• 1
  • 2
2021-08-12, 09:29
Medlem
Tja

Beslutade mig nu för att göra en kurrapport trots allt då de känns tryggare att dela med sig till er erfarna. Tvekat ett tag och har bollat idéer med kompisar som kurat och han jag köper av(som kört året om i många år). Inser dock att min kompisar inte är speciellt insatta när jag själv började läsa. Sen verkar det finnas så många olika uppfattningar om vad som är bäst och hur man ska göra.
Nu har iaf börjat och är redan på v4.

Mitt upplägg för rapporten kmr inte endast ha styrkestats i fokus utan även måendemässigt, både positivt och negativt.

Stats vid start

Ålder: 31

Vikt: 80kg

Längd: 187

Uppskattad BF%:14,5%

Medicinska problem: -

Styrkestats,
bänk:
3x85kg
böj:Inte vågat maxa. Har ont i ena knät.
mark: Inte maxat men 6x90kg va inga problem

Nuvarande kostupplägg
Frukost:
2ägg och 2,5dl havregryn(gröt)
Sen äter jag 3gånger till under dagen. Har väldigt svårt att trycka i mig så mkt som det behövs så jag måste lägga till en till måltid. Tror det till o börja med för bli en tallrik gröt. (2,5dl)

Träningserfarenhet: Tränat gym aktivt 7år sen 15års ålderns.

Tidigare kurer: Inga

Eget förslag till kur: Testo E 250mg e5d 12-14v

Gyno: Här verkar de va väldigt olika uppfattningar om vad som bör göras.
Följt uppfattningen att man alltid känner lite i bröstvårtorna vid hormonmixtring.
Nu har jag dock fått en knöl och måste kontra. Har Nolva för 9 dagar och därefter blir det Armidex 0,25 e2d. Förslag?!

Eget förslag till PCT:
- Armidex (ej bestämt upplägg)
- Nolvan, 2v efter sista sticket, 40mg/dag 14dagar, sen 20mg/dag 14dagar

Mål med kuren: Mitt mål är gå upp till över 90kg med så mkt kvalitativ massa som möjligt och att se hur min kropp reagerar på en kur. Jag utövar även en annan sport där uthållighet är mer viktigt men specifika muskler behöver vara starka. Därmed är inte styrketräning endast i fokus.
Jag ska försöka förbättra min livssituation samtidigt som jag dokumenterar hur ett testo tillskott påverkar just mig. Jag misstänker att jag har låga nivåer.

Jag har nog hyfsat lätt att bli stark om jag äter mycket. Men det är dock mitt stora problem, får inte i mig den mängden.
Vägde ett tag närmare 100kg och var då som starkast.
Åt dock en medicin som gav ökad aptit och när jag slutade med den var det svårt att hålla vikten.

Har tyvärr inte gjort något blodprov innan (förutom hälsokontroll på jobbet med bra värden, utan testo och östro). Tanken är dock att göra det nu efter 4-5v. Kommer i början satsa på lite högre reps för att värma upp kroppen och inte maxa för tidigt.

Jag uppskattar tips och goda råd och kommer följa dom så gott det går.
Citera
2021-08-12, 18:43
Medlem
IvanDF2s avatar
Tjenare!

Först av allt: Jag tycker du har en sund inställning till din första kur. Då syftar jag dels på att du börjar modest och med "bara" 250 mg testo e5d. Det är lätt att tänka att man måste upp i minst 500 mg. Men jag fick fantastiska resultat på samma upplägg som du kär. Dels syftar på att du testar nu och utvärderar längs resans gång. Det rimmar lite med mitt tips. Testa, utvärdera och kul! Men du kanske även ska överväga att sänka dina krav en smula. 10 kg ren muskelmassa är otroligt mycket, även med hjälp av ett tillskott av testosteron. Även om du "bara" skulle gå upp säg 4 kilo så kommer det ge en enorm, visuell skillnad. 4 kilo kanske inte låter så mycket men ta 4 kg oxfilé och tänk att du fördelar det över kroppen. Lyckas du gå upp mer än så blir det en skön bonus. Ibland blir det en överdriven fixering vid vikter och stats. Jag har alltid skitit i det. Bara korkat att bli skadad när man vill få muskler men inte tävla i styrkelyft eller strongman. Jag skulle inte i detta läge inte oroa mig alltför mycket över lite aptit och lågt kaloriintag. Du kommer när som helst märka av den där 6:e växeln som testot ger. För mig har jag som tidigast märkt av effekt runt dag 20 men senast i fjärde veckan. Du kommer ta din träning till en helt ny nivå och din kropp kommer skrika efter mer bränsle. Så jag sätter en tjuga på att din hunger kommer öka. Om inte - och du absolut känner att du måste ligga på ett rejält kaloriöverskott - så peta i dig kaloririk mat. För egen del så har jag genom trial and error lärt mig att min kropp behöver minst 70 gram bra fett varje dag. Bara där har jag 600 kalorier. Som minimum.

Nåväl, lycka till - ser fram emot dina uppdateringar!

