• 1
  • 2
2021-08-11, 18:27
Medlem
jomenvisst84s avatar
Funderar på ett par airpods pro och kollade lite priser. På apple store kostar dom 3193:- och på CDON 1939:-. Hur kan det skilja så mycket mellan dessa butiker??
Citera
2021-08-11, 18:32
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jomenvisst84
Funderar på ett par airpods pro och kollade lite priser. På apple store kostar dom 3193:- och på CDON 1939:-. Hur kan det skilja så mycket mellan dessa butiker??

Samma med de flesta märken. Kolla Canons priser på deras hemsida. Ligger ofta 10-20% över billigaste på prisjakt.
Citera
2021-08-11, 18:33
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:

För att Apple mjölkar skiten ur sin sekt.
Citera
2021-08-11, 18:43
Medlem
jomenvisst84s avatar
Haha ja, kanske är så enkelt
Citera
2021-08-11, 19:41
Medlem
Rassas avatar
Citat:

Man får ju fundera ett varv extra här. Skulle CDON (eller snarare någon av de otaliga webbshoppar CDON bara är en portal till) kunna sälja Airpods Pro 1250 kr billigare än Apple och ändå tjäna pengar? Finns inte en chans att någon av dessa butiker kan köpa äkta Airpods Pro av Apple och sedan sälja vidare för det priset. Jag tror att när du får hem dessa Airpods Pro så visar det sig att det inte alls är några Airpods från Apple utan snarare någon kopia.
Citera
2021-08-11, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rassa
Man får ju fundera ett varv extra här. Skulle CDON (eller snarare någon av de otaliga webbshoppar CDON bara är en portal till) kunna sälja Airpods Pro 1250 kr billigare än Apple och ändå tjäna pengar? Finns inte en chans att någon av dessa butiker kan köpa äkta Airpods Pro av Apple och sedan sälja vidare för det priset. Jag tror att när du får hem dessa Airpods Pro så visar det sig att det inte alls är några Airpods från Apple utan snarare någon kopia.

Nja…. Där tror jag faktiskt du har fel, även om jag förstår din tankegång och vet att sådant sker.
Men det är nog mer sannolikt att CDON säljer original, men att de köpt in ett större parti för vettigt inköpspris från Apple, eller möjligen ”gråimporterar” själva, och sen lägger sig så lågt som möjligt i pris.
Citera
2021-08-12, 17:14
Medlem
Rassas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Nja…. Där tror jag faktiskt du har fel, även om jag förstår din tankegång och vet att sådant sker.
Men det är nog mer sannolikt att CDON säljer original, men att de köpt in ett större parti för vettigt inköpspris från Apple, eller möjligen ”gråimporterar” själva, och sen lägger sig så lågt som möjligt i pris.

Det är ju bara att hoppas att jag har fel och att det är äkta Airpods, för ts skull. Dock har jag väldigt svårt att tro det, baserat på att jag vet vilka marginaler återförsäljare har mot Apple. Och det är inte CDON själva som säljer, sök på Airpods på CDON och klicka upp några exempel. Det är tex Mobilshoppen, Swedphone, webgrossen, Mobilhörnan mfl som är den egentliga säljaren. CDON är bara en portal som samlar in massor av webbshoppar under samma tak.
Citera
2021-08-12, 17:26
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rassa
Det är ju bara att hoppas att jag har fel och att det är äkta Airpods, för ts skull. Dock har jag väldigt svårt att tro det, baserat på att jag vet vilka marginaler återförsäljare har mot Apple. Och det är inte CDON själva som säljer, sök på Airpods på CDON och klicka upp några exempel. Det är tex Mobilshoppen, Swedphone, webgrossen, Mobilhörnan mfl som är den egentliga säljaren. CDON är bara en portal som samlar in massor av webbshoppar under samma tak.
Det är bara att köpa på kreditkort och reklamera om det visar sig var fake. Kanske ta en koll på säljaren först, vad har den för recensioner. Edit: Detta är bolaget som ligger bakom, verkar ha funnits i några år i varje fall, så det är ingen dagsslända: https://www.allabolag.se/5567363881/...yck-aktiebolag

Eller tror ni pirat-kopiorna lyckas väl med att minutiöst kopiera produkt och förpackning?
Senast redigerad av Enterprise 2021-08-12 kl. 17:29.
Citera
2021-08-12, 17:58
Medlem
Rassas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Det är bara att köpa på kreditkort och reklamera om det visar sig var fake. Kanske ta en koll på säljaren först, vad har den för recensioner. Edit: Detta är bolaget som ligger bakom, verkar ha funnits i några år i varje fall, så det är ingen dagsslända: https://www.allabolag.se/5567363881/...yck-aktiebolag

Eller tror ni pirat-kopiorna lyckas väl med att minutiöst kopiera produkt och förpackning?

Har sett mycket välgjorda kopior av bla Airpods, men man kan kolla om det är fake eller inte genom att ange serienumret på produkten här:

https://checkcoverage.apple.com/se/sv/

Klickar man på länken ”Så här hittar du ditt serienummer” så ser man hur man hittar serienumret på tex Airpods Pro. En äkta Apple-produkt har ett giltigt serienummer och kommer att visas som korrekt modell om man anger serienumret där.
Citera
2021-08-13, 00:24
Medlem
GuldHjortens avatar
Nu är alla ni i tråden ute å cyklar. Anledningen till att de är dyrare hos Apple är för att de inte sänkt priset sedan lansering. Lycka till att köpa ett par fake hos Inet, Netonnet, Komplett, Webhallen, Elgiganten osv. Där kostar de ca 2200kr hos alla. Och det har inte något att göra med att de är fake. Köp bara hos Inet så är det helt lugnt.

Länk till Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5209794
Citera
2021-08-13, 01:34
Medlem
cerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GuldHjorten
Nu är alla ni i tråden ute å cyklar. Anledningen till att de är dyrare hos Apple är för att de inte sänkt priset sedan lansering. Lycka till att köpa ett par fake hos Inet, Netonnet, Komplett, Webhallen, Elgiganten osv. Där kostar de ca 2200kr hos alla. Och det har inte något att göra med att de är fake. Köp bara hos Inet så är det helt lugnt.

Länk till Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5209794
Vadå "köp bara hos Inet", gör du reklam eller? Där är ju de dyrast och finns inte ens på lager.. Helt jävla sämst haha!
Citera
2021-08-13, 01:51
Medlem
GuldHjortens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cern
Vadå "köp bara hos Inet", gör du reklam eller? Där är ju de dyrast och finns inte ens på lager.. Helt jävla sämst haha!
De fanns i lager häromdagen. Men det spelar självklart ingen roll. Webhallen, Netonnet, Elgiganten etc. Vilket som fungerar.

Förresten är de inte dyrast där. Samma pris som dem andra nämnda butikerna.

Men hur som helst. CDON fungerar, men rätt så oseriösa. Kan lova att du hellre kontaktar kundtjänst hos en annan återförsäljare, men vill man ha det billigast möjliga, så absolut!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in