2021-08-11, 10:40
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Men varför hatar man män för att man inte tycker att ditt förslag om att tvångsvårda prostituerade är bättre än dagens lag där man inte tvångsvårdar prostituerade?

Vill riksdagen införa en lag om obligatorisk tvångsvård av prostituerade så visst, ok för mig. Vill de inte går det precis lika bra för min del.

Men att en sån lag inte stiftas beror knappast på manshat.
Att tvångsvårda prostituerade vore en återgång till 1800 och början på 1900 där man låste in kvinnor för att de var promiskuösa. Jag förstår att det kan tilltala en del män, däremot kan jag som kvinna aldrig se att det skall vara accepterat.
Dessutom är det väl krasst så att det är de sexköpande männen som behöver vård, det är ju de som inte kan stå emot sina lustar utan likt narkomaner bryter mot lagen för att tillfredsställa dem .... Till skillnad mot narkomaner sker det dock på någon annans bekostnad.
Citera
2021-08-11, 11:13
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Att sälja och att köpa är två olika handlingar.
Det är de två delarna av en handling. Inte två olika saker.
Utan båda har ingenting hänt.
Citera
2021-08-11, 11:26
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Det är de två delarna av en handling. Inte två olika saker.
Utan båda har ingenting hänt.

Sälja är något man kan göra utan att någon köper.
Citera
2021-08-11, 11:46
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bomchakalaka
Vad babblar du om för lag som är riktade mot ett kön? Syftar du på lagen mot sexköp eller vadå?

Det finns faktiskt psykopatkvinnor som köper sex ifall du inte visste det. Det är inte helt ovanligt med riktigt gamla tanter i typ 90-års åldern som köper sex av väldigt unga killar i tonåren.

Vad har du för tankar om det?

Sedan så finns det mååååånga män som säljer sex i Sverige. Så sexköpslagen är definitivt inte för eller emot vare sig det ena eller andra könet.
Heeeerpdiderrrrp.

Kan du försöka formulera dig så att vanliga människor förstår vad du vill ha sagt?
Citera
2021-08-11, 11:47
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Sälja är något man kan göra utan att någon köper.
Nej, det kan du inte.
Det kallas marknadsföring, men du har inte sålt något, förrän någon köpt något.
Citera
2021-08-11, 11:50
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Nej, det kan du inte.
Det kallas marknadsföring, men du har inte sålt något, förrän någon köpt något.
Butiken säljer mjölk alldeles oaktat om någon köper den eller inte.
Citera
2021-08-11, 11:58
Medlem
Citat:
Att tvångsvårda prostituerade vore en återgång till 1800 och början på 1900 där man låste in kvinnor för att de var promiskuösa. Jag förstår att det kan tilltala en del män, däremot kan jag som kvinna aldrig se att det skall vara accepterat.
Dessutom är det väl krasst så att det är de sexköpande männen som behöver vård, det är ju de som inte kan stå emot sina lustar utan likt narkomaner bryter mot lagen för att tillfredsställa dem .... Till skillnad mot narkomaner sker det dock på någon annans bekostnad.

Så därför ska vi använda mentalitet och lagar från 1800-talet? Dags att lägga ner den där toxiska maskuliniteten. Sluta stötta våldtäktskulturen.

Sexköpande män får inte vård..

Sen håller feministerna inte med dig - narkomaner stöttar toxiskt patrialkala strukturer.
Citera
2021-08-11, 12:03
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dolche
Så därför ska vi använda mentalitet och lagar från 1800-talet? Dags att lägga ner den där toxiska maskuliniteten. Sluta stötta våldtäktskulturen.
Jag skall försöka med det.....

På vilket sätt stöttar jag våldtäktskulturen?

Citat:
Sexköpande män får inte vård..
Det skrev jag inte heller att de fick -- jag skrev att om några borde vårdas är det de.

Citat:
Sen håller feministerna inte med dig - narkomaner stöttar toxiskt patrialkala strukturer.
Vad har patriarkat med narkomaner att göra?
Citera
2021-08-11, 12:04
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Butiken säljer mjölk alldeles oaktat om någon köper den eller inte.
Nej, den mjölk som inte säljs kastas.
Citera
2021-08-11, 12:11
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Nej, den mjölk som inte säljs kastas.

Synonymer till sälja

1) lämna mot betalning, avyttra, saluföra, försälja, kursa, kränga, beckna, nasa, mångla, handla, marknadsföra, utbjuda; förråda

https://www.synonymer.se/sv-syn/s%C3%A4lja

Lämna mig ifred nu lilla troll
Citera
2021-08-11, 13:18
Avslutad
Citat:
Synonymer till sälja

1) lämna mot betalning, avyttra, saluföra, försälja, kursa, kränga, beckna, nasa, mångla, handla, marknadsföra, utbjuda; förråda

https://www.synonymer.se/sv-syn/s%C3%A4lja

Lämna mig ifred nu lilla troll

Ditt jävla nöt. Att offerera varor är inte att sälja, det är att SALUFÖRA med avsikt att sälja! När du saluför något (likt ett stånd, en butik, en hora i horhus) så har du bara erbjudit din marknad en MÖJLIGHET att ingå kontrakt att KÖPA. När du sedan har en KÖPARE så SÄLJER du, inte innan.

..herrejävlar så korkad du är..
Citera
2021-08-11, 13:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Men varför hatar man män för att man inte tycker att ditt förslag om att tvångsvårda prostituerade är bättre än dagens lag där man inte tvångsvårdar prostituerade?

Vill riksdagen införa en lag om obligatorisk tvångsvård av prostituerade så visst, ok för mig. Vill de inte går det precis lika bra för min del.

Men att en sån lag inte stiftas beror knappast på manshat.

Var fan har jag sagt tvångsvårda?? Jag har flera flera gånger upprepat detta:
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Men-Snabb
Er sexköpslag håller tjejer fångna i ingemansland utan vare sig myndigheters mandat att lyfta ur dem ifrån hallickars lock, pock och piska ELLER ge tjejerna möjlighet att registrera inkomst och ta del av samhället med skatter, krediter, försäkringar, eget boende, pension o.s.v.

Kan du berätta för mig vad som gör nuvarande sexköpslags utformning bättre än t.ex. ett totalförbud utan lagföring av tjejerna? Ingen lagföring men lagstöd och mandat att lyfta ur dem ur miljön bort från påverkan från hallickarna. Torskarna ska givetvis straffas för det men inte kvinnorna. Jag har lyft det alternativet flertal gånger här och varje gång har du nekat eller inte ens kommenterat. Varför då?

Kan du se temat här?? DET HANDLAR OM ATT GE ALTERNATIV PÅ SKYDDAT AVSTÅND FRÅN HALLICKAR OCH TRAFFICKERS!!!!!!!

...ni är ju jäkligt pigga vanligtvis att lyfta fram traffickingen som ett stort 'problem', varför har du svårt att greppa vad jag ger för förslag som något positivt??

..vad är det som du känner att du går miste om..?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in