2021-08-11, 21:30
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ruy.lopez
Det jeg mente var at TH neppe ønsket at TEH skulle luske rundt i huset der på egenhånd. Forholdet mellom far og sønn var svært anspent og konfliktfylt. Det er mange tinge som ikke faller på plass når det kommer til det siste døgnet i S4. Kan noen da gi meg svaret på hvorfor det er så lett for politiet å plassere TEH på en tidlinje døgnet før, mens dagen AEH forsvinner så klarer de ikke å plassere personen med det siste "sikre" livstegnet... Det er rart. Mer enn rart. Uansett, tiden vil vise om jeg farer med tøv eller om det jeg påstår ang informasjonen fra folk som jobber FOR politiet stemmer.

Har du noen tanker om denne berømmelige historien om TEH og badekaret som TH fortalte som forklaring på hvorfor det var glasskår og blod på badet?
Citera
2021-08-11, 21:31
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nemdahajhn
En knust elektrisk lampe oppi et badekar gir også en rask død....

Det er vel visse krav til elektrisk utstyr på et bad. Jording og avstand fra gulv og vann, og hvordan ledning som benyttes. Man monterer f.eks. ikke en stuelampett med ujordet kontakt og løs ledning rett over et badekar.
Men ja, en lampe eller hårføner som faller ned i et badekar vil være en sikker og rask død. Tror heller ikke de vil finne ut av slikt ved en obduksjon. Mulig sikringen vil ryke, vet ikke.
Kanskje har det vært slik at det startet med en hårføner som ble kastet ned i vannet, og så gikk sikringen, noe TH ikke forutså. Det oppsto basketak, kanskje prøvde han å drukne henne i vannet og lampa ble knust i basketaket. Anne løp og falt ned trappen før hun ble innhentet.
Mange muligheter.
Citera
2021-08-11, 21:34
Medlem
Monsens avatar
Citat:
Det jeg mente var at TH neppe ønsket at TEH skulle luske rundt i huset der på egenhånd. Forholdet mellom far og sønn var svært anspent og konfliktfylt. Det er mange tinge som ikke faller på plass når det kommer til det siste døgnet i S4. Kan noen da gi meg svaret på hvorfor det er så lett for politiet å plassere TEH på en tidlinje døgnet før, mens dagen AEH forsvinner så klarer de ikke å plassere personen med det siste "sikre" livstegnet... Det er rart. Mer enn rart. Uansett, tiden vil vise om jeg farer med tøv eller om det jeg påstår ang informasjonen fra folk som jobber FOR politiet stemmer.

Mener du at politiet vet hvor TEH var døgnet før AE forsvant, men ikke hvor han var den dagen hun forsvant?

Disse påstandene dine - jeg blir jo nysgjerrig, men har du belegg for det hevder om tidslinjer?
Citera
2021-08-11, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Monsen
Mener du at politiet vet hvor TEH var døgnet før AE forsvant, men ikke hvor han var den dagen hun forsvant?

Disse påstandene dine - jeg blir jo nysgjerrig, men har du belegg for det hevder om tidslinjer?

Det er helt korrekt. Han nekter jo å stille til avhør hos politiet, så det er også derfor politiet (og de sivilt ansatte teknikerne) har satt inn så store ressurser på å kartlegge han. Det viser seg nå å få en backfire for han å ikke være åpen med politiet. Etter den påståtte samtalen med med AEH, så klarer ikke politiet å plassere TEH før ut på ettermiddagen. Han har heller ikke kunne stille noe alibi. Men bevares, mår moren din er blitt søkk borte, så hvorfor ikke nekte å prate med politiet?
Citera
2021-08-11, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Har du noen tanker om denne berømmelige historien om TEH og badekaret som TH fortalte som forklaring på hvorfor det var glasskår og blod på badet?

Tatt i betraktning av TEH er en alvorlg rusmisbruker, så tenker jeg at hvis han først var i huset kvelden før med den bikkja, så kunne det for vært sånn typisk narkisstuk.

