Citat:
Nja - man kan ju alltid ha åsikter om en politiks innehåll - själv är jag konservativ katolik, och sympatiserar närmast med kontienental kristdemokrati. Men, för att kunna genomdriva sin politik, måste en seriös politiker eftersträva inflytande. Det gör man bäst genom att ta regeringsansvar, eller om inte det går genom uppgörelser påverka en regering. Här är Löfven är helt överlägsen Kristersson som politiker. Trotts att riksdagen är den mest högerinriktade i modern tid, så förmår inte Kristersson bilda regering!
Sedan har du naturligtvis fel i att Löfven skulle "sålt ut socialdemokratisk politik". Socialdemokrati har åtminstone sedan 20-talet präglats av pragmatism, och att göra det som är politiskt möjligt.
Sedan kanske du inte gillar politiken - jag har kritiska åsikter själv, men det tragiska är att Kristersson inte ger något allternativ, trotts att han har alla möjligheter!
Sedan har du naturligtvis fel i att Löfven skulle "sålt ut socialdemokratisk politik". Socialdemokrati har åtminstone sedan 20-talet präglats av pragmatism, och att göra det som är politiskt möjligt.
Sedan kanske du inte gillar politiken - jag har kritiska åsikter själv, men det tragiska är att Kristersson inte ger något allternativ, trotts att han har alla möjligheter!
Man kan ju inte sälja ut sin egen politik om man inte har någon (vilket du kallar att vara pragmatisk ...). En förlorad oskuld återvinns ej oavsett antalet påsydda mödomshinnor och man kan inte sälja ut en värdighet som man inte har eller någonsin haft. Gillar du inte mina principer så har jag några andra... Denne välbetalde herre är ju en karikatyr på en marionett (om någon säger något som drar ner byxorna på dig Stefan så säg "LAS" och gör upp med nyliberalerna efter valet om den saken. Bygg inga murar i Europa förränn bokstavligen dagen efter du sagt detta om herrarna i EU vill detta (s.k. demokrati...). Politiken blir det EU, Vänsterpartiet eller kanske Centern vill men det låter inte bra i valkampanjen så vi säger att vi är emot "marknadshyror" alternativt skriver vi en lapp till Björklund och Sjöstedt som får åka till Italien och Vietnam som tack för sina tjänster.
Nu förstår den dummaste att denne är en marionett vilket paradoxalt ökar transparensen - man vet att man inte vet vad man får, vad det som grymtar i säcken är för någon gris.
Om det hade behövts så hade fler liberaler skrivit debattartiklar om sina högtstående principer. Fanns det fler individualistiska centetpartister så hade de efter lite övertalning ändrat sig, det kommunistiska paradiset skulle utlovats till fler SFI-kurder. Kristersson hade givetvis inte sagt nej till köttgrytan om den puttrat tillräckligt nära.
Oppositionen hade givetvis en demokratisk och humoristisk skyldighet att låta visa upp denna Kabakaveh röran till allmän beskådan för den som inte tyckte det var för bissart att skåda denna vulgära föreställning.
Senast redigerad av 1ulvius9 2021-08-10 kl. 12:03.
Senast redigerad av 1ulvius9 2021-08-10 kl. 12:03.