2021-08-10, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Men-Snabb
Som vanligt är det bara dravel från din sida..

Du kan ju för fasen inte sälja något som är olagligt att köpa utan att begå brott..!! Om du tillhandahåller en tjänst eller vara som är illegal att köpa så är du skyldig till häleri.

Sedan att ni sjuka jävlar sket i all sans och logik (och lagrådets rekommendationer) och genomförde den där bisarra sjuka lagen som bara ger mer elände än det gör nytta talar massor för mig. Ni som försvara, eller då som kör mental hockey för att försvara skitlagen är rent ut sagt psykfall.

ALLA stora råd, intresseorganisationer säger att lagen är skit. Men ni era sjuka jävla nazifeminister har bara en sak framför ögonen, och det är att sätta dit män. Hat hat hat.

Äsch. Det finns manliga prostituerade också. Och det finns kvinnliga köpare av sexuella tjänster.

Jag personligen bryr mig om säljarna, vare sig de är män eller kvinnor. Då jag vet att en hel del sexsäljare gör det av fel orsaker. Tex. säljer sex i självskadesyfte osv. därav anser jag att det borde finnas ett slags "grönt kort" som prostituerade kan få, om de bevisligen vill jobba som prostituerade och mår bra av sitt arbete. Går köpare till dessa prostituerade, så blir inte köparna straffade. Men om köparna går till prostituerade som saknar "grönt kort" så blir köparna straffade.

Detta vore ett bra system som skyddar alla sorters prostituerade: både de som vill jobba med detta och trivs med jobbet och de som egentligen inte alls vill jobba med det, utan gör det av fel orsaker. Att gå till en prostituerad som gör det av fel orsaker/inte har "grönt kort" borde dessutom ge fängelse. Men att gå till en prostituerad som innehar "grönt kort" borde då inte ens ge böter. Men brott mot prostituerade: misshandel, våldtäkt etc. ska ses som någon form av "brott mot tjänsteman". Oavsett om den prostituerade har "grönt kort" eller inte. Detta för att ytterligare skydda de prostituerade från knepigheter, eftersom det kan vara en farlig bransch. Läs bara om den där mannen som gav sig på flera olika prostituerade här i Sverige och våldtog dem mm.
Citera
2021-08-10, 23:59
Avslutad
Citat:
Som vanligt är det bara dravel från din sida..

Du kan ju för fasen inte sälja något som är olagligt att köpa utan att begå brott..!! Om du tillhandahåller en tjänst eller vara som är illegal att köpa så är du skyldig till häleri.

Sedan att ni sjuka jävlar sket i all sans och logik (och lagrådets rekommendationer) och genomförde den där bisarra sjuka lagen som bara ger mer elände än det gör nytta talar massor för mig. Ni som försvara, eller då som kör mental hockey för att försvara skitlagen är rent ut sagt psykfall.

ALLA stora råd, intresseorganisationer säger att lagen är skit. Men ni era sjuka jävla nazifeminister har bara en sak framför ögonen, och det är att sätta dit män. Hat hat hat.
För att vara en person så full av hat anklagar du förvånansvärt ofta andra för att hata.

(I det här fallet är det TomatKungen som drabbas av ditt hat och själv anklagas för att hata för att TomatKungen påpekar att köpa och sälja är två olika handlingar även om det bara är en transaktion.)
Senast redigerad av Ipsi 2021-08-11 kl. 00:02.
Citera
2021-08-11, 04:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Alla lagar som är riktade MOT ett kön är genomusla.
Det är intellektuellt hjärndött att ha olika lagar för två parter inblandade i samma handling.
Oavsett kön.
Vad babblar du om för lag som är riktade mot ett kön? Syftar du på lagen mot sexköp eller vadå?

Det finns faktiskt psykopatkvinnor som köper sex ifall du inte visste det. Det är inte helt ovanligt med riktigt gamla tanter i typ 90-års åldern som köper sex av väldigt unga killar i tonåren.

Vad har du för tankar om det?

