2021-08-11, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ruy.lopez
Det er helt korrekt. Han nekter jo å stille til avhør hos politiet, så det er også derfor politiet (og de sivilt ansatte teknikerne) har satt inn så store ressurser på å kartlegge han. Det viser seg nå å få en backfire for han å ikke være åpen med politiet. Etter den påståtte samtalen med med AEH, så klarer ikke politiet å plassere TEH før ut på ettermiddagen. Han har heller ikke kunne stille noe alibi. Men bevares, mår moren din er blitt søkk borte, så hvorfor ikke nekte å prate med politiet?

I følge rableverk, ble han innlagt rett etter hendelsen i S4, og det var grunnen til at han ikke kunne møte i avhør den første tiden. Media var også veldig forsiktig med å nevne hvem som var mottaker av 9:14- samtalen. Det virket som alle ville skåne TEH fra offentlighetens lys.
Citera
2021-08-11, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ittno
Hvilket hell da, at man har en slik sønn som lusker rundt i sitt barndomshjem (les: passer valpen), slik at man selv i grevens tid ikke lenger behøver å «gjøre noe». Også like etter at hun hadde fått sammenbrudd i flere vitners nærvær og sagt hun hadde fått nok. Jeg røyker sokkene mine hvis TEH er gm. Det er tidlig skrevet at han er skjermet, ikke at han nekter avhør. Om så var, er mange grunner foreslått i tråden.
Teh er utsatt gir et alvorlig traume grunnet morens død. Forståelig at han skjermes. Teh kan være et nøkkelvitne mht th og gm.
Citera
2021-08-12, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
th var på jobb da dette skjedde i så fall. Ellers har vi falske alibier.
ja, og her er mulighetene mange. For eks: Ikke TH som kjørte bilen (kun bilen på foto), ikke AE som ringte sønnen; listen er lang. Jeg tror sønnen vet mye mer enn han sier, og at han er redd. Det var jo sønnen som sa at faren måtte ha sett slepesporene. Det var modig sagt, så helt dust er han åpenbart ikke. RU er redd, jeg tror sønnen er redd, men TH er ikke redd for å sove alene i huset etter “kidnapping “.
Citera
2021-08-12, 02:09
Medlem
Citat:
ja, og her er mulighetene mange. For eks: Ikke TH som kjørte bilen (kun bilen på foto), ikke AE som ringte sønnen; listen er lang. Jeg tror sønnen vet mye mer enn han sier, og at han er redd. Det var jo sønnen som sa at faren måtte ha sett slepesporene. Det var modig sagt, så helt dust er han åpenbart ikke. RU er redd, jeg tror sønnen er redd, men TH er ikke redd for å sove alene i huset etter “kidnapping “.

ÄR TH's alibi för tidsperioden 09.15-10.15 spinkelt? En suddig bild på hans bil på en kamera han själv såg till att sätta upp nån månad innan(stämmer bra med andra förberedelser som polisen spårat till några månader innan). Några samtal han själv inte vill kännas vid och som polisen finner högst misstänkta efter undersökningar(raderade, adderade, fördröjda, fake eller vad dem nu kommit fram till).

Kanske har TH ett starkt alibi efter typ 10.15(hans första tid på jobb)?
Citera
2021-08-12, 06:20
Medlem
Disse slepesporene, hva slags spor er egentlig dette helt konkret? Er det blod/avføring?
Citera
2021-08-12, 11:13
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
når og hvem kjørte henne bort

En medhjelper - eller to. Hun kan ikke ha forsvunnet i løse luften.

Hvis hun mot formodning ikke ble drept i huset, men bare dopet ned, har
hun sannsynligvis blitt drept kort tid etter bortføring fant sted. Men jeg tror
helst politiet har rett når de sier huset er et åsted for drap.

At de ikke finner spor etter henne tyder på at ryktene om kremering kan stemme.

Citat:
Ursprungligen postat av CptHastings
Disse slepesporene, hva slags spor er egentlig dette helt konkret? Er det blod/avføring?

Avføring og/eller oppkast er nevnt. Biologiske spor med lite DNA, har det stått i media.
Senast redigerad av Svartediket 2021-08-12 kl. 11:15.
Citera
2021-08-12, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket

At de ikke finner spor etter henne tyder på at ryktene om kremering kan stemme.

Hvor har du hørt disse ryktene? Stemmer ryktene så er det bare å spore ryktene tilbake til kilden, så har man den/de skyldige.
Citera
2021-08-12, 12:37
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lorentsen
Hvor har du hørt disse ryktene? Stemmer ryktene så er det bare å spore ryktene tilbake til kilden, så har man den/de skyldige.

Beklager - feil av meg å skrive "rykter", jeg burde skrevet "antagelsen".
Men jeg mener at et overordentlig godt planlagt drap også ville inkludere
en fullstendig tilintetgjørelse av liket.
Citera
2021-08-12, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Beklager - feil av meg å skrive "rykter", jeg burde skrevet "antagelsen".
Men jeg mener at et overordentlig godt planlagt drap også ville inkludere
en fullstendig tilintetgjørelse av liket.

Overordentlig godt planlagt er det absolut. Bortsett fra en ting - hvis man bortforfører en gammel kjerring mot 100 mil i løspenger må du forvente at det blir ingenting av uansett [de skulle ha bortfort yndlingsbarna isteden!!], og i det minste må du kunne stille med livsbevis. Det siste var umulig. Politiet skjønnte det veldig fort, der var det noe som ikke stemmte.

