2021-08-12, 22:42
Medlem
scaredguys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenHeligaBullfitta
HAHA, den va bra, KLETI, lol.
Kreti heter det.

Citat:
Ursprungligen postat av Silver.Swe.
För att vara så värdsvan och ekonomiskt framgångsrik är du ruskigt, ruskigt omogen
Du är säker på att det inte bara var 2-30 000 kr / månad du plockade ut?

(FB) Jag är snällare än alla kristna plus jesus

"Kristna är bara "snälla" för att det står i bibeln att de ska vara det. Jesus är bara snäll om man gör som han vill. Gud vill att man ska döda folk. Jag tror inte på den där skiten och är snäll för att det kommer från mig. Jag behöver inte ha någon som dyrkar mig, även om jag tycker folk ska följa mig på insta och jag tycker det känns fel att slå ihjäl palestinier.

Varför är jag så pass mycket snällare än alla kristna, Jesus och gubben i lådan?

Jag kanske kan typ turnera omkring i kyrkor och berätta hur man kan vara snäll utan att läsa en tråkig bok? "

(FB) Varför är bibeln så tråkigt skriven?

"Varför var det så dålga författare till bibeln? Försökte bläddra i jesaja för jag ville imponera på min pojkvän men gud vad den var tråkig. Sånt tjat och upprepningar, "frukta mig" hit och frukta mig dit, Var mer tjat än en Gardell föreläsning för fan.

De kunde väl ha anlitat några greker som kunde kommit på någon rolig twist och inte behövt upprepa varje sak om och om igen. De kunde ju även ha granskat böckerna så det blev lite mer av en story.

Tänk : Sagan om ringen. Det är bra, det är spännande.

Eller "it" av Stephen King, Sånt skulle mitt böghjärta orka läsa men fyyyyy va tråkig bibeln är.

kan man inte göra om den lite o låta några bra thriller/skräckförfattare skriva om bibeln så det blev lite mer action o mindre tjat?

Undrar bara liksom "

Med mera med mera

Citat:
Ursprungligen postat av Kallebrogen
Hahaha, snacka om att bli tagen med byxorna nere!

Eller så har han hittat världens bästa skatteplanerare. 50K före skatt, 48K efter skatt. Det var jäklar i mig imponerande!

"kleti och pleti"

Tack för det här fact-checking inlägget, Silver.Swe., du har förgyllt min dag. Jäklar vad roligt det var!

Många avundsjuka sossar i tråden. Måste kännas jobbigt för er att jag har skatteplanerat så jag betalar i princip noll kronor i skatt i Sverige

Har kämpat hårt för att dra in de här summorna med bland annat doktorerat och en master i ett annat ämne.

ha så kul på fabriken imorgon gubbar
Citera
2021-08-12, 22:53
Medlem
Myschs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallebrogen
Hahaha, snacka om att bli tagen med byxorna nere!

Eller så har han hittat världens bästa skatteplanerare. 50K före skatt, 48K efter skatt. Det var jäklar i mig imponerande!

"kleti och pleti"

Tack för det här fact-checking inlägget, Silver.Swe., du har förgyllt min dag. Jäklar vad roligt det var!

Tänk på att jag hade precis jobbat ett 16 timmars nattpass och inte var riktigt klar i knoppen
Citera
2021-08-12, 22:58
Medlem
Brukar dra in runt miljonen per månad jobbar då typ 1 timme per dag. 20 år gammal. Livet leker. Youtubare
Citera
2021-08-12, 23:37
Medlem
TruckUrbans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silver.Swe.
Aha, du också? 😂

Men var inte så snål mot dig själv när du köper bil
(FB) V70 II budget 70k - vilken modell?
Är du också i branschen?

För fem år sedan jobbade jag i Sverige inom ett helt annat fält. Mycket händer på 5 år. Fast det är klart; bor man i Kramfors och har jobbat på det lokala bruket i 40 år kanske man tror att alla stannar hela livet på sitt arbete. FÅRSKALLE! nej, nu har jag inte tid för nollor som dig. Min helikopter väntar på mig. Ska flyga till yachten. Där väntar 6 lättklädda damer på mig.

Edit: Glömde nämna att jag fortfarande är skriven i Sverige och lyfter assistansbidrag. Har väl typ 40k extra där. Det är inte mycket, men det täcker maten här nere.
Senast redigerad av TruckUrban 2021-08-12 kl. 23:48.
Citera
2021-08-12, 23:40
Medlem
Anktalares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av honungs
Tjänar 63k efter skatt.
Jobbar som software engineer. Har jobbat i 3 år och är nu Tech team lead.

Vem fan vill ha en Tech team lead som bara jobbat 3 år, och sen betala 63k på det haha.
Citera
2021-08-12, 23:42
Medlem
jobbar på släktens företag. med typ.. konsult ? får lite över 60 om jag är där oftast.
Citera
2021-08-12, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jonte400
Du får inte ut 50k på en bruttolön 60-80k. Dessutom kommer du få skatta för boende.

Jag vet inte varför du tror att jag skulle ha något intresse i att fabulera? Jag jobbar i Norge . Du betalar 25 procent skatt upp till 650 000 i Norge ditt första år ( vilket jag precis kom över efter 7 månader här. ) Det blir ungefär 90 000 brutto i månaden.

Bemanningsbranschen blomstrar här och det gör den även på hemmaplan och kommer fortsätta att göra.
Citera
2021-08-13, 00:16
Medlem
Det verkar som att de flesta som drar in pengar bor utomlands. Ett litet tips till er som är kvar i Swedistan.
Citera
2021-08-13, 00:17
Medlem
Finans, brutto ca 110k så ca 65k netto. Pensionen bidrar med ca +30k netto, ISK-portföljen ca 60k netto och extrajobb ca 50k netto. Så tjänar strax över 200k netto per månad (ca 175k netto om man bortser från pensionen) en avg månad. Ett par år över 30.
Senast redigerad av ps5-smh 2021-08-13 kl. 00:21.
Citera
2021-08-13, 01:02
Medlem
Deppigt värre att läsa här när man ligger på 30k innan skatt och är allmänt misslyckad i livet
Citera
2021-08-13, 01:04
Medlem
TruckUrbans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herter
Deppigt värre att läsa här när man ligger på 30k innan skatt och är allmänt misslyckad i livet
Lugn, folk ljuger så de blir blå i ansiktet du skulle jag säga har en medellön.
Citera
2021-08-13, 01:12
Medlem
Mailmanss avatar
Antar att svaret som kommer poppa upp mest i tråden är Säljare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in