Citat:
Ursprungligen postat av
enough-is-enough
Nej det är inte safe. Ni misstänker honom delvis för att AH inte vill veta av honom... Motsatsen till safe.
Nu har du garderat dig igen. "Han ljuger om sånt som inte kan avslöjas. Han ljuger även om saker som kan avslöjas för det är ändå safe".
Resonemanget du menar om jag tolkar dig rätt här att du menar att han avslöjas om han säger saker som kan avslöjas....!?
Säg en sak då som han kan avslöjas då så ger jag mig direkt ...
Är det då att någon säger att du måste ju ha kollat upp när du hörde skotten ?
Eller att Hage säger att : Nej någon Engström hjälpte inte till o vända på Olof...
Eller att något av vittnen säger ; Inte en chans att någon sprang I gränden förutom då polisen...
Eller att Lisbeth säger att hon minns inte alls att Engström pratade med mig...
Engström kan svara på detta :
Jag tittade inte upp för jag trodde inte det var revolverskott..
Jag hjälpte bara till med benen o kanske Hage inte märkte detta..
Att ingen såg mig springa I gränden betyder väl inte att jag inte gjorde det...
Lisbeth var i sån chock att jag kan förstå att hon inte minns mig...dessutom var hon helt okontaktbar när jag försökte o bara skrek...
Låt säg att man tar något av dom andra huvudvittnena så är det ofta någon som kan bekräfta deras närvaro..
Kan börja med Hage...Hon satt i en bil med 3st som alla 3 kan vittna mot att Hage satt i bilen o gick till Olof samt lämnade vittnesmål...
Nästa LJ ...lämnade vittnesmål
AB lämnade vittnesmål..
Taxivittnet hade folk i taxin samt ringde SOS...
Visst köper jag att det finns vittne som också var osynliga men gjorde dom så mkt väsen som Engström o berättade att vad dom gjorde på brottsplatsen...
Eller var dom mkt mer i bakgrunden o att det då inte är så konstigt att dom inte märktes.....Men även bland dom fanns det såklart någon vän eller någon som kan bekräfta att dom faktiskt var där...
Kanske dom osynliga vittnen åtminstone fastnade på någon bild eller något annat...
Men ingenting binder Engström på brottsplatsen trots mkt aktivitet från honom...
Jag står fast vid att jag tror han ljuger om ganska mkt om inte allt....
Sen kan det bero på att han vill synas o märkas...
Men kan också vara att han istället är GM