2021-08-11, 23:51
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Opaque
Härmed bekräftat att det finns minst två st. som tror på den teorin, just nu.

Intressant också vad vår regering har för ammunition till hösten ifall IVA-avdelningarna börjar nå oroande siffror. Ringa till pfizer.corp och be dom skicka 20 miljoner boosterdoser ? Och hur länge ska den cirkusen pågå tills nästa cykel med nya mutationer som konkurerar ut Delta ?

De mest vettiga hade ju varit att fortsätta vaccinera de äldre åldringarna och riskgrupperna var 6:e månad och hiva Covid passen åt helvete, de är just nu totalt värdelösa, samt öppna upp samhället, för nästa flockimmunitet enligt rådande mutation.
Det där med Covidpasset ska fan utredas tills det blöder ur öronen på ansvariga. Nu har dom en hållhake på en stor del av befolkningen att fortsätta vaccinera sig i onödan för att behålla sitt privilegium att röra sig fritt och kunna resa utomlands. 6 månader i taget verkar det som. Well played Pfizer skurkar och regeringarna som gick på finten.

Så du har fullständigt hängt upp dig på ett pass. Vad är det för pass? Jag är kvalificerad för ditt pass men utnyttjar det inte. Vem är jag? Din fiende eller din vän?
Citera
2021-08-11, 23:55
Medlem
Opaques avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Ditt inlägg är så fullt av felaktigheter att jag knappt vet var jag ska börja. Flockimmunitet kan uppnås antingen genom naturlig nedsmittning, eller genom vaccin. Med tanke på att dödligheten med vaccinen bara uppgår till en handfull på 6,5 miljoner vaccinerade och dödligheten för Covid19 uppgår till 15 tusen på cirka 2 miljoner människor som nedsmittats är det ju glasklart att man föredrar vaccinet framför infektion.

.

Det är väl skillnad att vaccinera mitt i en pandemi, än att vaccinera för att förebygga en pandemi ? Vi vaccinerar mitt i en pandemi med pågående mutationer. Nedsmittningen av populationen (Där siffrorna är helt beroende av att folk gick och testade sig eftersom de kände sig lite hängiga eller var beordrade) är uppe strax över miljonen med ett stort mörkertal är sorgligt eftersatt. Ingen vet , eller vill tydligen veta hur många invånare som just nu går omkring med naturliga antikroppar. Lite konstigt, eller ?

Lite som att ta vaccin mot mässlingen till någon som redan har haft mässlingen, därför att det är skitsamma egentligen tycker någon myndighet. Det blir för dyrt att ta reda på, det är onödigt ...

Men du menar alltså att flockimmunitet är antingen eller nedsmittning eller Vaccin. ? Låter lite konstigt tycker jag. Lite svartvitt inkrökt på något vis. Ingenting i livet är antingen/eller det brukar bli eventuellt/kanske
Citera
2021-08-11, 23:57
Medlem
Opaques avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Så du har fullständigt hängt upp dig på ett pass. Vad är det för pass? Jag är kvalificerad för ditt pass men utnyttjar det inte. Vem är jag? Din fiende eller din vän?

Vad snackar du om, om man får fråga ?
Citera
2021-08-12, 00:05
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Vad snackar du om, om man får fråga ?

Det lämnar jag till dig att svara på!
Citera
2021-08-12, 01:32
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aw
Det är en miljard gånger lättare att få fram ett virus som är välanpassat för människa i en hACE2 mus, än i valfritt djur i naturen. Det förstår vem som helst.

Om du vill ha referenser så får du börja med att specificera exakt vad för data som behövs för att överbevisa dig.
Det förstår inte någon. Det börjar bli riktigt snurrigt i ert lag när ni försöker ge er på att förklara era teorier.