//Ivan
Senast redigerad av IvanDF2 2021-08-12 kl. 18:45.
Citera
2021-08-13, 08:51
Medlem
Kul med respons!

Jag har alltid tidigare varit lite emot steroider men det är för att jag egentligen inte vetat något om det.

Nu när man läst inser man att det inte något livsfarligt om man sköter det fint.
Försöker dock ändå vara försiktig trots lite impulsiva beslut, därmed 250mg och endast testo
En kompis som började köra för ett år sen tyckte dock jag skulle gå upp till 500mg nu. Det lockar ju men tanken är ju som sagt se reaktionen i kroppen. Verkar ju som att man får ypperliga resultat av det också.

Ang. vikten inser jag att det är väldigt svårt att öka endast muskler men 10kg extra på vågen borde ju gå plus några kilo extra för att kontra vätskeförlusten efter kuren?

Hade hoppats på att slippa ta ai under kur men det verkar kört. Började ta 0,5mg Armidex idag.

Fick tips om masteron men vet inte något om det direkt.

Här kmr lite uppdatering jag skrev tidigt i kuren:
Citat:
22/7
Började min t e e5d nyligen och har kört 3stick. Första 3sticken är e3d.

Har hittills märkt av; lite ökade energi, speciellt på gymmet, kåthet några dagar(som nu gått över), gradvis svårare att sova med hög ångest vid läggdags(såpass att jag känt ånger).

Känner pulsen väldigt tydligt vilket är obehagligt och gör att jag inte kan somna. Sömnen för mig är A & O och om jag inte får den kmr jag inte må bra och då är det inte värt med kuren. (Tips för att sova bättre?)

Chins
12
3x10

Bänkpress
25xStång
20x40kg
12x50
10x60
6x70
4x80
8x70

Marklyft
15xStång
10x60kg böjde knän mkt
10x70 böjde knän lite
10x70 böjde knän mkt (lättare för ryggen)
10x80 mkt knän

Militärpress
15xStång
12x30kg
6x40
8x40

8x40kg i militärpress va PB och dessutom efter bänkpress.
Inte lyckats ta så mycket efter det.

Nu; Inatt somna jag lätt och sov riktigt bra för första gången, stretchade precis innan jag gick och la mig, det verkar funka. De flesta nätter har varit skitjobbiga sen start.

Det positiva jag upplevt så tidigt i kuren anser ju många är placebo. Vet inte om det är så men jag kände verkligen mig starkare samt att jag inte fick träningsverk alls.

Jag har inte känt någon wow effekt än varken på gymet lr måendemässigt. Nu börjar jag dock bli piggare känner jag.
Senast redigerad av Qwestern 2021-08-13 kl. 09:11.
Citera
2021-08-13, 08:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IvanDF2
….För egen del så har jag genom trial and error lärt mig att min kropp behöver minst 70 gram bra fett varje dag. Bara där har jag 600 kalorier. Som minimum.

Väldigt intressant. Hur kom du fram till det och vad händer om du inte äter det?
Vilka livsmedel äter du helst för att få i dig det?
Citera
2021-08-13, 14:36
Medlem
IvanDF2s avatar
Lyssna inte på din kompis, lyssna på Ivan

Nejdå, bara skämtar (halvt på allvar, halvt på skämt). Mitt råd: Skynda långsamt. Och litet. Du kommer uppleva enorm skillnad på 250 mg e5d. Så börja där. Utvärdera och överväg sedan hur du går vidare i etapp två.

Spontant: Skit i vågen (fast jag vet: Det ÄR svårt de närmsta tre månaderna och bara ÖS! Det är så lätt att bli överfixerad. Om du kan, så träna, ha kul och så utvärderar du längs vägen. Du ska inte ta din första kur med en axelryckning men heller inte bli teoretiskt. Det som passar dig kommer inte passa andra. Och tvärtom. Vi snackar om ett par månader. Det är liksom en rätt kort tid i det stora hela.

Fixar du 10 kilo i ren muskelmassa så är det exceptionellt, j*la bra och liksom applåder. Fast, som sagt, blir det bara 3-4 kilo så kommer du se en enorm, visuell skillnad.

Så mitt tips - med risk för att bli tjatig - se din första kur som en trailer inför 2022, deal?

Du kommer garanterat bli löjligt nöjd. Och både träningsgnista och resultat kommer att komma som ett brev på posten. Här inne på F161 blir det lätt gravallvarligt. Jag vet, för jag har själv varit där. Ta din kur seriöst men försökt att inte spåra för mycket. Behåll något något slags "lagomt" sund förnuft

//Ivan
Citera
2021-08-14, 11:43
Medlem
Misstog mig tidigare. De va igår 13/8 som det gått exakt 4v.
Jag har ju börjat med 0,5mg armidex e2d för att bromsa gyno men välmåendet har nog blivit påverkat av det.
Känner ingen extra energi och idag var det svårt hitta motivation att komma upp ur sängen.

Däremot så känns det som att styrkan ökar.

