2021-08-10, 20:35
Medlem
Är det klarlagt hur SD tog livet av sig?
Citera
2021-08-10, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lolitabonita
Är det klarlagt hur SD tog livet av sig?

Jag fick under förra veckan, från en mycket trovärdig källa, veta hur SD tog livet av sig i Folketorp. Jag kan dock tyvärr inte offentliggöra det i tråden eftersom jag har svurit gentemot min källa att inte göra det, men jag kan säga att det har spekulerats kring detta tillvägagångssätt i tråden tidigare.

Över och ut!
Citera
2021-08-10, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krimprofessorn
Vad jag ”tror” är ovidkommande.

● Hovrättsdomen fastslog att Stefan utförde mordet utan medhjälp av annan person. Case closed!

● Och Bj*rn L*ndén, friade den mordmisstänkte St*fan Davidss*n innan denne slutligen dömdes till 18 års fängelse i HovRätten.

Kammaråklagaren Å*a Hid*ng deklarerade för allmänheten, att St*fan Davidss*n hade ensam eller i samförstånd med annan person bragt livet om L*na Wesstr*m.

Rättsläkaren berättade bland annat om två olika typer av tillhyggen som brukats med våld mot L*na Wesstr*m:s ansikte samt hennes huvud, vid det aktuella tillfället.

Tillägg: Tänk på att det är sekretessbelagt gällande hur St*fan Davidss*n tog sitt liv.

Hur, och på vilket sätt som St*fan Davidss*n tog sitt liv en kort tid efter det att denne hade dömts till 18 års fängelse för mordet på L*na Wesstr*m, är helt irrelevant.

Yodinna [ HD ] och SOA samt St*fan Davidss*n:s kamrat JG och därtill ytterligare två personer vilka tvenne mycket väl känner de tre personerna HD, SOA samt JG, alla, är de mycket intressanta individer konnekterade till det tidigare mordet på L*na Wesstr*m.

Att L*na Wesstr*m skulle ha blivit bragt om livet på grund av en loggremsa är någonting som är dummare än dummast att påstå.

Mvh/JM.
Senast redigerad av JokerMannen 2021-08-10 kl. 23:20.
Citera
2021-08-11, 08:40
Medlem
Jokermannen 2021

Citat:
L*na Wesstr*m var en god människa, och jag har baserat detta bland annat på vad hennes vänner och bekanta tidigare har berättat för mig.

Mvh/JM.

Jokermannen 2020

Citat:
Sedan har jag först nu börjat insett hur hemsk BO egentligen var i sitt tidigare leverne och hur BO ständigt och jämt försummat sina barn på grund av burkjakter och mobiltelefons-mani så som dator-mani.

Mvh/ @JokerMannen

Citat:
Ja, BO:et levde ett liv som nu har förvånat många när allt kommit upp till ytan, @gloriouslife har ju med sina tidigare inlägg visat hur BO:et:s leverne verkligen var och det är verkligen chockerande att ha fått läst hur vidrigt BO:et bar sig åt, stackars MGM som inte kan ha haft det så speciellt lätt när BO:et tryckte på som allra värst och ständigt och jämt vilket ha sex med MGM.

Mvh/ @JokerMannen
Senast redigerad av Krimprofessorn 2021-08-11 kl. 08:42.
Citera
2021-08-11, 14:12
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
● Och Bj*rn L*ndén, friade den mordmisstänkte St*fan Davidss*n innan denne slutligen dömdes till 18 års fängelse i HovRätten.

Kammaråklagaren Å*a Hid*ng deklarerade för allmänheten, att St*fan Davidss*n hade ensam eller i samförstånd med annan person bragt livet om L*na Wesstr*m.

Rättsläkaren berättade bland annat om två olika typer av tillhyggen som brukats med våld mot L*na Wesstr*m:s ansikte samt hennes huvud, vid det aktuella tillfället.

Tillägg: Tänk på att det är sekretessbelagt gällande hur St*fan Davidss*n tog sitt liv.

Hur, och på vilket sätt som St*fan Davidss*n tog sitt liv en kort tid efter det att denne hade dömts till 18 års fängelse för mordet på L*na Wesstr*m, är helt irrelevant.

Yodinna [ HD ] och SOA samt St*fan Davidss*n:s kamrat JG och därtill ytterligare två personer vilka tvenne mycket väl känner de tre personerna HD, SOA samt JG, alla, är de mycket intressanta individer konnekterade till det tidigare mordet på L*na Wesstr*m.

Att L*na Wesstr*m skulle ha blivit bragt om livet på grund av en loggremsa är någonting som är dummare än dummast att påstå.