Sedan dag 1 har detta rykte florerat. Än har det inte publicerats något som tyder på det i de seriösa kanalerna. Inget nytt förutom att Biden av politiska skäl drar igång en apparat som inom 90 dagar ska ha svaret. Det borde komma vilken dag som helst. Man står och stampar på samma ställe och återvinner argument hela tiden.
Citera
2021-08-12, 03:20
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Det är väl skillnad att vaccinera mitt i en pandemi, än att vaccinera för att förebygga en pandemi ? Vi vaccinerar mitt i en pandemi med pågående mutationer. Nedsmittningen av populationen (Där siffrorna är helt beroende av att folk gick och testade sig eftersom de kände sig lite hängiga eller var beordrade) är uppe strax över miljonen med ett stort mörkertal är sorgligt eftersatt. Ingen vet , eller vill tydligen veta hur många invånare som just nu går omkring med naturliga antikroppar. Lite konstigt, eller ?

Lite som att ta vaccin mot mässlingen till någon som redan har haft mässlingen, därför att det är skitsamma egentligen tycker någon myndighet. Det blir för dyrt att ta reda på, det är onödigt ...

Men du menar alltså att flockimmunitet är antingen eller nedsmittning eller Vaccin. ? Låter lite konstigt tycker jag. Lite svartvitt inkrökt på något vis. Ingenting i livet är antingen/eller det brukar bli eventuellt/kanske

Grejen är ju den att oavsett vad som sägs varar inte antikropparna för evigt. Oavsett om man förvärvat dessa genom nedsmittning, eller genom vaccin. Förstår inte vad som är så konstigt med det?

Mutationer skapas genom att mottagliga personer blir infekterade med befintligt virus, men i den nyligen nedsmittade sker en viss förändring och det skapas därigenom en defekt/mutering av viruset. Ju fler som är mottagliga för viruset, desto större är risken för att nya mutationer uppkommer. Hade hela befolkningen fått sina vaccin kort tid efter sjukdomen dök upp för cirka 18 månader sedan hade denna sjukdom varit utrotad för länge sen. Ju fortare folk skaffar sig immunitet mot sjukdomen, desto mer kan vi korta av pandemin. Snabbaste sättet är tveklöst genom vaccinering.
För mig är det obegripligt hur man kan vara skeptisk/rädd för vaccinet, men orädd för infektion av coronaviruset. Siffrorna finns ju där och är genomtydliga. Vi pratar väl storleksordningen 10.000:1 till fördel för vaccinet om man ser till risk/reward om inte ännu större. För sjukdomen har vi bara i Sverige haft 70 tusen sjukhusinläggningar och 15 tusen döda på uppskattningsvis 2 miljoner infekterade (100% mörkertal vad gäller infekterade). Sedan har vi haft en handfull personer som tros ha avlidit av vaccinet (främst AZ vaccin), på ungefär 6 miljoner vaccinerade. Varför skulle någon på rationella grunder föredra naturlig nedsmittning framför vaccin med ovanstående siffror i beaktande? Det går ju inte ens att påvisa att naturlig nedsmittning skulle ge en bättre framtida immunitet, utan de siffror som finns pekar snarare på motsatsen.
Citera
2021-08-12, 05:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
De riktigt gamla har nu vaccinerats för så länge sedan att deras skydd är tveksamt. De blir förstås delvis skyddade av att personer i deras omgivning (vårdpersonal också är vaccinerade). Försvinner immuniteten gradvis, vilket den gör kommer det bli problem. I vart fall inte om riskgrupper och vårdpersonal får sin tredje dos redan under hösten.

Nu har vi alltså omdefinierat ordet vaccin helt i farten. Finns inget annat ”vaccin” med så dålig effektivitet, och dessutom så snabbt sjunkande effektivitet. Det skulle aldrig bli godkänt som vaccin. Det finns vaccin som kräver upprepade doser, innan det blir ett vaccin, dvs ger immunitet. Vaccin ska ge immunitet, annars är det inget vaccin.
Citera
2021-08-12, 06:04
Medlem
80.4% har tagit minst en dos nu enligt folkhälsomyndigheten(över 18 år). Enligt mina bedömningar är runt 9 av 10 svenskar 🐑 så tror att den siffran definitivt kommer att nå 90%.
Svennebananer alltså
Citera
2021-08-12, 06:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Vad svamlar du om nu? Jag hänger inte med.

