vara lika viktigt såklart...
Senast redigerad av Findusofelix 2021-08-14 kl. 01:47.
Citera
2021-08-14, 00:53
Medlem
Skriv:
Hoppsan! Dig blev man lite fuktig av att se.
Och ja, jag är hyfsat seriös.
Citera
2021-08-14, 00:54
Medlem
Skriv att han ser söt ut.
Citera
2021-08-14, 00:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gul-groda
Skriv att han ser söt ut.

Osäker på om epitetet "söt" ger rätt vibbar? Kanske, eller så tror han att jag tycker att han ser ut som en nallebjörn?
Citera
2021-08-14, 00:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Findusofelix
Osäker på om epitetet "söt" ger rätt vibbar? Kanske, eller så tror han att jag tycker att han ser ut som en nallebjörn?
Eller en söt liten hjälplös pojke.
Moderskänslor deluxe.
🤣🤣🤣

Fast egentligen skulle det vara värt att testa bara för att se reaktionen.

All män funkar trots allt inte som jag 😁
Citera
2021-08-14, 00:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AndyMcCoy
Skriv:
Hoppsan! Dig blev man lite fuktig av att se.
Och ja, jag är hyfsat seriös.

Glömde att säga, att jag inte så ofta har kommenterat mäns bilder förut, så är lite ovan och tänker att män överlag funkar tvärtemot oss kvinnor många gånger. Men tänker att någon måste börja, och jag försöker hellre än att inte göra något alls, men vill ju helst göra så rätt som möjligt .

Skulle en sån replik vara uppmuntrande för nästan vilken man som helst, oavsett om han ser mig som något som katten släpat in?
Citera
2021-08-14, 00:59
Medlem
webbutvecklarens avatar
Citat:
En svår fråga för min del, då jag inte tänker som en man för att jag är en kvinna...Och förstår att det kan vara stora individuella skillnader, men tänk män som grupp, så får jag försöka finlira utifrån det.

Men ifall jag ser en bild på en sexkontaktsida som en man lagt ut, en sådär lagom smakfull bild, inte en dickpick. Vad är lämpligt att skriva eller säga om jag vill förmedla att mannen har något attraktivt i sin bild, utan att lägga en kommentar som bara ytligt säger något om mannens kropp?

Jag själv vill inte få uppmuntran för hur min kropp ser ut, jag vill få uppmuntran för mig som person, men det är ju lite svårt att ge av bara en bild. Men för att säga något uppmuntrande utan att vara ytlig och ändå vara helt ärlig, vad kan vara ett bra exempel då, om jag vill att kommentaren ska ha lite stil och finess också?

Jag råkar tillhöra dom som gärna uppmuntrar dom män som verkar anstränga sig, men blir ju tokigt ifall jag skriver något som mannen inte vill höra, eller att jag är helt fel kvinna att skriva något om hans bild, så jag är tacksam för förslag på saker som kan tänkas vara uppskattade :)
Och vad bör jag inte skriva, det kan vara lika viktigt såklart...
" Oj då, här var då något intressant. Hej på dig! ;) "
Citera
2021-08-14, 01:01
Medlem
Citat:
Glömde att säga, att jag inte så ofta har kommenterat mäns bilder förut, så är lite ovan och tänker att män överlag funkar tvärtemot oss kvinnor många gånger. Men tänker att någon måste börja, och jag försöker hellre än att inte göra något alls, men vill ju helst göra så rätt som möjligt .

Skulle en sån replik vara uppmuntrande för nästan vilken man som helst, oavsett om han ser mig som något som katten släpat in?
Fetade skiljer sig (generellt) mellan män och kvinnor.
Män blir sällan äcklade över att få komplimanger av "fel" kvinnor.
Eller... Inte heterosexuella män iaf 😁
Citera
2021-08-14, 01:03
Medlem
Citat:
Eller en söt liten hjälplös pojke.
Moderskänslor deluxe.
🤣🤣🤣

Fast egentligen skulle det vara värt att testa bara för att se reaktionen.

All män funkar trots allt inte som jag 😁

Nog för att jag skulle rent åldersmässigt kunna vara deras förälder i vissa fall, men vill inte få dom vibbarna själv, för då uteblir fukten
Jag vill ju ge en genuin komplimang eller uppmuntrande ord, som får mannen att känna sig uppskattad, men utan att vara en kvinnlig variant av "mansgris" om jämförelsen tillåts utan att jag blir hängd...
Vill också att mannen förstår att jag verkligen menar det jag skriver, så det är inget jag bara säger åt vem som helst.
Citera
2021-08-14, 01:03
Medlem
franges avatar
Skriv att du blev sugen på att smaka på hans penis. Det är en "sexkontaktsida" - vad tror du syftet han är på sajten för? Att hitta någon att spela schack ihop med?
Citera
2021-08-14, 01:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av webbutvecklaren
" Oj då, här var då något intressant. Hej på dig! "

Det lät inte alls tokigt, det låter som något jag skulle kunna säga utan att det låter krystat. Men jag hoppar nog "hej på dig" då det för mig blir lite väl personligt, men ett bra förslag
Citera
2021-08-14, 01:07
Medlem
Citat:
Fetade skiljer sig (generellt) mellan män och kvinnor.
Män blir sällan äcklade över att få komplimanger av "fel" kvinnor.
Eller... Inte heterosexuella män iaf 😁

Har förstått det, men tänker att det kan gå under individuella skillnader. Men då är nog risken ganska liten att mannen tar det som en förolämpning, så länge jag inte jagar på för hårt?

Jag vill bara ge uppmuntran till en bra bild, ett bra motiv eller rent krasst att mannen är attraktiv, men utan att bli för personlig och tränga mig in i hans privata sfär.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in