2021-08-13, 09:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av RobertEriksson99
https://www.levandehistoria.se/folkmordet-i-srebrenica/efter-folkmordet/vad-ar-folkmord

Vad står det på punkt 3?

Jag vet: Att uppsåtligen påtvinga gruppen levnadsvillkor som är avsedda att medföra dess fysiska undergång

Men det där, om jag får spela rollen som djävulens advokat, kan exempelvis S, V, MP och C undvika att ta ansvar för (de tar aldrig ansvar för någonting annat än att försvåra med miljöhänsyn som skäl). Jag tror inte de fattar att de hetsar mot vita.
Citera
2021-08-13, 18:53
Medlem
RobertEriksson99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mertillen
Jag vet: Att uppsåtligen påtvinga gruppen levnadsvillkor som är avsedda att medföra dess fysiska undergång

Men det där, om jag får spela rollen som djävulens advokat, kan exempelvis S, V, MP och C undvika att ta ansvar för (de tar aldrig ansvar för någonting annat än att försvåra med miljöhänsyn som skäl). Jag tror inte de fattar att de hetsar mot vita.

Men om de inte fattar det, så är det vår uppgift att göra dem medvetna om det.
Så alla vita människor du träffar på som rättfärdigar folkmordet mot vårt folk, ska man kalla vid sitt rätt namn, nämligen antivita.
Citera
2021-08-13, 21:02
Medlem
Gugugagas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meeku
"Forced assimilation is an involuntary process of cultural assimilation of religious or ethnic minority groups during which they are forced to adopt language, identity, norms, mores, customs, traditions, values, mentality, perceptions, way of life, and often religion and ideology of established and generally larger community belonging to dominant culture by government."
Det är det enda definitionen på det som jag kan hitta. Hur i hela fridens namn får du in din beskrivning i det? Tvingas du som vit anpassa dig till de lagar och den kultur som den svarta majoritetsbefolkningen i Sverige har?
En kultur är ju att vita män inte vågar gå ut på natten, då är det ju en anpassning. Eller att man inte får den vård man betalt för eftersom vården är överbelastad. Det är också en anpassning.
Citera
2021-08-13, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gugugaga
En kultur är ju att vita män inte vågar gå ut på natten, då är det ju en anpassning. Eller att man inte får den vård man betalt för eftersom vården är överbelastad. Det är också en anpassning.

Men är vita män i minoritet i Sverige och tvingas anpassa sig till majoritetskulturen menar du? Jag tror du har en väldigt annorlunda syn på begreppet kultur än vad som brukar användas.. tänk: kultur = sharialagar på statlig nivå eller kultur = kvinnor har inga rättigheter så är du nog närmare vad som avsågs i citatet.
Citera
2021-08-13, 21:15
Medlem
Citat:
https://www.levandehistoria.se/folkmordet-i-srebrenica/efter-folkmordet/vad-ar-folkmord

Vad står det på punkt 3?

Citat:

Glöm ej att det även finns ytterligare en definition av folkmord som heter "kulturellt folkmord" och som definieras som följer:
Citat:
Kulturellt folkmord

Ett kulturellt folkmord utförs inte genom att döda, utan åsyftar snarare en process med massiv invandring av främmande etniska grupper så att den i området tidigare dominerande gruppen förvandlas till en alltmer försvinnande folkspillra.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Kulturellt_folkmord
Citera
2021-08-13, 21:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Genderbender
Glöm ej att det även finns ytterligare en definition av folkmord som heter "kulturellt folkmord" och som definieras som följer:
https://sv.wikipedia.org/wiki/Kulturellt_folkmord

Ett kulturellt folkmord utförs inte genom att döda, utan åsyftar snarare en process med massiv invandring av främmande etniska grupper så att den i området tidigare dominerande gruppen förvandlas till en alltmer försvinnande folkspillra.

Mycket viktigt, ja. Är faktiskt förvånad att denna wikipedia-länk har fått vara kvar.

Det är värre i Sverige än det är i Tibet, avseende tibetanerna. Just Tibet används också som ett exempel liksom görs för indianerna i Amerika.
Citera
2021-08-13, 22:08
Medlem
Citat:
Mycket viktigt, ja. Är faktiskt förvånad att denna wikipedia-länk har fått vara kvar.

Det är värre i Sverige än det är i Tibet, avseende tibetanerna. Just Tibet används också som ett exempel liksom görs för indianerna i Amerika.

Vi minns förstås stödet från Dalai Lama.

Europa åt européerna.
Citera
2021-08-14, 01:38
Medlem
RobertEriksson99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Genderbender
Vad står det på punkt 3?

Jag länkade vad det står. Du får gärna gå in och läsa och skriv här vad du uppfattat att punkt 3 handlar om.
Citera
2021-08-14, 13:13
Medlem
Citat:
Jag länkade vad det står. Du får gärna gå in och läsa och skriv här vad du uppfattat att punkt 3 handlar om.

Ja, jag såg - och känner även sedan länge till - den punkten; "Att uppsåtligen påtvinga gruppen levnadsvillkor som är avsedda att medföra dess fysiska undergång."
Dock är definitionen för kulturellt folkmord än mer träffsäker för vad som pågår nu, varför jag tipsade om denna enär många inte känner till den.
Citera
2021-08-14, 17:21
Medlem
-GGs avatar
Citat:

Ja, det är svårt att argumentera emot att Sverige inte blir utsatt för ett kulturellt folkmord, när det stämmer så på pricken. Varför tycker man som politiskt korrekt sinnad att det är rätt eller måste ske?

Och om man vänder sig direkt till de politiskt korrekt sinnade: Kan de ärligt påstå att de inte känner en oro över islams framryckning och att tusentals unga, stridbara män inte är en invasion eller upplevs som ett problem för värdlandet?
Om de tänker bort alla rapporter om underbar mångkultur, forskare som forskar om vita, antirasistiska teorier och annat textbaserat, vad säger första känslan i dem när de ser landets gatubild och nya kultur. För ibland måste man skita i alla experter, politisk godhet och gå på instinkt. Framför allt, är det egentligen märkligt att andra kulturer som kommer in orsakar reaktioner och motaktioner. Hur skulle vi annars förhålla oss till det. Vad är meningen för oss i det om våra sinnen helt förväntas stängas av.
Citera
2021-08-14, 18:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av -GG
...Framför allt, är det egentligen märkligt att andra kulturer som kommer in orsakar reaktioner och motaktioner. Hur skulle vi annars förhålla oss till det. Vad är meningen för oss i det om våra sinnen helt förväntas stängas av.

Ja. Precis. Självklart naturligtvis.

Jag ska börja upprepa detta om kulturella folkmordet. Det är ju en jude också som kom på uttrycket och det är till vår fördel eftersom det är antisemitism att invända mot judar. Ja jag vet, det är absurt.

Men vad ska man hoppas på? "Svenskarna vaknar". Nej. Inte precis. Eller jo de är vakna men det verkar ju ännu inte spela någon roll.
Citera
2021-08-14, 18:46
Medlem
Sperssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.Labingi
Om en har en inhägnad med fyra giraffer och tar in en flodhäst, har en inte bytt ut girafferna, utan en har bara inkluderat en flodhäst. Girafferna är kvar.

Om en har en inhägnad med fyra vita och tar in en neger så kommer till slut alla i inhägnaden vara halvnegrer.

Mångfalden har därmed blivit enfald.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in