CDC fortsätter rekommendera mask i skolor pga delta varianten. Alla barn över 2 år och lärarna ska bära mask.
Vad gör man i Sverige för att skydda skolbarnen och lärarna?!!
Due to the circulating and highly contagious Delta variant, CDC recommends universal indoor masking by all students (age 2 and older), staff, teachers, and visitors to K-12 schools, regardless of vaccination status.
Surprise! Regeringen förlänger pandemilagen igen, trots att nästan ingen dör och sjukhusen inte belastas för mycket. Skrämmande, vänta bara så ska ni se att lagen permanenteras.
Fårskallarna får vakna upp och säga ifrån nu, som många verkar ha gjort i Frankrike bland annat.
CDC fortsätter rekommendera mask i skolor pga delta varianten. Alla barn över 2 år och lärarna ska bära mask.
Due to the circulating and highly contagious Delta variant, CDC recommends universal indoor masking by all students (age 2 and older), staff, teachers, and visitors to K-12 schools, regardless of vaccination status.
Vad är det för sinnessjuka människor som tycker att tvååringar ska bära mask?! Har själv testat det en gång i vintras bara för att uppleva hur det är, och jag kunde knappt andas.
Surprise! Regeringen förlänger pandemilagen igen, trots att nästan ingen dör och sjukhusen inte belastas för mycket. Skrämmande, vänta bara så ska ni se att lagen permanenteras.
Fårskallarna får vakna upp och säga ifrån nu, som många verkar ha gjort i Frankrike bland annat.
Första gången under hela pandemin man agerar proaktivt?
Fan va hysterisk världen blivit. Det var det dummast jag hört på länge. Ska barnen tvingas bära munblöja? för att skydda barnen från ett för dem fullständigt ofarligt virus, samtidigt som barnen inte överhuvudtaget verkar var en drivande faktor i samhällsspridning av covid?
Btw. Är det möjligtvis du eller IMBILDEN som suttit hemma i ett år med familj och med hänglås på ytterdörren ? https://www.aftonbladet.se/a/G3PO0Q
Senast redigerad av jerka11 2021-08-12 kl. 16:15.
Dom bestämmer alltså redan nu att restriktionerna ska förlängas till nästa år, baserat på att smittspridningen ökar? Men om smittspridningen ökar men belastningen på sjukvården uteblir så behöver man ju inte förlänga några restriktioner?
Majoriteten som får corona nu är ju ungdomar, där risken att dö eller hamna på sjukhus nästintill är obefintlig.
Nej, inga restriktioner förlängs. Bara den där lagen som ger regeringen lov att göra vad fan de vill med vår frihet OM de vill.
Uppenbart meningslöst att vaccinera sig. Politikerna har bestämt att hålla samhället stängt och låta friheten gå under för att nmänniskor nu blir förkylda men INTE dör.
Sorgligt.
Jag är vaccinerad men inser mer och mer att det är meningslöst. Politikerna håller samhället stängt oavsett vaccination.
När kommer en stor folklig protest mot detta löjeväckande beteende som begränsar människors frihet och nöjesveeksamheter?
Jag är skitless på restriktionerna och kommer på ren trots ge fan i de råd samma politiker som stänger ner samhällen ger.
Uppenbart meningslöst att vaccinera sig. Politikerna har bestämt att hålla samhället stängt och låta friheten gå under för att nmänniskor nu blir förkylda men INTE dör.
Sorgligt.
Jag är vaccinerad men inser mer och mer att det är meningslöst. Politikerna håller samhället stängt oavsett vaccination.
När kommer en stor folklig protest mot detta löjeväckande beteende som begränsar människors frihet och nöjesveeksamheter?
Jag är skitless på restriktionerna och kommer på ren trots ge fan i de råd samma politiker som stänger ner samhällen ger.