Citat:
Ursprungligen postat av
Robokopf
Ständigt dessa lögner.
Ebba har försökt lura en gammal förvirrad man och kände ändå att hon behövda sätta ihop ett gäng med experter för att få planen att gå i lås.
Sedan hon blev tagen med händerna i syltburken har hon använt alla trick hon kan för att manipulera.
Sina barn, sin karriär, sin utsatta position som ensamstående mamma med en månadslön som slår mångas årslöner. Kändiskompisar.
Lögner, hot och krokodiltårar.
Synd att hon inte har att tala sanning och uppföra sig som en hygglig människa i sin verktygslåda.
Mycket i din rant är åsikter, men vi kan ju titta på det som faktiskt går att ta på, "med en månadslön som slår mångas årslöner".
Hon tjänar 141 575 kronor i månaden, 2021
Siffrorna för Sveriges löner 2021 har jag inte hittat, men väl för 2020.
Snittårslönen är 433 200, eller 3 gånger Ebbas månadslön
Medianårslönen är 388 800, eller 2,7 gånger Ebbas månadslön.
10:e percentilens årslön är 328 800, eller 2,3 gånger Ebbas månadslön.
Inte ens om jag letar jag upp den grupp inom 10:e percentilen som tjänar sämst, Privatanställda arbetare, så har de sämre årslön än vad Ebba har som månadslön. De tjänar 270 000 i årslön och det motsvarar 1,9 gånger Ebbas månadslön.
Var hamnar vi då om en heltidsarbetandes årslön ska vara mindre än Ebbas månadslön? Finns det några i Sverige som tjänar som mest 11 797 kronor i månaden (74 kronor i timmen) på sitt lagliga heltidsjobb? Tyvärr finns det nog en och annan, men ser inte att man kan dra slutsatsen att "mångas årslöner" är sämre än Ebbas årslön.
Tjänar Ebba för mycket pengar? Jag tycker inte det, men eftersom det är skattepengar som betalar hennes och andra yrkespolitikers löner, så borde vi vara bättre med att kräva resultat från det de är satta att göra. Göra Sverige till en bättre plats, ett steg i taget.