2021-08-07, 05:36
Medlem
När jag var yngre spelade jag i distrikslaget. I mitt vanliga lag var det inga lesbiska, men ju mer seriösare det blev med fotbollen desto mer flator dök det upp. Varför vet jag inte helt ärligt
Jag är bisexuell, men ser feminim ut och är så jag vill se ut med
Citera
2021-08-07, 07:38
Medlem
Det jag inte fattar är att de i min klass slm spelade fotboll, de var absolut inte gay utan snarare de populäraste tjejerna i skolan, så när sker förändringen? När blir fler gay? Varför skulle damfotboll vara mer överrepresenterat av lesbiska?
Citera
2021-08-08, 00:18
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av susanlynette
Det jag inte fattar är att de i min klass slm spelade fotboll, de var absolut inte gay utan snarare de populäraste tjejerna i skolan, så när sker förändringen? När blir fler gay? Varför skulle damfotboll vara mer överrepresenterat av lesbiska?
Det blir det högre upp i åldrarna och ju högre upp man spelar i systemet, när det måste satsas mer. Många lägger av då. Hetro främst relativt sett.
Citera
2021-08-09, 08:49
Medlem
Ratads avatar
Kanadas målvakt Stephanie Labbe är riktigt söt men hennes flickvän Georgia Simmerling är bara småsöt.

Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Det har aldrig varit så många öppet homosexuella inom damfotbollen som i dag. I grunden är det naturligtvis bra att man inte smusslar med sånt utan står för vem man är, men samtidigt ser vi hur extremt överrepresenterade flatorna är framför allt på den högsta nivån, i storklubbarna och i landslaget.

I en tid när dessutom allt ska politiseras så används ju damfotbollen också ofta i politiska syften, framför allt för att gå i bräschen för HBTQ-rörelsen, där spelare förväntas - och i många fall gärna tar på sig den rollen - att uttala sig politiskt och medverka i diverse manifestationer, och det är regnbågsflaggor och regnbågsarmbindlar så att det står härliga till. Så jag skulle nog säga att bilden av damfotbollen som flatornas förtrupper aldrig har varit starkare än i dag. Självklart påverkar det även rekryteringen till sporten och vilka som är beredda att satsa.
Idrottare förväntas överlag vara "intressanta och frispråkiga" samt redo att ta vilka sponsoravtal som helst. De ska naturligtvis ha "hjärtefrågor" så sportjournalister kan göra sina chockintervjuer och skapa drama. Jag skulle nog också säga att om man är fotbollsflata med en, mer eller mindre ärlig, agenda så får man sitt mediautrymme och ryggdunkar. Inga besvärliga frågor som kan vara "problematiska".

Naturligtvis är det utmärkt att de inte behöver smyga med sin läggning men damernas lagidrotter har tjejproblem. Kvinnor skiter mycket oftare där de äter. Det kvittar om det är flator eller straighta tjejer - de knullar med tränaren, skapar matriarkala hierarkier i organisationen och i flatornas fall så är de även ihop med varandra. Innebandy, fotboll, hockey, volleyboll och basket. Damlagen har alltid speciella problem som herrlagen nästan aldrig har på mer än individnivå.

Så länge alla förfasas över herrarnas påstådda omklädningsrumssnack (även de som bara hört om det på sin genuskurs på Södertörn) och inte om damlagens problem så kommer tjejerna få leva med det. Erkänner man inte problem kan de inte åtgärdas.

Citat:
Sena högstadiet och gymnasiet. Då börjar heterotjejerna bli upptagna med att hänga med killar. Grejen är att killen också spelar fotboll men de spelar så klart inte i samma lag. Kosse gav ju lite roliga pikar kring Pia och hennes kissemissar. Hur många heterotjejer skulle öppet tala ut om sexuella trakasserier och krav som drabbat dem? Det är naturligtvis homofobiskt och problematiskt att berätta om det.
Tjejer får nog av tjejer. Det skulle jag säga är ett problem damlagen har vad gäller att behålla heterotjejerna.
Senast redigerad av Ratad 2021-08-09 kl. 08:53.
Citera
2021-08-09, 23:43
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaendis
Den lite lätt butchiga* Caroline Seger
I denna tråd skrevs det här av jum-jum 10 juli 2011 - (FB) Lesbiska svenska sportstjärnor?
Den 9 april 2011 skrev Caroline Seger på Twitter:
Den 16 juli 2013 på en blogg kallad "Just nu är jag extra glad att jag är lesbisk" (Googlas detta kommer man till artikeln) står:28 okt 2014 -- Caroline Seger om att vara lesbisk, i Kändisbarnvakten: SVT
https://www.youtube.com/watch?v=8KVc79_FME0

9 juli 2013 i qx - http://www.qx.se/24063/en-dag-kvar-till-avspark-

Ser man på. Har hårdföra och manhaftiga (manhaftig är ett understatement) Caroline Seger nu börjat leka med späda Olivia Schough? Vem är mest aktiv med tungan? Och hur avancerad är deras slidsex? Jag får upp en småläskig bild i huvudet.

* I Segers fall i en postmodern mening.
Lustigt. Dessa två verkar ju bo ihop numera.
Citera
2021-08-10, 00:00
Medlem
rex144s avatar
Citat:

Det är väldigt enkelt... fotboll är en kontaktsport, det utdelas sparkar och armbågar samt att man krockar med varandra och man spelar fotboll i regn och kyla, man måste vara tuff... och de lesbiska tjejerna har förhöjd testosteron vilket gör de mer aggressiva och att de tål smärta bättre.
Lesbiska tjejer är manhaftiga, ofta med ett välväxt käkparti.

