2021-08-10, 16:33
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ruy.lopez
Det er ikke en lekasje fra politiets eposter, det bekreftes i eposter sendt av sivilt ansatte i politiet som jobber med saken. Det er to forskjellige ting. Jøss, er det krav til dokumentasjon i forumet her? Da er det et par avsendere som sliter litt med påstandene sine som har blitt diskutert her de siste årene.

Jeg skrev tydelig at epostene ville bli lekket til media innen rimelig tid. Tror du virkelig de havner her da?

Jeg har mine tvil om at de som er involvert i etterforskningen lar slik informasjon
bli tilgjengelig for utenforstående. Dersom det stemmer at disse epostene blir
sluppet til media etterhvert, vil jeg anse det som særdeles lite sannsynlig at
du har sikret deg denne informasjonen i forkant.

Når det gjelder dokumentering av påstander i tråden generelt, har det vært
fremsatt endel rykter og spekulasjoner som siden har vist seg å stemme. Disse
har likevel vært presentert med forbehold om at de er basert på rykter, og at
de kunne være feil.

Du presenterer på din side påstander som om de er sanne. Når du da ikke har
noe å backe det opp med annet enn flere påstander, må du selvsagt regne med
å få litt kritikk. For å si det slik - hadde jeg sittet på intern etterforskningsinformasjon
som attpåtil omtalte navngitte personer, hadde jeg valgt å holde navnet skjult så
lenge det ikke var presentert offentlig fra offisielt hold.

Det har vært flere brukere i tråden tidligere som har fremmet mer eller mindre konkrete
påstander om TEHs deltagelse, men ingen av disse påstandene har latt seg bekrefte, noen
av dem har tvert i mot vist seg å være ren løgn.
Citera
2021-08-10, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Jeg har mine tvil om at de som er involvert i etterforskningen lar slik informasjon
bli tilgjengelig for utenforstående.
Dersom det stemmer at disse epostene blir
sluppet til media etterhvert, vil jeg anse det som særdeles lite sannsynlig at
du har sikret deg denne informasjonen i forkant.

Når det gjelder dokumentering av påstander i tråden generelt, har det vært
fremsatt endel rykter og spekulasjoner som siden har vist seg å stemme. Disse
har likevel vært presentert med forbehold om at de er basert på rykter, og at
de kunne være feil.

Du presenterer på din side påstander som om de er sanne. Når du da ikke har
noe å backe det opp med annet enn flere påstander, må du selvsagt regne med
å få litt kritikk. For å si det slik - hadde jeg sittet på intern etterforskningsinformasjon
som attpåtil omtalte navngitte personer, hadde jeg valgt å holde navnet skjult så
lenge det ikke var presentert offentlig fra offisielt hold.

Det har vært flere brukere i tråden tidligere som har fremmet mer eller mindre konkrete
påstander om TEHs deltagelse, men ingen av disse påstandene har latt seg bekrefte, noen
av dem har tvert i mot vist seg å være ren løgn.

1. Politiet har ansatt et stort antall personell som jobber med analyse og sikring av elektroniske spor. Dette er IT-folk, ingeniører og teknologer som ikke er politiutdannet. De følger ikke de samme prinsippene til integritet som politiet for øvrig. Flere er det knapt nok utført en uttømmende sikkerhetsklarering for. Jeg har selv sett epostene det her er snakk om, ellers ville jeg aldri uttalt meg.

2. Det er enkelte personer som det siste året har blitt nevnt over 400 ganger med enten fullt navn eller gjenkjennbare initaler i denne tråden uten at det er ført et eneste bevis eller dokumentasjon for de påstander er fremmet. Hvorfor er det greit? Men at det plutselig skal stilles dokumentasjonskrav for en påstnad om en person som er tilknyttet åstedet, og som har motiv og ikke alibi...

Gir ingen som helst logisk mening for meg!
Citera
2021-08-10, 17:17
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
1. Politiet har ansatt et stort antall personell som jobber med analyse og sikring av elektroniske spor. Dette er IT-folk, ingeniører og teknologer som ikke er politiutdannet. De følger ikke de samme prinsippene til integritet som politiet for øvrig. Flere er det knapt nok utført en uttømmende sikkerhetsklarering for. Jeg har selv sett epostene det her er snakk om, ellers ville jeg aldri uttalt meg.

Vel, jeg blir overrasket dersom eksternt personell ikke har taushetsplikt i forhold til materialet de arbeider med.

Citat:
2. Det er enkelte personer som det siste året har blitt nevnt over 400 ganger med enten fullt navn eller gjenkjennbare initaler i denne tråden uten at det er ført et eneste bevis eller dokumentasjon for de påstander er fremmet. Hvorfor er det greit? Men at det plutselig skal stilles dokumentasjonskrav for en påstnad om en person som er tilknyttet åstedet, og som har motiv og ikke alibi...

Personer som er nevnt med navn i tråden, er i stor grad enten personer som har vært
omtalt i media, eller personer som er tilknyttet TH - med noen få unntak. Sant nok har
det vært spekulert i mulige forbindelser noen av disse kan ha til saken, men det har
uansett vært gjort med forbehold.

