Citat:
Ursprungligen postat av
IMBILDEN
Ditt inlägg är så fullt av felaktigheter att jag knappt vet var jag ska börja. Flockimmunitet kan uppnås antingen genom naturlig nedsmittning, eller genom vaccin. Med tanke på att dödligheten med vaccinen bara uppgår till en handfull på 6,5 miljoner vaccinerade och dödligheten för Covid19 uppgår till 15 tusen på cirka 2 miljoner människor som nedsmittats är det ju glasklart att man föredrar vaccinet framför infektion.
.
Det är väl skillnad att vaccinera mitt i en pandemi, än att vaccinera för att
förebygga en pandemi ? Vi vaccinerar mitt i en pandemi med pågående mutationer. Nedsmittningen av populationen (Där siffrorna är helt beroende av att folk gick och testade sig eftersom de kände sig lite hängiga eller var beordrade) är uppe strax över miljonen med ett stort mörkertal är sorgligt eftersatt. Ingen vet , eller vill tydligen veta hur många invånare som just nu går omkring med naturliga antikroppar. Lite konstigt, eller ?
Lite som att ta vaccin mot mässlingen till någon som redan har haft mässlingen, därför att det är skitsamma egentligen tycker någon myndighet. Det blir för dyrt att ta reda på, det är onödigt ...
Men du menar alltså att flockimmunitet är antingen eller nedsmittning eller Vaccin. ? Låter lite konstigt tycker jag. Lite svartvitt inkrökt på något vis. Ingenting i livet är antingen/eller det brukar bli eventuellt/kanske