2021-08-12, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Forbjudenmark
Har försäkring genom mitt fackförbund. Betalar 900 kr i självrisk. Ser inte vitsen i att betala för ytterligare en försäkring när jag troligtvis inte behöver använda den. Skulle jag extraförsäkrat alla mina bärbara elktronikprylar skulle det kostar mig många tusen kronor vilket är högre än dom två gångerna jag behövt betala självrisk?

Ja, 900 i självrisk vad ”bra”, men du blir rövknullad varje månad för att vara medlem. Grattis!
Citera
2021-08-12, 18:44
Avslutad
Har det uppstått några sexuella relationer medans du har jobbat där?
Kan tänka mig att man blir helt till sig när det börjar jobba en brud där som är intresserad av teknologi

Jag misstänker att det kan bli en hel del heta stunder bland klockradios och dammsugare
Citera
2021-08-12, 19:24
Medlem
Kallebrogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AD15
du blir rövknullad varje månad för att vara medlem. Grattis!
Vad har du använt för jäkla försäkringsbolag!?!

Skämt åsido så är det ju så, det är själva poängen med försäkringar. Fram tills något händer, då blir man det istället om man inte har försäkring.
Citera
2021-08-12, 22:17
Medlem
Säljer ni använda lurar och datorer?
Citera
2021-08-12, 23:50
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallebrogen
Rent statistiskt sett få fungerar lotterier och försäkringar så att den genomsnittliga kunden kommer betala mer än de någonsin får ut. Dock finns det ett fåtal som tjänar på det, t.ex. någon som vinner storvinsten på lotto, eller någon vars hus brinner ner.

Båda får ett tillskott i kassan. Skillnaden är att i ett lotteri blir det en vinst, medan i försäkringsfallet så blir det bara en ersättning för faktisk skada.

Men om man bara ser på dem rent statistiskt så fungerar de på samma sätt - du bör förvänta dig att de är en förlustaffär.

Sen lever man ju inte nödvändigtvis efter det själv. Jag tror på att ha ett gott försäkringsskydd för allt viktigt, men jag bryr mig inte så mycket om lotterier. Men det är för att även om jag förmodligen kommer förlora på försäkringarna, så anser jag att det är värt priset för chansen att "vinna" (undvika en stor förlust) om olyckan är framme.
De är väsensskilda. Bara ytligt verkar de likställda. Man kan illustrera att de verkligen är helt olika saker genom att konstatera att man blir inte rik om en försäkring löses in därför att du förlorar samtidigt ett lika stort värde. I ett lotteri kan du vinna en stor summa utan att samtidigt förlora något.

Men det finns fler skillnader.
Citera
2021-08-13, 00:41
Medlem
Tråden bör låsas då TS gav upp efter en fråga.
Citera
2021-08-13, 03:08
Medlem
Kallebrogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffemedaffe
De är väsensskilda. Bara ytligt verkar de likställda. Man kan illustrera att de verkligen är helt olika saker genom att konstatera att man blir inte rik om en försäkring löses in därför att du förlorar samtidigt ett lika stort värde. I ett lotteri kan du vinna en stor summa utan att samtidigt förlora något.

Men det finns fler skillnader.
Ja, det där nämnde jag i mitt inlägg. Vad är det för andra skillnader du tänker på?
Citera
2021-08-13, 08:17
Medlem
Limma skinkbits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Autodidis
Tråden bör låsas då TS gav upp efter en fråga.

Och dessutom har den spårat ur i en meningslös diskussion om huruvida försäkringar är att jämställa med lotterier.
Citera
2021-08-13, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheOxyu
4. Pressen är ganska stor, man ska sälja runt 1700kr i försäkringar per dag samt 2 nytecknade Netonnet-kort (fakturakunder). Annars finns risken att ha samtal med högre uppsatta och i värsta fall sparken.

Hur är det ens möjligt när den enda kundkontakt personalen i en lagershop har är i kassan? Det finns ju ingen chans att "snacka in sig" eller bygga förtroende när det inte sker något kundmöte/service ute på "golvet"? Att gå till kassan blir ju bara som checkouten I en onlinebutik, fast fysisk.

Edit: När jag tänker efter så har det nog faktiskt hänt att kassapersonalen frågat "vill du ha försäkring på den?" någon gång när jag handlat i lagershop. Ni måste ha riktigt stor personalomsättning om ni får kicken när ni inte säljer med försäkringar. 😁
Senast redigerad av Kallfusion 2021-08-13 kl. 10:47.
Citera
2021-08-13, 12:34
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheOxyu
Som titeln säger, jag jobbar på Netonnet på en av lagershoparna i Sthlm som säljare i informationsdisk samt lite lagerarbete. Har jobbat här i 6 år så har en del erfarenhet. Fråga vad ni vill kring säljande, provisioner, lön mm så ska jag försöka svara på så många jag kan.
Varför är ni bara intresserade av att sälja och aldrig intresserade av att hjälpa kunder med reklamation och liknande? Då ghostar ni eller lämnar felaktig info om att man ska kontakta tillverkare och allt möjligt idiotiskt.
Citera
2021-08-13, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stjerna111
Ni pratar om bedrägerier. Just något netonet har gjort mot mig. Beställde en mobil I netonet affär. Fick ens aldrig något bekräftelse mejl. Skrev till netonet efter npndag att jag avbokar beställningen för att köpa en annan. Han sa han gjorde det. Nu får jag räkning att jag ska betala för en dyr telefon jag ens aldrig har fått. Det om något är väl bedrägeri från netonet
Är inte Netonets fel. Utan kreditbolaget som ger kredit på beställningarna. Dom ska du vända dig till. Har du beställt något så skickas räkningen ut även vid avbeställningen. Inte dom som jobbar i butiken eller tar emot beställningen som gjort fel.
Citera
2021-08-14, 02:41
Medlem
-GGs avatar
Om jag köper en mobil från er för 2.000 kr, vad kostade den er att köpa in?

Berätta om stölder som anställda har begått på lagren!

Har du varit med i en NoN-reklamfilm?

Varför försvinner produkter så snabbt ur ert sortiment, ni byter ut dem väldigt ofta känns det som.

Äger NoN Resursbank?

Anses det bland anställda att Andersson är ett jävla skitmärke som luras på kunder, eller köper ni också det?

Hur mycket rabatt får anställda när de handlar på lagret?
Senast redigerad av -GG 2021-08-14 kl. 02:45.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in