Citat:
Ursprungligen postat av
Svartediket
Beklager - feil av meg å skrive "rykter", jeg burde skrevet "antagelsen".
Men jeg mener at et overordentlig godt planlagt drap også ville inkludere
en fullstendig tilintetgjørelse av liket.
Overordentlig godt planlagt er det absolut. Bortsett fra en ting - hvis man bortforfører en gammel kjerring mot 100 mil i løspenger må du forvente at det blir ingenting av uansett [
de skulle ha bortfort yndlingsbarna isteden!!], og i det minste må du kunne stille med livsbevis. Det siste var umulig. Politiet skjønnte det veldig fort, der var det noe som ikke stemmte.
Likevel, kryptosporet var planlagt i lang tid, for alt politiet har funnet ut er de fortsatt ikke en iota nærmere hvem som står bak, hvem som betalte btc, hvem som sendte krypterte anonyme eposter. Nada. Bra gjort av GM. Han/De fikk nok tid på seg å bli kvitt AEH.
På samme måte er jeg enig at hele selveste forsvinningen av aeh må ha vært meget godt planlagt: Det finnes ingen brukbare vitner, ingen spor, ingen dna, ingen brukbare videobilder. Nada. Utrolig.
Jeg mener nok at forsvinningen og "dumping" av liket var planlagt nøye, i minste detalj. Det høres sikkert lett ut å bli kvitt med et lik, men i praksis er det ikke så lett, iallefall ikke hvis det ikke skal oppdages, noensinne. Det er få drapssaker i Norge uten lik: kun 8 andre saker siden år 2000
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/b5vlQv/ni-drapssaker-ingen-lik Det er ca 30 drapssaker per år i Norge, så det er veldig få hvor man står uten lik.
Å dumpe noen i skogen, fra en skråning, i sjøen, osv er dårlig garanti for at det ikke vil bli oppdaget rimilig fort (innen et år eller to), forbløffende som det er i et lite befolket land som Norge er. Likbrenning er også risiko, folk registrerer jo røyk og brannlukten. Uansett hva og hvor kreves det nøye planlegging og gjennomtenking av gjemmested og gjemmemethoden. Dumping til sjøs i en sekk med skikkelig betongvekter må nok være den mest sikre methoden? Kanskje noen kjørte landeveier fra Lørenskog, via med mellomstop i Ås, mot en båt liggende i Son? Bare en løs tanke.....
Er nok enig med noen (få) andre her at [det virker liksom] Ås sporet har ikke blitt tilstrekkelig undersøket av politiet, hvis bare for å kunne eliminere bilen og de som kjørte den ut av saken. Åsted Norge fullgte opp sporet men heller ikke gjorde noe for å finne ut hvor bilen kom fra og hvem den tilhørte.... Hvor mange røde bmw x3'ere med xdrive bensinlokk er det i norge? Ikke veldig mange...