Likevel, kryptosporet var planlagt i lang tid, for alt politiet har funnet ut er de fortsatt ikke en iota nærmere hvem som står bak, hvem som betalte btc, hvem som sendte krypterte anonyme eposter. Nada. Bra gjort av GM. Han/De fikk nok tid på seg å bli kvitt AEH.

På samme måte er jeg enig at hele selveste forsvinningen av aeh må ha vært meget godt planlagt: Det finnes ingen brukbare vitner, ingen spor, ingen dna, ingen brukbare videobilder. Nada. Utrolig.

Jeg mener nok at forsvinningen og "dumping" av liket var planlagt nøye, i minste detalj. Det høres sikkert lett ut å bli kvitt med et lik, men i praksis er det ikke så lett, iallefall ikke hvis det ikke skal oppdages, noensinne. Det er få drapssaker i Norge uten lik: kun 8 andre saker siden år 2000 https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/b5vlQv/ni-drapssaker-ingen-lik Det er ca 30 drapssaker per år i Norge, så det er veldig få hvor man står uten lik.

Å dumpe noen i skogen, fra en skråning, i sjøen, osv er dårlig garanti for at det ikke vil bli oppdaget rimilig fort (innen et år eller to), forbløffende som det er i et lite befolket land som Norge er. Likbrenning er også risiko, folk registrerer jo røyk og brannlukten. Uansett hva og hvor kreves det nøye planlegging og gjennomtenking av gjemmested og gjemmemethoden. Dumping til sjøs i en sekk med skikkelig betongvekter må nok være den mest sikre methoden? Kanskje noen kjørte landeveier fra Lørenskog, via med mellomstop i Ås, mot en båt liggende i Son? Bare en løs tanke.....

Er nok enig med noen (få) andre her at [det virker liksom] Ås sporet har ikke blitt tilstrekkelig undersøket av politiet, hvis bare for å kunne eliminere bilen og de som kjørte den ut av saken. Åsted Norge fullgte opp sporet men heller ikke gjorde noe for å finne ut hvor bilen kom fra og hvem den tilhørte.... Hvor mange røde bmw x3'ere med xdrive bensinlokk er det i norge? Ikke veldig mange...
Citera
2021-08-12, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AmunRa
I følge rableverk, ble han innlagt rett etter hendelsen i S4, og det var grunnen til at han ikke kunne møte i avhør den første tiden. Media var også veldig forsiktig med å nevne hvem som var mottaker av 9:14- samtalen. Det virket som alle ville skåne TEH fra offentlighetens lys.
Hvordan vet Rableren at teh er innlagt. Kjenner han datteren som ikke er prest? Vet ikke om han er mors beste barn eller ikke så kan ikke være presten i allefall eller klokkeren. Det drypper lite derfra.
Citera
2021-08-12, 17:52
Medlem
Citat:
En ny teori er at th kom til sv 8.56 og ve kjørte hans bil til jobb. Ve ringte de to første samtalene med ths telefon. Den med viktig kode risset inn i glasset. Th drepte aeh 09.30, kjørte bort liket og senere kom seg usett til futurum. Har ikke tro på dette bunnsolide alibiet. Han kom muligens innom futurum på morgenen og hilste på ansatte før han reiste tilbake til sv i leiebil sammen med ve som kjørte ths bil til jobb igjen og ringte.
Citera
2021-08-12, 18:14
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goingsomewhere
Overordentlig godt planlagt er det absolut. Bortsett fra en ting - hvis man bortforfører en gammel kjerring mot 100 mil i løspenger må du forvente at det blir ingenting av uansett [de skulle ha bortfort yndlingsbarna isteden!!], og i det minste må du kunne stille med livsbevis. Det siste var umulig. Politiet skjønnte det veldig fort, der var det noe som ikke stemmte.

Du holder altså fast ved at dette er en bortføring med økonomisk motiv, når du snakker om at man heller burde bortført et av barna? Hvordan i all verden kan du overse alt som peker mot at dette er et konedrap?

Citat:
Likevel, kryptosporet var planlagt i lang tid, for alt politiet har funnet ut er de fortsatt ikke en iota nærmere hvem som står bak, hvem som betalte btc, hvem som sendte krypterte anonyme eposter. Nada. Bra gjort av GM. Han/De fikk nok tid på seg å bli kvitt AEH.

Dette vet vi jo ikke. De sier de har grunn til å tro at de nøster opp i det.

Når det gjelder likfjerning er de metodene du nevner usannsynlige. Hvis det er snakk om
en flammekremasjon, har nok dette blitt gjort på en "profesjonell" måte, altså ikke på et
bål. Et bål er ikke varmt nok til å kremere et menneske. Da er "kjemisk kremasjon" mer
sannsynlig, og man kan tenke seg at det er benyttet kaustisk soda eller lignende base
med høy pH.

Min tanke er at liket ble fraktet i retning Kv*tfj*ll tidlig ettermiddag 31.10."Noen" hadde
et ærend der, og kjørte angivelig fra L*rensk*g i 13-tiden. Denne "noen" har i ettertid
løyet om at han var i et møte på Kv*tfj*ll den dagen, mens vedkommende han skulle
møte, har fortalt politiet at møtet først fant sted dagen etter. Dette sto å lese i media i
kjølvannet av THs pågripelse, men har av en eller annen merkelig grunn ikke latt seg finne igjen.
Det ble også skrevet at flere pågripelser var under oppseiling. Man kan kanskje tenke seg
at dette ble redigert bort da det var åpenbart at de ikke kunne holde på TH.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in