Igår blev det ett snabb pass.
Benböj (djupa)
10x40kg
10x50
10x60
10x70
6x90

Chins
3x12

Militärpress
15xStång
10x30
10x35
10x40
6x50

Jag har ju knappt kört ben då jag haft ont i ena knät. Igår värmde jag dock upp ordentligt och det gick bra att köra.
Vågade dock inte lasta på mer.

Mitt upplägg för tillfället att varje pass köra basövningar och försöka köra varje dag.
Tidigare hr det inte blivit mer än 3-4 pass i veckan. Nu finns lite mer tid.
Citera
2021-08-15, 07:40
Medlem
Armidex har förstört välmnåendet och lusten. Inte kul. Blir nog masteron snart också.
Citera
2021-08-15, 21:41
Medlem
Dagens pass

Uppvärmning
Roddmaskin 2min intensivt
Chins maskin 3x15 lätt (dock inflammations känsla i latsen)

Marklyft
15xStång
12x40kg
10x60
10x80
10x90
8x100
6x110
4x130 (PB)

Chins
3x12 (kändes bra i latsen)
15

Hantelrodd
10x32kg
10x36
10x40

Bicepscurl hantlar
10x14kg
10x18
6x22
10x14

Det börjar hända lite. Tänkte första lasta på mer men fick räcka så.
Bålen orkade inte hålla helt rakt på sista repen på 130.

Chins har jag kört nästan varje pass så har får lite inflammations känsla. Nu värmde jag dock upp bättre o tog dessutom chinsen senare.

Tänkte börja köra Pull/push/legs o se hur de känns. Får ju knappt nån träningsverk längre.
Citera
2021-08-16, 10:29
Medlem
IvanDF2s avatar
Stabilt pass och grattis till ditt nya PB!

//Ivan
Citera
2021-08-17, 06:23
Medlem
Blev väldigt sent igår kväll så blev ett snabb pass igen. Får nog köra lite mer på det idag.

Uppvärmning (axlar)
Försöker få med hela axeln och kör det lätt med 2kg hantel. Kör cablecross inställd på armbågens höjd för att värma upp rotatorkuffen.
Tidigare fått ont i ena axeln när jag kört tyngre.
Nu efter att jag började värma upp hela axeln så har det försvunnit.

Militärpress
20xStång
12x30
10x40
10x40
5x50
6x50 (stod med ena benet fram och andra bak)

Hantelpress planbänk
15x20kg
12x25
10x30
6x35

Åt precis innan gymet och tror att jag inte orkade lika mkt pga det.
Hantelpressen hade jag orkat mkt mer om jag hade haft tid.

Morgonvikt 85kg

Jag har nog inte sovit mer än 5-6t varje vardagsnatt. Måste försöka lägga mig tidigare men det är svårt när man ska sova redan kl 9
Senast redigerad av Qwestern 2021-08-17 kl. 06:26.
Citera
2021-08-17, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qwestern
Vikt: 80kg
Citat:
Ursprungligen postat av Qwestern
Morgonvikt 85kg
Har du gått upp fem kilo på fem dagar?

Kör du 0.5 mg adex varannan dag nu? Har gynokänningarna lagt sig? Knölen fortfarande irriterad? Har du kollat upp "naturliga" AI's? Boron verkar som det mest prisvärda enligt min forskning. DIM-tillskott sägs vara bäst - svindyrt att få tag på till Sverige.
Zink. Svinbilligt. Tar du zink?
Curcumin (gurkmeja).
Gör lite forskning genom googlesökning: "Lower estrogen in men" så hittar du mycket.
Detta är ju väldigt svaga grejor jämfört med arimidex, kanske gör du kan sänka dosen pyttelite.

Du kan öka injektionsfrekvensen. Sägs ska kunna minska behovet av en AI. Kanske t.o.m. kunna eliminera behovet helt. Gå från E5D till EOD (varannan dag) kan du se skillnaden i blodnivåerna på steroidplotter.com.
Var femte dag är inte så ofta. Känns lite utdaterat imo. Reddits "your first cycle" ( https://www.reddit.com/r/steroids/wi...28inject.29.3F ) guide säger "E3D or E3.5D":
Citat:
How Often Should I Pin (Inject)?
It is suggested on /r/steroids that you should at least inject every three days (E3D) or every 3.5 days (E3.5D) to keep blood levels as stable as possible for Testosterone Enanthate or Cypionate. This will minimize side effects and make controlling estrogen easier. You may do once a week, but it is not optimal.
Citera
2021-08-17, 15:40
Medlem
Nej jag har kört över 4v nu. Körde 0,5mg e2d men då är måendet som en berg o dalbanan men det funkar. Känningarna släppte. Nu tar jag 0,25 var 36 timme.
Hoppas de räcker.

Inte kollat på naturläkemedel men tar redan zink. Tack för tipset, ska kolla upp de andra.

hmm okej. Hade jag haft vial skulle jag kunna testat det. Nu har jag dock ampuller och då kan jag ju inte förvara det överblivna.
Har ingen lust att öka dosen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in