Når det gjelder ditt påståtte motiv TEH evt. skulle ha for å være involvert i sin egen
mors forsvinning og død, virker det særdeles vagt og lite fundert. Dette har også vært
gjennomgangstonen tidligere når han har vært presentert som GM - det sies at han
har et økonomisk motiv med bakgrunn i rusproblemer og gjeld tilknyttet dette.
Ingenting av dette har blitt bekreftet. Det har også vært fremmet personkarakteristikker
av ham som har vært særdeles nedsettende - fra de samme som påstår han er involvert.

Folk som har kjennskap til familien sier tvert om at hans kjærlighet til sin egen mor
usannsynliggjør aktiv involvering.
Citera
2021-08-10, 17:45
Medlem
Citat:
Kidnappingen som feilet er jeg helt med på. Det er den mest plausible teorien dersom TH selv ikke står bak dette. TEH hadde ikke noe å gjøre i S4 dagen før dette skjedde. Av alle ting i verden, så hadde aldri TH latt sønnen han stolte så lite på ferdes fritt i huset der uten av noen var hjemme.

Hadde ikke noe der å gjøre? Trodde det var bekreftet her i tråden at han passet Tassen i S4 denne kvelden og at han hadde forlatt boligen når ekteparet kom hjem?
Citera
2021-08-10, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Coysman
Hadde ikke noe der å gjøre? Trodde det var bekreftet her i tråden at han passet Tassen i S4 denne kvelden og at han hadde forlatt boligen når ekteparet kom hjem?
Ja, det nevnes i tråden at han passet hunden. Dessuten er det hans barndomshjem. Så selvfølgelig har han noe der å gjøre. Eller rettere sagt, hadde. Sannsynligvis ikke nå lenger. Det er også nevnt i tråden at han var nært knyttet til sin mor, og aldri ville ha krummet et hår på hennes hode. Hva han derimot er blitt tvunget til å ikke si om hva han vet, vet vi ikke. Eller hva han er blitt lurt til, eller manipulert til. Dette er også nevnt mye i tråden. At han er GM er en saga blott. Om politiet sitter på info om at han vet mer enn han sier, innebærer ikke det at han er GM, men er redd GM, akkurat som RU. Intet nytt under solen i så måte, og ikke noe å hause opp eller lage påstyr av. Det er bare tankevekkende. Det tenker nå jeg, da.
Citera
2021-08-10, 22:36
Medlem
Citat:

Jeg tipper dette er jug og fanteri fra ende til annen, og jeg kjenner igjen mønsteret i postene dine. Hvis det skulle vise seg at jeg tar feil så får du unnskylde meg, men at ansatte i Kripos viser frem taushetsbelagt informasjon som potensielt kan skade etterforskningen slik som dette høres rett ut sinnssykt ut.
Citera
2021-08-10, 22:37
Medlem
Farkostens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Beviselig? Neppe. Muligens, men ikke beviselig. Det er det ingen her som har bakgrunn for å hevde.

Vel, de har begge svart på sms/anrop fra AEH sin telefon i det aktuelle tidsrommet.
Citera
2021-08-10, 22:40
Medlem
Monsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Floriss
Jeg tipper dette er jug og fanteri fra ende til annen, og jeg kjenner igjen mønsteret i postene dine. Hvis det skulle vise seg at jeg tar feil så får du unnskylde meg, men at ansatte i Kripos viser frem taushetsbelagt informasjon som potensielt kan skade etterforskningen slik som dette høres rett ut sinnssykt ut.

Vi er ikke alltid enige :-) - men her tenker jeg som deg, Floriss.

Høres veldig usannsynlig ut, - ikke minst at informasjonen skal være skriftliggjort. Å sladre om sånt per e-post er litt av en sjanse å ta!
Citera
2021-08-10, 22:58
Medlem
En gang her var det en som kalte seg Bolony som også var veldig opptatt av at TEH var GM. Hen postet også mye påstått udokumentert «sannhet». Phony Bolony.
Artig at en ny sydd av samme alen kom som et skudd på banen da Wiborg- koblinger ble nevnt.
Citera
2021-08-11, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vajana
En gang her var det en som kalte seg Bolony som også var veldig opptatt av at TEH var GM. Hen postet også mye påstått udokumentert «sannhet». Phony Bolony.
Artig at en ny sydd av samme alen kom som et skudd på banen da Wiborg- koblinger ble nevnt.
Det jeg reagerte på, var den uthengingen av TEH. Men det er ikke så lett å tenke klart i denne saken. Enig i at hvis politiet virkelig har noe på TEH, så ville det være at han har løyet eller lavet en «hvit løgn», pga frykt.
Citera
2021-08-11, 08:44
Medlem
Citat:

Du har helt rett, det gir ingen logisk mening.

Veldig bra at TEH blir grundig etterforsket. Får håpe det vil føre til et gjennombrudd i saken, eller at han blir sjekket ut av saken for godt.
Citera
2021-08-11, 11:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Floriss
Vi er nok vitne til en bløffmaker med nytt brukernavn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in