2021-08-13, 09:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av coli
Tack! Instämmer till fullo i det du skriver.
Hur kan man ens komma på den absurda tanken att lägga skulden för denna kvinnas brutala mord av två små barn på någon annan? På den sörjande fadern som just förlorat sina barn??

Det är fullkomligt ovidkommande hur illa hon tidigare kanske blivit behandlad av random person, grannar, släktingar, arbetsgivare eller någon samhällsinstans. Hon mördade två helt oskyldiga barn som definitivt inte hade något att göra med om någon annan varit taskig mot henne någon gång för flera år sedan.
Ang det jag fetat:
Det verkar som att denna tråd fyller nån slags skruvad men möjligen terapeutisk funktion för kontot 'Motavisgossar' i det att h*n här kan hålla på att spy sin galla över en utlandsfödd pappa som genom ett bestialiskt dubbelmord förlorat sina två små barn.

Kontot önskar få replik på sina inlägg och därigenom kunna återkomma ännu en gång med ostyrkta våldsanklagelser riktade mot den sörjande pappan.
Jag väljer därför att ignorera kontot.
Citera
2021-08-13, 12:30
Medlem
colis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Ang det jag fetat:
Det verkar som att denna tråd fyller nån slags skruvad men möjligen terapeutisk funktion för kontot 'Motavisgossar' i det att h*n här kan hålla på att spy sin galla över en utlandsfödd pappa som genom ett bestialiskt dubbelmord förlorat sina två små barn.

Kontot önskar få replik på sina inlägg och därigenom kunna återkomma ännu en gång med ostyrkta våldsanklagelser riktade mot den sörjande pappan.

Ja du har naturligtvis rätt. Inläggen från vissa postare, bl a denne, är så absurda att de som du säger, nog bör ignoreras.

Det finns också hos många någon slags ”förlåtelse” eftersom hon ju själv också dog. En rätt främmande tanke om man skulle ha samma jämförelse när det gäller en självmordsbombare som också lyckade mörda två andra oskyldiga offer.
Döda psykisk friska mördares gärningar är precis lika hemska och bör generera samma typ av fördömande.
Naturligtvis kan mord aldrig urskuldas med argument att någon annan varit ”dum” mot mördaren någon gång.
Eller att det nog måste vara makens fel eftersom mördaren var en kvinna.
Citera
2021-08-13, 15:30
Medlem
Citat:
Ja du har naturligtvis rätt. Inläggen från vissa postare, bl a denne, är så absurda att de som du säger, nog bör ignoreras.

Det finns också hos många någon slags ”förlåtelse” eftersom hon ju själv också dog. En rätt främmande tanke om man skulle ha samma jämförelse när det gäller en självmordsbombare som också lyckade mörda två andra oskyldiga offer.
Döda psykisk friska mördares gärningar är precis lika hemska och bör generera samma typ av fördömande.
Naturligtvis kan mord aldrig urskuldas med argument att någon annan varit ”dum” mot mördaren någon gång.
Eller att det nog måste vara makens fel eftersom mördaren var en kvinna.

Tror förlåtelse är fel ord. Förståelse stämmer nog bättre.
Om hon gjorde det av altruistiska skäl (vilket statistiken säger) så är det är en väsentlig skillnad på ondhetsskalan. En självmordsbombare har ju oftast som motiv att skapa terror och död för så många som möjligt.
Citera
2021-08-13, 15:50
Medlem
Motavisgossars avatar
Citat:
Tack! Instämmer till fullo i det du skriver.
Hur kan man ens komma på den absurda tanken att lägga skulden för denna kvinnas brutala mord av två små barn på någon annan? På den sörjande fadern som just förlorat sina barn??

Det är fullkomligt ovidkommande hur illa hon tidigare kanske blivit behandlad av random person, grannar, släktingar, arbetsgivare eller någon samhällsinstans. Hon mördade två helt oskyldiga barn som definitivt inte hade något att göra med om någon annan varit taskig mot henne någon gång för flera år sedan.
Citat:
Ang det jag fetat:

Blanda inte mig in i en diskussion mellan Coli och en annan insändare.
Jag klarar av att göra det själv utan din inbjudan - om jag skulle finna eller känna mig motiverat att så göra. Dock uppstod nu en motivation genom ditt inlägg med din "tes" om utlandsfödd pappa osv du tillskriver mig och avslutar det genom att du valt att ignorera mitt konto.

Du motsäger ju dig själv med den avslutande knorren.

För övrigt åligger det inte mig att styrka beskrivna anklagelsers riktighet i inlämnade inlagor till landets rättsinstanser.
Citera
2021-08-13, 17:28
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Om hon gjorde det av altruistiska skäl (vilket statistiken säger) så är det är en väsentlig skillnad på ondhetsskalan. En självmordsbombare har ju oftast som motiv att skapa terror och död för så många som möjligt.
Ja du har helt rätt här.
Många har svårt att förstå skillnaden och när det gäller förståelse så innebär detta inte på något sätt att man tycker att handlingen är ok. Det visar i många inlägg här att det blandas ihop olika fall i en enda röra utan att fundera närmare. Nu har vi här i tråden allt från Anders Eklund till Självmordsbombare.
Citera
2021-08-13, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Inte för att nån kanske bryr sig, men hela mitt inre hamnar I ett sorts uppror när det antyds att dubbelmordet på de två barnen skulle ha skett med altruistiska förtecken.

