Citat:
Ja men blågulas argument mot MP kommer inte på löpsedlar och som stående inslag på Rapport som MPs politik. Det är egentligen två helt olika frågor för oppositionen kan bara uttala sig i någon partiledardebatt eller en insändare till Expressen. Klimatpropagandan tar inte hänsyn till argument eller lyfter M/KD/SDs åsikter.
Där vi kan göra skillnad tror jag är i miljörörelsen och lokalt motstånd mot olika vindkraftsprojekt. För där finns vänsterfolk och (f.d.?) Miljöpartister som värnar om natur och miljö och som hatar mycket av MPs politik. Dessa kommer media ha lättare att släppa fram.
Där vi kan göra skillnad tror jag är i miljörörelsen och lokalt motstånd mot olika vindkraftsprojekt. För där finns vänsterfolk och (f.d.?) Miljöpartister som värnar om natur och miljö och som hatar mycket av MPs politik. Dessa kommer media ha lättare att släppa fram.
Jag förstår vad du menar men jag tror inte på den taktiken. Miljöpolitiken är MP:s starka kort och långt fler än bara de knappa 4% som stödjer MP i o.u. tycker de har den bästa miljöpolitiken, inte många anger M, SD eller KD. Om miljöpolitiken blir den stora valfrågan kan vi nog se oss i stjärnorna efter en blågul regering.
Alla partier strävar efter att göra just deras stora profilfråga till den stora valfrågan och den som lyckas bäst vinner valet. Så för en blågul valvinst gäller att det är frågor såsom t.ex. invandring, brott och straff, försvaret, företagande och skatter som skall stå på dagordningen, definitivt inte saker som t.ex. miljöpolitik, socialpolitik, arbetsmiljölagstiftning, vård och omsorg osv.
M.a.o. bör man inte söka de debatterna, bara strunta i det. Får de blågula en direkt fråga så skall de förståss svara kort på den, men därefter bör de byta till ett för dem lämpligare ämne.
Genom att sätta dagordningen vinner man valet. Man får jobba på att övertyga väljarna om vilka frågor som är viktigast, presentera sin politik om detta, fråga ut motståndarna om deras politik och därmed tvinga in dem i de debatter som är ens egna styrkor och deras svagheter. Det är "bara" att vara offensiv och mata på som en idiot om och om igen, alltså det som msm försöker nu med miljöpolitiken. Jag tycker tyvärr både U.K. och J.Å. Ibland är lite mesiga i debatterna så det vill nog till att E.B.T. är i bra form.