Skolfotbollen är en lek medan proffsfotbollen kräver en helt annan fysisk och mental hårdhet och majoriteten av de som klarar av dessa påfrestningar bäst är just lesbiska tjejer.
Citera
2021-08-12, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rex144
Det är väldigt enkelt... fotboll är en kontaktsport, det utdelas sparkar och armbågar samt att man krockar med varandra och man spelar fotboll i regn och kyla, man måste vara tuff... och de lesbiska tjejerna har förhöjd testosteron vilket gör de mer aggressiva och att de tål smärta bättre.
Lesbiska tjejer är manhaftiga, ofta med ett välväxt käkparti.

Skolfotbollen är en lek medan proffsfotbollen kräver en helt annan fysisk och mental hårdhet och majoriteten av de som klarar av dessa påfrestningar bäst är just lesbiska tjejer.
Men all elitidrott kräver ju viss aggressivitet och styrka. Varför överrepresentation inom fotboll?
Citera
2021-08-12, 16:19
Medlem
rex144s avatar
Citat:
Men all elitidrott kräver ju viss aggressivitet och styrka. Varför överrepresentation inom fotboll?

Eftersom det är en kontaktsport... mycket skador uppstår på grund av glidtacklingar, armbågar, skallningar, knuffar mot en spelare som hoppat för att nicka och sedan landar snett, fula tricks, provokationer , det är krig på plan.

Det krävs också mental styrka och aggressivitet inom friidrott där utövare utsätter också kroppen för enorma påfrestningar men i fotboll tillkommer den direkta kampen- kroppskontakten med motståndare som vill skada en och efter att man blivit nedsparkad ska man resa sig upp och fortsätta kämpa.
Fotboll kan likställas med kampsporter.
Senast redigerad av rex144 2021-08-12 kl. 16:22.
Citera
2021-08-12, 18:40
Medlem
Citat:
Eftersom det är en kontaktsport... mycket skador uppstår på grund av glidtacklingar, armbågar, skallningar, knuffar mot en spelare som hoppat för att nicka och sedan landar snett, fula tricks, provokationer , det är krig på plan.

Det krävs också mental styrka och aggressivitet inom friidrott där utövare utsätter också kroppen för enorma påfrestningar men i fotboll tillkommer den direkta kampen- kroppskontakten med motståndare som vill skada en och efter att man blivit nedsparkad ska man resa sig upp och fortsätta kämpa.
Fotboll kan likställas med kampsporter.
Inom kampsporter finns inte samma överrepresentation
Citera
2021-08-12, 18:59
Medlem
rex144s avatar
Citat:
Inom kampsporter finns inte samma överrepresentation

Kanske inte men här tillkommer en lesbisk gemenskap och kärleksrelationer bland lagmedlemmar som finns inte i de individuella sporter.

Det är vanligt att söka sig till likasinnade och det gör även de lesbiska.
Citera
2021-08-12, 19:03
Medlem
Citat:
Kanske inte men här tillkommer en lesbisk gemenskap och kärleksrelationer bland lagmedlemmar som finns inte i de individuella sporter.

Det är vanligt att söka sig till likasinnade och det gör även de lesbiska.

Jag förstår ändå inte överrepresentationen. Finns många lagsporter utan samma överrepresenterade
Citera
2021-08-12, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av broline
Jag sitter här och funderar på vilka av fotbollsbrudarna som är lebbar. Man har ju hört att det pågår både det ena och andra under samlingar och dyligt.
Så det här är mina helt personliga gissningar hur det står till med fotbollstjejerna.
Kicki Bengtsson och Victoria Svensson är för mig urtypen av hur en fotbollsflata ska se ut. Inte vidare snygga, bor solo med deras "missar" som bara väntar på att en mus ska springa förbi.
Jane Törnqvist är alldeles för snygg för att vara singel, kan det bero på att hon inte gillar killar?
Hedvig Lindahl påminner mycket om den gamla målvakten Elisabeth Leidinge och hon var/är lebb. Har en typiskt lebb frilla.
Dom två Malmö tjejernaMalin Andersson och Carro Jönsson vet jag inte riktig var jag har. När det gäller Malin så kan man ju misstänka att hon har nånting ihop Marika Domanzki Lyfors, eftersom har fått spela hela tiden med henne som tränare för landskaget. Hon har ju varit urkass så länge. Detta innebär ju att Marika måst vara bi.
Carro Seger och Lotta Schelin verkar ju vara mer än bara polare, flatvarning även där (synd på så rara ärtor).
Hanna Marklund, Malin Moström och Hanna Ljungberg har ju alla killar så dom verkar ju vara helt straighta, om man nu kan vara det inom damfotbollen.
Martha då? En 19 årig brasilansk tjej som kommer upp till mörka norden.
Hon har varit här i snart 2 år och har inte fått nån kille, kan de bero på att hon är flata hon också???
Till sist Jossan Öqvist, med ett IQ på 0.00123, tror jag är helt är klart bi. Har ju en kille men gör ett så korkat intryck så det har nog inte varit några som helst problem för en sugen fotbollstjej att få ner henne i ryggläge.

Ja som sagt så är det så här jag tror att det är. Det finns säkert en hel del som vet mer än mig och har helt andra åsikter.
Nu kör vi hårt på den här tråden.

Finns det någon annan sort?

Asslani är väl enda heterobruden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in