Du skriver att statistiken indikerar att barnamord skulle ske av huvudsakligen altruistiska skäl. Det är säkert så att föräldrar som dödar sina barn efter dåden, t ex i polisförhör, försöker rationalisera sina handlingar genom att hävda att det var bäst för barnet att få dö. Det rättfärdigar på inget vis deras handlande!

Jag vet att min liknelse haltar, men det går att hävda att AH, av altruistiska skäl, utrotade mer än 6 miljoner judar. För det tyska folkflertalets bästa..
Citera
2021-08-13, 21:05
Avslutad
Han (pappan) blev påkommen med att ha en älskarinna (tjejen som han hade före henne).
Dom går tillfälligt isär.
Hon (mamman) ångrar sig och bönar och ber att han ska komma tillbaka.
Han kommer under vissa krav tillbaka (tex.att hon ska gå till psykdoktorn bla.)
Inte vad han egentligen önskar men hon lovar ju att bättra sig.
Hon slutar med p-pillren i smyg. Och oj. Han fick ett till barn med henne

Dom kämpar på i några år till, kanske med dålig ekonomi och mycket bråk, tills han känner
att nej det här går inte.
Hon bönar och ber men han vill skiljas. Hon blir jättedeprimerad och får pappa ett köpa ett hus till dom.
Nu har vi chansen att få bra ekonomi så ska allt lösa sig. Vi älskar ju varandra, åsså barnen.
Han tänker noga igenom och kommer fram till att, ja god ekonomi gör det i alla fall inte sämre
Åsså får han ju va med barnen, vad som va bäst för dom. Hon har ju hotat med att går
du ifrån mig så får du inte träffa barnen.

Han ger (förhållandet) det några månader till i nya huset.
Men det går inte, hennes hysteriska gap och skrik står han inte ut med.
Hon inser tillslut att det här går inte. Hon går med på skillsmässa.
Men hon får kalla fötter när hon ser att han har börjat ringa sin ex. älskarinna, hon ser det på teleräkningen

Han åker hem till mamma som övertygar honom en gång för alla att nu får det va slut.
Och skillsmässo papppren lämnas in.

En massa nya bönanden börjar. Tillslut hotar hon med att du får inte träffa barnen om du inte kommer hem. Hon börjar att tjata på socialen att hon ska ha ensam vårdnad. Allt för att hämnas på honom.
-Jo men då blir det rättssak, säger socialkärringen till henne.
Hon är kraftigt deprimerad och bestämmer sig för att kontakta en advokat.
För vill han inte ha mig så ska han fan inte ha barnen. Hon får skyddat boende, ombesörjt av
sina vänner i kommunen. Och pappa har ju sålt huset.

Hon försöker få till ett besöksförbud med hytta i näven för flera år sen som argument.
Hon lyckas inte. Kanske blir hon övertalad att det här klarar du inte att vinna,
så hon drar tillbaka ansökan om enskild vårdnad.

Hon tänker mycket, alldeles för mycket.
I ett förvirrat tillstånd där hämnd ingår i planen så tar hon med barnen i bilen på deras sista åktur.
Sen vet vi hur det gick .

En teori.
Jag tar egentligen ingens parti. Jag tror hon var helt slut i psyket och därför inte ansvarig
för sina handlingar. Även om jag inte skulle kunna förlåta nån som gjorde nåt med mina barn.
Jag tror heller inte barnen led av smällen eller kände nån skräck, dom skulle ju leka blindbock
för tåget som gick förbi. Och mamma var ju med.
Citera
2021-08-13, 21:09
Medlem
Citat:
Inte för att nån kanske bryr sig, men hela mitt inre hamnar I ett sorts uppror när det antyds att dubbelmordet på de två barnen skulle ha skett med altruistiska förtecken.

Du skriver att statistiken indikerar att barnamord skulle ske av huvudsakligen altruistiska skäl. Det är säkert så att föräldrar som dödar sina barn efter dåden, t ex i polisförhör, försöker rationalisera sina handlingar genom att hävda att det var bäst för barnet att få dö. Det rättfärdigar på inget vis deras handlande!

Jag vet att min liknelse haltar, men det går att hävda att AH, av altruistiska skäl, utrotade mer än 6 miljoner judar. För det tyska folkflertalets bästa..
Jösses, nu kom Hitler som jämförelse. Nå, foliehattarna tröttnar aldrig. Och andra får inte ha åsikter än du. Lite respekt för andra trådskribenter vore ju nice.