Sedan så finns det mååååånga män som säljer sex i Sverige. Så sexköpslagen är definitivt inte för eller emot vare sig det ena eller andra könet.
Citera
2021-08-11, 06:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
För att vara en person så full av hat anklagar du förvånansvärt ofta andra för att hata.

(I det här fallet är det TomatKungen som drabbas av ditt hat och själv anklagas för att hata för att TomatKungen påpekar att köpa och sälja är två olika handlingar även om det bara är en transaktion.)

Så kan det nog vara. Det ger jag dig. Dock, FULL av hat är jag inte men nog har jag så det räcker och blir över mot just er feminazister som inte verkar ha några som helst problem med att offra andra bara för att komma åt ERA hatobjekt, männen. Jag offrar inte, eller propagerar för, att offra andra för att 'knäcka' de jag hatar.

Det gör ni feminazister med många flera snäpp längre vilket ovan argumentationshockey bevisar..

Er sexköpslag håller tjejer fångna i ingemansland utan vare sig myndigheters mandat att lyfta ur dem ifrån hallickars lock, pock och piska ELLER ge tjejerna möjlighet att registrera inkomst och ta del av samhället med skatter, försäkringar, eget boende, pension o.s.v.

Att du utan ett uns av eftertanke eller diskussion argumenterar för att den lagen "är minst lika bra" som att antingen helt förbjuda, eller helt legalisera berättar för mig att DU är en sjuk människa som helt styrs av ditt hat mot män. Du offrar t.o.m. andra kvinnor för att uppnå dina 'kickar' av utlevt hat och illa sinne.

Kan du berätta för mig vad som gör nuvarande sexköpslags utformning bättre än t.ex. ett totalförbud utan lagföring av tjejerna? Ingen lagföring men lagstöd och mandat att lyfta ur dem ur miljön bort från påverkan från hallickarna. Torskarna ska givetvis straffas för det men inte kvinnorna. Jag har lyft det alternativet flertal gånger här och varje gång har du nekat eller inte ens kommenterat. Varför då?

...kan det kanske vara att DET ENDA SOM SKILJER DAGENS UPPLÄGG MOT DET JAG FÖRESLÅR ATT DÅ KAN MAN INTE LÄNGRE SÄLJA ÖPPET OCH HÅLLA ALLA HONEY POTS ÖPPNA???????? (vilket i sig OCKSÅ är lagvidrigt i Sverige)

Ditt jävla svin..(japp, jag hatar dig och dina nazist-fascist systrar)
Senast redigerad av Stor-Men-Snabb 2021-08-11 kl. 06:35.
Citera
2021-08-11, 08:40
Avslutad
Citat:
Så kan det nog vara. Det ger jag dig. Dock, FULL av hat är jag inte men nog har jag så det räcker och blir över mot just er feminazister som inte verkar ha några som helst problem med att offra andra bara för att komma åt ERA hatobjekt, männen. Jag offrar inte, eller propagerar för, att offra andra för att 'knäcka' de jag hatar.

Det gör ni feminazister med många flera snäpp längre vilket ovan argumentationshockey bevisar..

Er sexköpslag håller tjejer fångna i ingemansland utan vare sig myndigheters mandat att lyfta ur dem ifrån hallickars lock, pock och piska ELLER ge tjejerna möjlighet att registrera inkomst och ta del av samhället med skatter, försäkringar, eget boende, pension o.s.v.

Att du utan ett uns av eftertanke eller diskussion argumenterar för att den lagen "är minst lika bra" som att antingen helt förbjuda, eller helt legalisera berättar för mig att DU är en sjuk människa som helt styrs av ditt hat mot män. Du offrar t.o.m. andra kvinnor för att uppnå dina 'kickar' av utlevt hat och illa sinne.

Kan du berätta för mig vad som gör nuvarande sexköpslags utformning bättre än t.ex. ett totalförbud utan lagföring av tjejerna? Ingen lagföring men lagstöd och mandat att lyfta ur dem ur miljön bort från påverkan från hallickarna. Torskarna ska givetvis straffas för det men inte kvinnorna. Jag har lyft det alternativet flertal gånger här och varje gång har du nekat eller inte ens kommenterat. Varför då?

