Citat:
Ursprungligen postat av
LaurentiusLucidor
Löfven har helt sålt ut socialdemokratisk politik i utbyte mot utnämningsmakten.
Med tanke på den negativa utveckling vi sett under snart två mandatperioder med Löfven vid rodret så vore det närmast kriminellt om detta verkligen är Stefans vision för landet som uppnåtts.
Men visst, tycker du att landet är på rätt väg så förstår jag vad du menar med att oppositionen "sabbar" när de försöker fälla regeringen.
Nja - man kan ju alltid ha åsikter om en politiks innehåll - själv är jag konservativ katolik, och sympatiserar närmast med kontienental kristdemokrati. Men, för att kunna genomdriva sin politik, måste en seriös politiker eftersträva inflytande. Det gör man bäst genom att ta regeringsansvar, eller om inte det går genom uppgörelser påverka en regering. Här är Löfven är helt överlägsen Kristersson som politiker. Trotts att riksdagen är den mest högerinriktade i modern tid, så förmår inte Kristersson bilda regering!
Sedan har du naturligtvis fel i att Löfven skulle "sålt ut socialdemokratisk politik". Socialdemokrati har åtminstone sedan 20-talet präglats av pragmatism, och att göra det som är politiskt möjligt.
Sedan kanske du inte gillar politiken - jag har kritiska åsikter själv, men det tragiska är att Kristersson inte ger något allternativ, trotts att han har alla möjligheter!