2021-08-12, 19:26
Medlem
JedanProblems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MachDiamonds
Inklusive delta:

”The B cells isolated from donor-derived blood samples were sorted for antibody identification. This led to the identification of four potent neutralizing antibodies targeting the spike RBD. These antibodies showed a high affinity for the SARS-CoV-2 spike even at nanomolar concentrations.”

”The findings revealed that of 4 antibodies, two bound to RBDs in the “up position” and two bound to RBDs in the “down position.” Moreover, three out of four antibodies directly blocked the RBD – ACE2 interaction, and one indirectly inhibited the interaction through steric hindrance - the slowing of chemical reactions due to steric bulk.”

”By conducting multiple rounds of selection using combination treatments with two antibodies, it was observed that antibody combinations might reduce the risk of escape mutation acquisition and subsequent development of resistant viral variants.”

https://science.sciencemag.org/content/early/2021/06/30/science.abh1766

De kallar antikropparna från infektion för ”ultrapotenta”. Stark kontrast till antikropparna från vaccin som är 20ggr mer koncentrerade men ändå inte rår på delta.

Säg till staben att skicka fram någon mer kompetent debattör.
Du länkar ju till en annan studie. Vi diskuterade denna:
https://www.medrxiv.org/content/10.1101/2021.06.01.21258176v2

Studien bygger på data från 16e december. Pre-printen postades 5e juni, och datan går naturligtvis inte fram hela vägen tills dess.

Ta och sätt dig ner och googla " US delta cases " och jämför detta med datumen jag just nämnde.
Citera
2021-08-12, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptenstjärt
Alla vaccin med en verkningsgrad över 0% kommer bromsa smittspridningen.

Jag vet inte vad du menar med att ”stoppa” smittspridningen, det är väldigt få virus vi lyckats utrota.

Även vaxade smittar. Delta har målat om spelplanen.
Citera
2021-08-12, 19:38
Medlem
JedanProblems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasse3344
Enligt PHE har risken att återinfekteras ”möjligen” ökat med 46% efter deltan. Eftersom risken innan delta låg på 0,001%-0,36% under ett år enligt deras mätningar spelar en sådan förändring ingen roll i ett större sammanhang. Det är knappast där vi bör satsa resurserna. Har man dessutom överlevt covid en gång är risken väldigt låg att dö eller bli allvarligt sjuk nästa gång. Virusmängden är dessutom betydligt lägre vid återinfektion. CDC hävdar dock att vaccinet ”möjligen” halverar risken att återinfekteras av delta enligt en väldigt begränsad studie. Återigen, vad spelar det för roll om det nu är så? Risken är ju redan så låg. Vaccinets effekt är ju under 50% i UK enligt REACT så det är väl där utmaningen ligger? Att minska smittspridningen bland vaccinerade och skydda riskgrupperna.
Enligt Dr. Greg Poland vid Mayo Clinics så visar REACT-studien att risken att bli infekterad minskade med 3x för vaccinerade, risken för att bli infekterad med symptom minskade 8x och risken att du blir inlagd på sjukhus minskade 25x.

https://www.youtube.com/watch?v=v7VUk87c1xk&t=17m30s

Du tror inte det kan vara så att det är dina kassa matematikkunskaper som spökar igen, och att du har räknat fel?
Citera
2021-08-12, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.Enstoring
NEJ!
WHO har INTE ”bekräftat” detta.

Hur fan läser ni nyheter egentligen?
Så här läser vi:
” Den första personen som smittats med covid-19 kan sannolikt ha varit en arbetare på laboratoriet i Wuhan i Kina i december 2019, enligt den danska WHO-chefen Peter Embarek, skriver danska TV2.
Arbetaren kan ha smittats av en fladdermus under ett fältarbete eller på ett av Wuhans laboratorier, menar Peter Embarek – som lett den expertgrupp som för WHO:s räkning undersökt sjukdomens ursprung under våren 2021.”
Det är långtgående att en WHO chef uttalar sig så tydligt och det bör vara möjligt för WHO att bekräfta det så småningom.
Citera
2021-08-12, 19:57
Medlem
JedanProblems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aw
Att det inte finns ett naturligt ursprung i Kina är den officiella linjen utåt. Det inga skäl att betvivla den, eftersom motsatsen hade rentvått CCP från misstankar.

Vad CCP matar befolkningen med för desinformation rör inte mig.

