2021-08-13, 17:14
Medlem
Flera av de som väntat med att vaccinera sig var ungdomar som inte fick vaccinera sig tidigare för Sverige följde ju en ganska strik ordning där de äldsta fick vaccinera sig först.

Några av de som inte vaccinerat sig (än) är väl de som fått diagnos att de haft covid-19 redan och därmed har de ett skydd. Ungdomar som inte ens blir sjuka kanske vill få covid-19 så är den saken överstökad.

Jag tror att antalet som aktivt går emot att bli vaccinerade är ganska få. Kanske inte ens en procent av befolkningen.

Men tänk på att en procent är 100.000 personer så de både hörs och syns. Precis som andra grupper.
Citera
2021-08-13, 17:15
Medlem
För att svara på din fråga: psykiskt sjuka, underbegåvade och negrer. Sedan så kan det vara en kombination av dessa tre kategorier. I stort är det så.
Citera
2021-08-13, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GeleZacha
Jag är en av dem. Kommer i alla fall inte ta det förrän jag anser det helt säkert, i min mening är det inte tillräckligt testat. Många har fått hemska biverkningar (och nej, jag vet att de flesta klarar det helt utan problem men jag vill inte ta risken) och t.o.m. dött.
Jag studerar på universitet och anser mig vara källkritisk, så jag tror inte på skumma internetsidor som påstår en massa saker om vaccinet som de flesta faktiska konspirationsteoretiker gör. Däremot tror jag inte särskilt mycket på SVT eller Aftonbladet heller, då de har en agenda och inte rapporterar hela sanningen.

Många har fått hemska biverkningar och tom dött skriver du.
För mig låter det mer som om du beskriver de som drabbats av COVID-19.
Så ofarligt att vara ovaccinerad är det inte.....
Senast redigerad av grabb1948 2021-08-13 kl. 17:17.
Citera
2021-08-13, 17:17
Medlem
Nästan alla var emot "experimentell vaccin" när Trump hade stolen, 2 veckor senare var det räddnigen. Det är en politisk cirkus
Citera
2021-08-13, 17:18
Bannlyst
här har ni en som ALDRIG kommer att ta dessa vaccin

!!!!! ALDRIG !!!!!
Citera
2021-08-13, 17:19
Medlem
Normalsaltatsockers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ducadream
Jag är av samma åsikt och är läkare. Avvaktar tills vaccinen är tillräckligt säkra. Jag känner en person som tagit vaccin mot svininfluensan och lider av narkolepsi tills idag.

Ni får kritisera mig hur ni vill. Det är okej. Jag kan ta det.
Tvivlar starkt på att du läkare.
Citera
2021-08-13, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HurManVetInte
Har dom klimatångest också? Vurmar dom för att vi ska ta emot en massa slöder från bananländer som Afghanistan?

Jag tillhör dessa fem procent.

Har redan haft corona och det bet inte alls på mig.

Skiter fullständigt i om andra människor dör. Får jag corona igen så kommer jag gå runt och hosta på alla i min omgivning.
Citera
2021-08-13, 17:20
Medlem
cerns avatar
Inte vaccinerat mig!

Varför?

1. Bor utanför storstäderna
2. För många olika typer och märken på vacciner så jag bir förvirrad
3. Finns olika typer av Covidvirus, delta, alfa, plus osv att jag blir förvirrad
4. Känns inte riktigt genomforskat
5. Blir jag sjuk tar jag en alvedon och väntar ut skiten
6. Är inte i riskzonen öht.
Citera
2021-08-13, 17:21
Medlem
Jag är en av dem.

Lite fakta om mig:
1. Höginkomsttagare (tillhör topp 1 % i Sverige som tjänar mest). Kanske bara är en lögn? Nix. Lönen överstiger 50 000kr per månad netto.
2. Har löpande kontakt med flera forskare, varav flera seniorer (det är hästlängder över en läkare i kompetens att förstå forskning).
3. Är förmodligen definitivt bättre på att tolka och förstå data än majoriteten av alla vaxxare som bara upprepar vad auktoritetskällor säger.
4. Akademiker.
5. Bor inte i en storstad, exponerar mig inte mot särskilt många just nu.

Detta slår väl hål på myten att det bara är folk av låg socioekonomisk status som inte har tagit vaccinet.

Jag är ingen anti-vaxxare men ser i princip ingen poäng just nu med att ta vaccinen för egen del. Kanske ändras med tiden.

Oftast brukar en skicklig minoritet utmana etablissemanget och ha rätt/fel. Det är sällan du hör historier om att det var majoriteten som var de som slog hål på en vedertagen ''sanning''.

Jag skiter i om någon länkar till att vaccinet skulle ge effekt, även om det skulle vara sant så är sannolikheterna så små att det inte ens berör mig.

Jag föredrar naturlig immunitet. Hälsan är god och D-vitaminnivåerna är laddade.
Senast redigerad av Lukas17 2021-08-13 kl. 17:56.
Citera
2021-08-13, 17:22
Medlem
Det är de högst utbildade som avvaktar. Inte så konstigt.
Har själv bara en master från KTH men såg tidigt igenom den här bluffen.

https://www.thecollegefix.com/most-vaccine-hesitant-group-is-those-with-phds-research-shows/
Senast redigerad av LordWaldemort 2021-08-13 kl. 17:27.
Citera
2021-08-13, 17:37
Medlem
Deveshs avatar
Nästan ingen jag känner har vaccinerat sig, tror siffran är närmare 10-20% vaccinerade i Sverige. De fejkar siffran helt klart.
Citera
2021-08-13, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 14329
Ann linde typ människor är det som sitter o säger att man ska vaccinera sig. O folk faller pladask. Har ni inte fattat nu efter 50 år ren terror från politikernas sida att de inte vill er väl?

Hur kan ni överhuvudtaget ha förtroende för dessa människor? Är ni helt jävla galna?

Det handlar inte ens längre om den obefintliga sjukdomen där 99% är över 80 år med 100 olika sjukdomar. Det handlar om det gröna passet. Det är ett jävla kommunistiskt klimatpass.

Skärp till er.

Amen. Det säger i princip allt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in