Men tror nok heller det er fra dagen AEH forsvant.
Citera
2021-08-11, 23:10
Medlem
Citat:
Det er helt korrekt. Han nekter jo å stille til avhør hos politiet, så det er også derfor politiet (og de sivilt ansatte teknikerne) har satt inn så store ressurser på å kartlegge han. Det viser seg nå å få en backfire for han å ikke være åpen med politiet. Etter den påståtte samtalen med med AEH, så klarer ikke politiet å plassere TEH før ut på ettermiddagen. Han har heller ikke kunne stille noe alibi. Men bevares, mår moren din er blitt søkk borte, så hvorfor ikke nekte å prate med politiet?
Hvilket hell da, at man har en slik sønn som lusker rundt i sitt barndomshjem (les: passer valpen), slik at man selv i grevens tid ikke lenger behøver å «gjøre noe». Også like etter at hun hadde fått sammenbrudd i flere vitners nærvær og sagt hun hadde fått nok. Jeg røyker sokkene mine hvis TEH er gm. Det er tidlig skrevet at han er skjermet, ikke at han nekter avhør. Om så var, er mange grunner foreslått i tråden.
Citera
2021-08-11, 23:18
Medlem
Citat:
Dette er vanskelig for meg å ta for god fisk. Jeg tror du jobber for et PR byrå.
Citera
2021-08-11, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Rent hypotetisk: hvis TH har hatt en dødelig dose fentanyl i kaffen til AEH rett før han gikk
på jobb, og hun har inntatt dette når han var gått, ser jeg ikke bort fra at hun kan ha virket
fjern eller ukoordinert i samtalen med TEH. Koblet med at han var trøtt, kan dette ha vært
bakgrunnen for at han ikke husket denne samtalen helt. Igjen er også knust lampe et
mulig resultat av fentanyl-bivirkninger - ukontrollerte bevegelser og spasmer.

Jeg mener giftmord er plausibelt. Det eliminerer nødvendigheten av at morderen er
på åstedet i dødsøyeblikket. Derfor har TH alibi for drapstidspunktet.
når og hvem kjørte henne bort, kjørte bilene og spanet utenfor futurum.
Citera
2021-08-11, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ittno
Fentanyl er i hvertfall lett å få tak i i Kina.
«Det illegale markedet har sitt utgangspunkt i Kina, og det er selvfølgelig mulighetene for høy profitt som skaper populariteten.»
« Det er omtrent 80 ganger sterkere enn morfin.»
«På det illegale markedet finnes enda mer potente fentanyler, som furanylfentanyl og karfentanyl. Førstnevnte er mellom 20 til 50 ganger sterkere enn heroin, mens sistnevnte hevdes å være opp til 10 000 ganger sterkere. Det skal om nødvendig slå ut en elefant. Mange av overdosedødsfallene i USA og Canada har sammenheng med til bruken av karfentanyl.»
Eller kjøpes online:
«Man trenger bare et bankkort og tilgang på online shopping, konstaterer sykepleier Marte Di Micco-Derås.» https://www.erlik.no/usa-har-en-fentanyl-krise/

«A person that is overdosing on fentanyl may exhibit the following signs and symptoms:2,7

Low blood pressure
Drowsiness
Dizziness
Nausea and vomiting
Limp body
Changes in pupillary size
Cold and clammy skin
Blue colored lips and fingernails (cyanosis)
Slowed or stopped breathing
Decreased heart rate
Reduced or loss of consciousness
Coma» https://americanaddictioncenters.org/fentanyl-treatment/symptoms-associated-with-a-fentanyl-overdose
Th trodde aeh var dopet ned. Hvordan vet han det. Hun var også fysisk sterk.
Citera
2021-08-11, 23:47
Medlem
Citat:
Jeg tar tiden til hjelp, så får vi se hvem som ler høyest til slutt...
ingen ler, men her er taushetsbelagt informasjon spredd ut til almenheten av deg.
Citera
2021-08-11, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
Det er vel visse krav til elektrisk utstyr på et bad. Jording og avstand fra gulv og vann, og hvordan ledning som benyttes. Man monterer f.eks. ikke en stuelampett med ujordet kontakt og løs ledning rett over et badekar.
Men ja, en lampe eller hårføner som faller ned i et badekar vil være en sikker og rask død. Tror heller ikke de vil finne ut av slikt ved en obduksjon. Mulig sikringen vil ryke, vet ikke.
Kanskje har det vært slik at det startet med en hårføner som ble kastet ned i vannet, og så gikk sikringen, noe TH ikke forutså. Det oppsto basketak, kanskje prøvde han å drukne henne i vannet og lampa ble knust i basketaket. Anne løp og falt ned trappen før hun ble innhentet.
Mange muligheter.
th var på jobb da dette skjedde i så fall. Ellers har vi falske alibier.
Citera
2021-08-11, 23:53
Medlem
Citat:
Han og prestesøsteren har sovealibi. Hva med den tredje?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in