Du ägnar dig visst åt whataboutism. Du drar upp USA i var och varannat inlägg.
Vad är det som har hänt med dig? Förr så skrev du intressanta inlägg, men numera är det bara massa snack om kommunism. Du påminner lite om schizofrena Russel Crow i A Beutiful Mind, när han ser ryssar överallt.

Tragiskt - är det psykologisk ohälsa i pandemins spår? Eller har du rent ut av varit infekterad och kanske fått bestående men?
Citera
2021-08-12, 19:58
Medlem
Trekvartsbyxas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JedanProblem
Enligt Dr. Greg Poland vid Mayo Clinics så visar REACT-studien att risken att bli infekterad minskade med 3x för vaccinerade, risken för att bli infekterad med symptom minskade 8x och risken att du blir inlagd på sjukhus minskade 25x.

Du tror inte det kan vara så att det är dina kassa matematikkunskaper som spökar igen, och att du har räknat fel?
Det kan inte minska med 3 gånger. Menar du att risken bara är en tredjedel så stor för de vaccinerade? I så fall har den minskat med två tredjedelar. Du kanske borde jobba lite med matematiken själv.
Citera
2021-08-12, 20:01
Avslutad
Tröttnar ni aldrig på Covid? Är det fortfarande så intressant?
Citera
2021-08-12, 20:03
Medlem
Dubbelt så hög spridning som vid samma tid förra året.
Bra vaccin.
Men ändå utmålas dom ovaxxade som skyldig.
Citera
2021-08-12, 20:05
Medlem
JedanProblems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trekvartsbyxa
Det kan inte minska med 3 gånger. Menar du att risken bara är en tredjedel så stor för de vaccinerade? I så fall har den minskat med två tredjedelar. Du kanske borde jobba lite med matematiken själv.
3x = threefold reduction. Det tolkar jag som om det är totalt 133 smittade i urvalet, så visade sig 100 vara ovaccinerade och 33 vaccinerade.

100 är 3x fler än 33. Säg till om du fortfarande har svårt att förstå.
Citera
2021-08-12, 20:06
Medlem
Citat:

Vet inte vad du tittar på för youtube-kanaler men något är galet. Antingen beror det på att de säger fel eller att du inte förstår vad de säger. Sannolikt det senare.

”People who have received both doses of a coronavirus vaccine are half as likely to be infected with Covid-19, a new study has found.”

”The effectiveness of vaccines at stopping infection during the study period fell to 49%, the researchers estimated, down from 64% in a month earlier. Vaccines’ protection against development of COVID symptoms was 59%, down from 83%.”

https://www.itv.com/news/2021-08-04/covid-double-vaccinated-half-as-likely-to-be-infected-according-to-study

https://fortune.com/2021/08/04/covid-vaccine-delta-variant-efficacy-uk-study/

Hittills har du inte tillfört ett skit. Du sprider felaktig information och försöker lära ut något som alla redan vet. Snälla sluta lägga dig i om du inte har något vettigt att bidra med.
Senast redigerad av hasse3344 2021-08-12 kl. 20:10.
Citera
2021-08-12, 20:11
Medlem
Trekvartsbyxas avatar
Citat:
3x = threefold reduction. Det tolkar jag som om det är totalt 133 smittade i urvalet, så visade sig 100 vara ovaccinerade och 33 vaccinerade.

100 är 3x fler än 33. Säg till om du fortfarande har svårt att förstå.
Förstod gjorde jag ju uppenbarligen. Det var ditt inlägg som var matematiskt inkorrekt. Det minskade med två tredjedelar, inte tre hela (omöjligt). Jag tyckte en rättelse var på plats eftersom du själv hånade andra för bristande matematikkunskaper.
Citera
2021-08-12, 20:19
Medlem
JedanProblems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trekvartsbyxa
Förstod gjorde jag ju uppenbarligen. Det var ditt inlägg som var matematiskt inkorrekt. Det minskade med två tredjedelar, inte tre hela (omöjligt). Jag tyckte en rättelse var på plats eftersom du själv hånade andra för bristande matematikkunskaper.
Jag rättade till ditt missförstånd, när du trasslade in dig i bråk och reciprok.

Komiskt! Det är ungefär som om att vi diskuterade hur vi skulle dela på tårtan, och jag erböj dig att ta en tredjedel och du kontrade med "Nehej försök inte Jedan, jag ska ha MINST en fjärdedel!"

Det blev allt lite tokigt för dig där Trekvartsbyxa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in