Citat:
Ursprungligen postat av
KalleCb
Var framgår hur mkt Erstberger mfl flyttat från sina konton? När har dom gjort detta? Varför isåfall inte flyttat allt?
Ewran Mersin är han fortfarande misstänkt? Gömmer sig i Dubai
Ngn som vågar gissa hur mkt Ernstberger har kvar när han kommer ut? Lyckats gömma undan hur mkt?
Ska man spekulera lite om återstående pengar så ska man inte tro att han har slå mycket.
Kanske de 30-40 mille han lyckades flytta från sina konton.
Frågan är då vart han flyttade dem
Håll i er nu, men jag tror inte denna kille är så smart som ni tror.
Han är i grunden en kille som inte kunde plugga, inte lyckades så bra med särskilt mycket.
han var inte alls sån Stureplansbrat som ni tycks tro.
Hans föräldrar hade lite kontakter och bor på Östermalm.
Men det betyder inte en garanti att lyckas i affärslivet.
Anledningen till att han "lyckades" var att han och Rothman Persson hade kolla på hur man bygger upp call centers med unga säljare som kan lura svenska folket. Samma upplägg som vilken mobilsäljare som helst.
Sen sögs de in i något de inte hade kompetens eller kvalifikationer för att hantera.
De blev ett lätt byte för Oak-gänget som var utbildade och erfarna och hade jobbat på stora internationella investmentbanker. Riktigt slipade snubbar alltså.
Som har kommit undan med det mesta av pengarna.
Kvar sitter dessa gossar med skägget i brevlådan utan att ha fattat vad som hände.
Är det synd opm dem? Inte alls.
Men de verkar inte alls ha vare sig kompetensen eller hjärnan att tänka ut komplicerade saker.
Därför tror jag inte de riktigt har kolla på hur de skulle berika sig maximalt och sedan gömma pengarna.
Så nej jag tror inte de har så mycket pengar gömda någonstans.
Men lita på att Mersin har det.