Tycker det är dags att du slutar kalla andra för korkade. Det var inte alls svårt att förstå. Kineserna och Fauchi har ljugit förr. Av CCP får du aldrig sanningen. Det är knappast nyheter. Labbet är den absolut troligaste teorin. Om inte den enda troliga just nu.
Citera
2021-08-12, 06:59
Avstängd
Citat:
...och det görs bäst med flockimmunitet till slut. Det finns inget självändamål att vaccinera med substanser man vet har 6 månaders halveringstid på effektiviteten. Det finns inget annat i pipelinen heller.

Det finns länder som påbjuder ansiktsmask för fullvaccinerade, Covidpassen är värdelösa fast alla låtsas om att det är en bra "försäkring" mot att smitta andra och bli smittat. Charaden är ju helt uppenbar.

Deltamutationen sägs vara uppemot 80% mer smittsam. Det säger mig i.a.f. att om Delta verkligen hade varit av den aggressiva sortens mutationer så hade IVA-beläggningen redan nu fyllas med svårt sjuka människor. Trots allt har vi haft Delta i landet sedan april månad. Och med den mycket större smittsamheten så är den mycket mer effektiv.

Man kan bara spekulera, men jag väljer att tro att vi uppnått en duktig andel flockimmunitet och vars immunologiska försvar svarar bra mot Delta. Vaccinet är inte allenarådande i bekämpningen av smittan. Långt därifrån. Den kan de facto vara av betydligt mindre värde än vad alla (Speciellt Big-Pharma) försöker tillskriva den som universallösning Nr. 1. Vissa tjänar en shitload med stålar på att hålla skräckvågen igång. Det är psykologi , och det är all in på rädsla ,konformitet och lydnad. Det finns en stor grupp som varit C19 smittade (1 miljon kliniska fall) Med ett okänt antal mörkertal , säker minst en miljon till. För de allra flesta ett förlopp som avlöpte som en mindre infektion i de övre luftvägarna, som en mild influensa. En stor del t.o.m inte märkt någonting alls. Men de får alltså inte sina covidpass om de inte går och vaccinerar sig Trots att de har naturliga antikroppar. Sjukvården skyller på bristande resurser,trots att det serologiska testet tar max 15 minuter att fullfölja

Det går inte att nå flockimmunitet. Viruset muterar så snabbt och smittar även djur.

Det man kan göra är att trycka ned smittan med Ivermectin. Sedan får man göra om det om det blir en ny fas.
Citera
2021-08-12, 07:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Du vet utan vacciner så är siffrorna lägre eller noll rättare sagt. Och så låga siffror får du faktiskt styrka med referenser till peer-reviewed material från erkända källor.
Du vet mycket väl vilka siffror jag pratar, spela inte Allan!
https://www.i24news.tv/en/news/coronavirus/1626980447-vaccine-39-effective-at-halting-virus-transmission-91-against-serious-illness-israel-s-he alth-ministry-says

https://www.gov.il/en/departments/topics/corona-main-sub

https://www.youtube.com/watch?v=rAqVAiPXbJc
Citera
2021-08-12, 07:28
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siix
Tycker det är dags att du slutar kalla andra för korkade. Det var inte alls svårt att förstå. Kineserna och Fauchi har ljugit förr. Av CCP får du aldrig sanningen. Det är knappast nyheter. Labbet är den absolut troligaste teorin. Om inte den enda troliga just nu.
Nej, det finns ett gemensamt drag i alla dessa rykten och teorier. Det är liksom inte konstigt att de drivs av samma personer. Anti-vaxxare, COVID-förnekare och labbteorifanatiker. Ingen av dessa finner stöd hos den seriösa vetenskapen.

Och om nu COVID19 bara är en ofarlig förkylning borde väl kineserna antingen vara jubelidioter eller så är det ingen stor grej.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in