Mvh/JM.

Du skriver:

"Rättsläkaren berättade bland annat om två olika typer av tillhyggen som brukats med våld mot L*na Wesstr*m:s ansikte samt hennes huvud, vid det aktuella tillfället."

Var har rättsläkaren skrivit/sagt att två olika tillhyggen har använts?

Om jag minns det rätt är det inte såå hon uttryckte det.
Citera
2021-08-11, 14:15
Medlem
Citat:
Jag fick under förra veckan, från en mycket trovärdig källa, veta hur SD tog livet av sig i Folketorp. Jag kan dock tyvärr inte offentliggöra det i tråden eftersom jag har svurit gentemot min källa att inte göra det, men jag kan säga att det har spekulerats kring detta tillvägagångssätt i tråden tidigare.

Över och ut!

Jo, och det har väl talats om hängning, skjutning och knivskärning så det är bara att välja. Han är borta i alla fall.
Återstår bara frågan om varför inte HD hostar upp sanningen om mordet på LW.
Citera
2021-08-11, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Du skriver:

"Rättsläkaren berättade bland annat om två olika typer av tillhyggen som brukats med våld mot L*na Wesstr*m:s ansikte samt hennes huvud, vid det aktuella tillfället."

I domen står det flera tillhyggen eller möjligen olika sidor av samma tillhygge, eller något liknande.
Citera
2021-08-11, 14:30
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
I domen står det flera tillhyggen eller möjligen olika sidor av samma tillhygge, eller något liknande.

Jo, jag vet att rättläkaren nämnde det eller möjligen svarade bejakande på någon sådan fråga, men ATT hon hävdat att två olika tillhyggen använts, det stämmer inte.

Jag har följt tråden sedan trådstart och läst FUP, lyssnat på förhör i TR, diskuterat i tråden. läst domar...

Det är skillnad på ATT två tillhyggen använts och att det KAN ha använts två olika tillhyggen, eller OLIKA DELAR AV ETT OCH SAMMA TILLHYGGE.

Särskilt viktigt blir det då skribenten är ute i ärendet att det är fler än en gärningsman.
Citera
2021-08-11, 14:58
Medlem
Citat:
Du skriver:

i tilläggsprotokollet, det där Steffe hörs angående domkraftskaftet, tror jag hon förtydligar det hela.
Citera
2021-08-11, 15:18
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
i tilläggsprotokollet, det där Steffe hörs angående domkraftskaftet, tror jag hon förtydligar det hela.

Jag tänker att skribenten själv kan förtydliga det, t ex genom citat/transkiption.
Citera
2021-08-11, 15:38
Medlem
Citat:
Jo, jag vet att rättläkaren nämnde det eller möjligen svarade bejakande på någon sådan fråga, men ATT hon hävdat att två olika tillhyggen använts, det stämmer inte.

Jag har följt tråden sedan trådstart och läst FUP, lyssnat på förhör i TR, diskuterat i tråden. läst domar...

Det är skillnad på ATT två tillhyggen använts och att det KAN ha använts två olika tillhyggen, eller OLIKA DELAR AV ETT OCH SAMMA TILLHYGGE.

Särskilt viktigt blir det då skribenten är ute i ärendet att det är fler än en gärningsman.

Jag instämmer helt. Man ska nog inte dra för stora växlar kring vad Jokermannen tror sig veta.
Citera
2021-08-11, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Precis så. SD kunde ha anmält Lena för stalking - om det nu hade varit så - men jag är helt övertygad om att det var SD som stalkade och kontrollerade bland annat henne. Men även HD och andra.

Lena fick inte leva för att hon inte fogade sig efter SDs krav längre. Efter att ha blivit beljugen i 6 av de bästa åren av sitt liv, ville hon ha någon form av ursäkt, ett bra avslut, men det skulle hon aldrig få. Hon förstod inte att han faktiskt kunde bli livsfarlig.

SD gjorde det han ansåg vara rätt enligt sina egna mått mätt och så som han brukade tänka och göra när han inte fick som han ville. "Jag har rätt och du har fel!"

Ett öppet förhållande eller äktenskap mellan SD och Lena skulle aldrig ha fungerat. Det fanns inte någon ömsesidig kärlek mellan dem. Det fanns bara en tärande besatthet späckad med hot om död och våld.

The highway to hell.

Det fetade: Jo, det förstod hon och påtalade det vid ett flertal tillfällen, både i samtal till vänner och vid polisanmälan. Det finns dokumenterat i FUP.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in