2021-08-13, 20:11
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
En ny mutation kan väl även ge den som bara har naturlig immunitet problem med ADE, som dengufeber gör.

Hoppas vi inte hamnar där.

Nä, ADE är mardröms scenariot som vi verkligen inte vill ha.
Citera
2021-08-13, 20:17
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/3Jgxj9/senaste-nytt-om-coronaviruset

Har vi för mycket vaccin och för få som vill vaccinera sig i det här landet?

Är ju ett frivilligt val. De som inte väljer vaccin kommer ju troligen få det jobbigare med delta i höst. Men de är för få för att sjukvården ska kollapsa
Citera
2021-08-13, 20:21
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
På vilket sätt oroar jag mig över det? Jag har ju tvärtom propagerat för att vi ska ta deltavågen innan vintern.
Jo, det håller jag med om skulle vara en orsak att vilja ha snabb smittspridning som du skrev i ett tidigare svar.

Frågan är om det blir någon skillnad att ta delta nu eller senare?
Misstänker att du är lite inne på att många har bättre vitamin-D-nivåer nu än i vinter och på så vis kan det ju vara en skillnad.

Det kan också vara bra att klara av den innan nästa variat gör livet surt för oss.
Citera
2021-08-13, 20:25
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Jag frågar igen.
Vad är det som är så bra med att uppnå flockimmunitet snabbare?
Citat:
Ursprungligen postat av Död o återfödd
Du vill ha flockimmunitet om 10 år?
Frågan till dig kvarstår.
Vad är det som är så bra med att uppnå flockimmunitet snabbare?
Varför kan du inte bara svara på varför du tycker det är bra?
Citera
2021-08-13, 20:29
Medlem
Onkel Kostias avatar
Citat:
Nu kommer ett gammalt hedligt Hack i skivan! fron mig.
Regeringet tappade kontrollen redan i mars 2020 när smittade släpptes in i Sverige helt utan några åtgärder, så inget nytt under solen där.

Regeringen har haft god hjälp av FoHM i sitt misslyckande genom att det inte verkar "tillåtet" att agera proaktivt, utan det gäller att vänta på bevis.

Man kör medvetet in i bilen framför för för att få bevis att det är bra att bromsa!

Hur många gånger behöver man köra in i bilen framför, innan man inser att det är en fördel att bromsa?

Det var inte bara den ursprungliga kinesiska varianten som möttes med öppna dörrar. Samma fel upprepades med dom nyare varianterna. Hur många fler varianter kommer att få spridning i Sverige, innan Folkhälsomyndigheten inser att det är dumt att välkomna resenärer från länder med pågående smittspridning?
Citera
2021-08-13, 20:30
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Jag har inte funderat så mycket på när just jag vill ha flockimmunitet faktiskt.

Vilka tankar har du om det?
Citera
2021-08-13, 20:35
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel Kostia
Hur många gånger behöver man köra in i bilen framför, innan man inser att det är en fördel att bromsa?

Det var inte bara den ursprungliga kinesiska varianten som möttes med öppna dörrar. Samma fel upprepades med dom nyare varianterna. Hur många fler varianter kommer att få spridning i Sverige, innan Folkhälsomyndigheten inser att det är dumt att välkomna resenärer från länder med pågående smittspridning?
Det är ju olika bilar varje gång, så man måste naturligtvis skaffa evidens innan man bromsar.

Det är inte så väldigt länge sedan vår spågubbe Tegnell gissade att delta-varianten inte skulle få fäste i Sveride.
https://omni.se/tegnell-inget-tyder-pa-deltaspridning-i-sverige/a/WqvPpQ
Citera
2021-08-13, 20:36
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NeoVain
Givetvis, folk är inte så dumma som statistiken vill påskina. Det är alltid tom parkering vid den lokala vaccinationslokalen där jag bor, och har varit så redan andra dagen den öppnade(första dagen var det dock mycket idioter där)

Tror nog de är lika förrädiska med statistiken kring detta som i snacket om hur viktigt det är med "masker".

"Clown world in 12 seconds."
https://twitter.com/TeiQh/status/1424993059620675588

Säger en del om folk som på allvar tror att FoHM skulle fejka vaccineringsstatistik.
Citera
2021-08-13, 20:37
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:

Var verkar flockimmuniteten fungera?
Citera
2021-08-13, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hajade
Själv känner jag mer för någon form av isolering eller inlåsning, likt nedan artikel. För att inte bli gripen så ska man tvätta händerna regelbundet, använda munskydd och hålla tryggt avstånd inom familjen i isoleringen. Helst ska man inte tänka själv. Vill man vara 100% ska man konsumera en stor mängd radio och TV också

Artikel: Föräldrar anhållna – misstänks ha hållit sin son instängd i över ett år

https://f7td5.app.goo.gl/HSe5fg

Vi bör kanske förbjuda sex också.
Helt ärligt, jag tycker detta är helt galet.
Nu tillåter i varje fall Tyskland och England mer eller mindre fulla idrottsarenor.
Jag hoppas inte det går att vrida tillbaka till lockdowns igen. Jag är en social varelse.
Citera
2021-08-13, 20:41
Medlem
negrofobens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.Enstoring
Nu är det ju inte många antiwaxxers som har jobb, men det är klart, för de få som ändå har någon slags aktivitet liknande arbete kan det ju bli kämpigt..
Ja skulle man införa vaccinkrav för att få aktivitetsstöd och försörjningsstöd vore det ju jävligt tufft för foliehattar...
Citera
2021-08-13, 20:43
Medlem
negrofobens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Säger en del om folk som på allvar tror att FoHM skulle fejka vaccineringsstatistik.
Kan man tro att jorden är platt kan man ju tro på vad som helst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in