...kan det kanske vara att DET ENDA SOM SKILJER DAGENS UPPLÄGG MOT DET JAG FÖRESLÅR ATT DÅ KAN MAN INTE LÄNGRE SÄLJA ÖPPET OCH HÅLLA ALLA HONEY POTS ÖPPNA???????? (vilket i sig OCKSÅ är lagvidrigt i Sverige)

Men du fattar att det är lite konstigt att anklaga andra för att vara hatiska för att de t ex påpekar att köpa och sälja är två olika handlingar?

Samma med din slutsats att man hatar män för att man inte tycker att ditt förslag att införa tvångsåtgärder mot prostituerade är bättre än att inte införa tvångsåtgärder.
Senast redigerad av Ipsi 2021-08-11 kl. 08:45.
Citera
2021-08-11, 09:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Men du fattar att det är lite konstigt att anklaga andra för att vara hatiska för att de t ex påpekar att köpa och sälja är två olika handlingar?

Samma med din slutsats att man hatar män för att man inte tycker att ditt förslag att införa tvångsåtgärder mot prostituerade är bättre än att inte införa tvångsåtgärder.

Återigen så svarar du inte på frågan.

Så du säger att du tycker att det är helk ok för tjejer att sälja sex under kontroll av traffickers och hallickar? Inga förbehåll alls? Kör på bara?
Citera
2021-08-11, 10:13
Medlem
micro113s avatar
Citat:

Sexköpsvurmares dilemma är ofta att de har väldigt svårt att fokusera på säljarna som de "tycker så synd om" och därför vill "förbättra" för.

Om det nu är kvinnorna som lider av dagens lagstiftning så borde ju lagförespråkarna hata kvinnor - inte män.
Du vet lite logiskt så där ....
Jag förstår dock att det är lätt att tappa bort det när den part man egentligen vurmar för är de sexköpande männen.
Det blir dock komiskt när det lyser igenom så tydligt som i dit resonemang.
Citera
2021-08-11, 10:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Sexköpsvurmares dilemma är ofta att de har väldigt svårt att fokusera på säljarna som de "tycker så synd om" och därför vill "förbättra" för.

Om det nu är kvinnorna som lider av dagens lagstiftning så borde ju lagförespråkarna hata kvinnor - inte män.
Du vet lite logiskt så där ....
Jag förstår dock att det är lätt att tappa bort det när den part man egentligen vurmar för är de sexköpande männen.
Det blir dock komiskt när det lyser igenom så tydligt som i dit resonemang.

Jag är emot sexhandel överlag och påtalat det många många gånger här.

..har du missat det helt i alkoholångorna?
Citera
2021-08-11, 10:26
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Jag är emot sexhandel överlag och påtalat det många många gånger här.

..har du missat det helt i alkoholångorna?
Själv verkar jag 24/7 för att höja mannens status i samhället ... har du missat det mellan snortorkandet och tårarna?
Citera
2021-08-11, 10:27
Bannlyst
Vi behöver paradigmskifte. Sedan kan vi systematikt börja fösa ut feministerna till skogar och ängar där vi i förtid grävt gropar.
Citera
2021-08-11, 10:27
Avslutad
Felpost
Citera
2021-08-11, 10:31
Avslutad
Citat:
Återigen så svarar du inte på frågan.

Så du säger att du tycker att det är helk ok för tjejer att sälja sex under kontroll av traffickers och hallickar? Inga förbehåll alls? Kör på bara?
Men varför hatar man män för att man inte tycker att ditt förslag om att tvångsvårda prostituerade är bättre än dagens lag där man inte tvångsvårdar prostituerade?

Vill riksdagen införa en lag om obligatorisk tvångsvård av prostituerade så visst, ok för mig. Vill de inte går det precis lika bra för min del.

Men att en sån lag inte stiftas beror knappast på manshat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in