Om hälften är sant som mamman sagt så har barnens far drivit henne i döden. Nej, hon borde inte blandat in barnen, men jag begriper hur hon tänkte.
Citera
2021-08-13, 21:28
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:

Vid filicid - suicid, som tråden handlar om, KAN INTE föräldern delta i något polisförhör.
Citera
2021-08-13, 21:39
Medlem
Citat:

Det har knappt framkommit någonting som skulle ge en antydan av motivet. Några i tråden tror att tillvägagångssättet är en anledning till hämdmotiv. Själv tror jag det handlade om att spåret var lättillgängligt och bekant för gm.

Altruistiska skäl anges när mamman är gm. Hämdmotiv är betydligt vanligare när det kommer till pappor, som dessutom ofta tar med sig mamman i döden.
Studierna jag läst innefattar bara filicide-suicide. Det går alltså inte att förhöra gm vilket självklart försvårat att hitta motivet. Man har t.ex intervjuat närstående, läst sjukjournaler och samlat uppgifter från myndigheter.

När man pratar om altruistiska skäl i detta sammanhang menar man offret. Är man långsökt skulle man kunna ge AH att eutanasiprogrammet var av altruistiskt skäl, men inte utrotandet av 6 miljoner judar m.m.
Citera
2021-08-13, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av P944
Han (pappan) blev påkommen med att ha en älskarinna (tjejen som han hade före henne).
Dom går tillfälligt isär.
Hon (mamman) ångrar sig och bönar och ber att han ska komma tillbaka.
Han kommer under vissa krav tillbaka (tex.att hon ska gå till psykdoktorn bla.)
Inte vad han egentligen önskar men hon lovar ju att bättra sig.
Hon slutar med p-pillren i smyg. Och oj. Han fick ett till barn med henne

Dom kämpar på i några år till, kanske med dålig ekonomi och mycket bråk, tills han känner
att nej det här går inte.
Hon bönar och ber men han vill skiljas. Hon blir jättedeprimerad och får pappa ett köpa ett hus till dom.
Nu har vi chansen att få bra ekonomi så ska allt lösa sig. Vi älskar ju varandra, åsså barnen.
Han tänker noga igenom och kommer fram till att, ja god ekonomi gör det i alla fall inte sämre
Åsså får han ju va med barnen, vad som va bäst för dom. Hon har ju hotat med att går
du ifrån mig så får du inte träffa barnen.

Han ger (förhållandet) det några månader till i nya huset.
Men det går inte, hennes hysteriska gap och skrik står han inte ut med.
Hon inser tillslut att det här går inte. Hon går med på skillsmässa.
Men hon får kalla fötter när hon ser att han har börjat ringa sin ex. älskarinna, hon ser det på teleräkningen

Han åker hem till mamma som övertygar honom en gång för alla att nu får det va slut.
Och skillsmässo papppren lämnas in.

En massa nya bönanden börjar. Tillslut hotar hon med att du får inte träffa barnen om du inte kommer hem. Hon börjar att tjata på socialen att hon ska ha ensam vårdnad. Allt för att hämnas på honom.
-Jo men då blir det rättssak, säger socialkärringen till henne.
Hon är kraftigt deprimerad och bestämmer sig för att kontakta en advokat.
För vill han inte ha mig så ska han fan inte ha barnen. Hon får skyddat boende, ombesörjt av
sina vänner i kommunen. Och pappa har ju sålt huset.

Hon försöker få till ett besöksförbud med hytta i näven för flera år sen som argument.
Hon lyckas inte. Kanske blir hon övertalad att det här klarar du inte att vinna,
så hon drar tillbaka ansökan om enskild vårdnad.

Hon tänker mycket, alldeles för mycket.
I ett förvirrat tillstånd där hämnd ingår i planen så tar hon med barnen i bilen på deras sista åktur.
Sen vet vi hur det gick .

En teori.
Jag tar egentligen ingens parti. Jag tror hon var helt slut i psyket och därför inte ansvarig
för sina handlingar. Även om jag inte skulle kunna förlåta nån som gjorde nåt med mina barn.
Jag tror heller inte barnen led av smällen eller kände nån skräck, dom skulle ju leka blindbock
för tåget som gick förbi. Och mamma var ju med.
Jag tänker i exakt likadana banor och har gjort från första början. Jag tror helt enkelt att pappan träffat en ny tjej. Därför gjorde mamman detta för att straffa honom genom att han inte skulle få ha barnen mer. Bara en känsla jag har, hon fick ett utbrott av ilska/svartsjuka.
Jag lider verkligen med pappan, han måste sörja något jävulskt. 😩
Citera
2021-08-13, 22:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Amme16
Jag tänker i exakt likadana banor och har gjort från första början. Jag tror helt enkelt att pappan träffat en ny tjej. Därför gjorde mamman detta för att straffa honom genom att han inte skulle få ha barnen mer. Bara en känsla jag har, hon fick ett utbrott av ilska/svartsjuka.
Jag lider verkligen med pappan, han måste sörja något jävulskt. 😩
Nånting som talar emot att hon var helt besatt av honom är att hon hade väl inga bilder
på han på fb?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in