2021-08-10, 08:04
Medlem
colis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Flashback är befolkas av märkliga människor som alltid skyller på offren. Såna inlägg är bara att ignorera. Ingen hoppar framför tåget med sina barn om de inte bär på stor rädsla och ångest.

Men ”offer” är väl i detta fall knappast den brutala barnamördare som tvingade två små pojkar att stå kvar på spåret när tåget kom.
Att ”visa alla vad som händer när det inte blir som jag vill” eller ren hämnd mot pappan som förlorar sina barn på ett hemskt brutalt vis är betydligt troligare skäl än rädsla.
Eller tror du att Dalaröpappan eller Salakusken mest var rädda för sina ex?
Citera
2021-08-10, 12:25
Medlem
Gold94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Motavisgossar
Lämna till kommunhuset? Då hade barnen med vändande post skjutsats till pappan och utsatts för en uppfostran de skulle fått lida igenom tills de fyllt 18 år.
Varför tror du att mamman tog med sig barnen om det inte kunde just vara uppfostringsmetoder som redan varit på tal och uppe i diskussion mellan mamma och pappan påhejade av pappans föräldrar.

Den som var och är fortfarande fullblodsegoist är pappan.
Så då är det bättre att mamman lät tåget köra över dom?
Och du har ingen aning om pappan slagit barnen!
Citera
2021-08-10, 14:20
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Som du visat tidigare i tråden klarar du inte av att svara på en enkel fråga utan att sväva iväg.
Argumentera? Jag tar för givet att barnen är oskyldiga. Är du av annan åsikt menar du?

Det är väl självklart att vi inte kan ändra på det som hänt! Till skillnad från dig vill jag förstå varför hon gjorde som hon gjorde.

Att vara fast i aggressivitet gör det omöjligt att förstå en tragedi.
Det finns många kloka tankar i Motavisgossars inlägg om du läser och funderar i lugn och ro.
Citera
2021-08-10, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Det finns många kloka tankar i Motavisgossars inlägg om du läser och funderar i lugn och ro.
Problemet är att motavisagossar vet lika lite som oss andra. Det är spekulationer och ibland går det så långt så det blir förtal.

Det finns inget som styrker att pappan skulle misshandlat vare sig barnen eller mamman.

Det är dock ett sekundärt ärende. Det huvudsakliga ämnet här är att en mamma mördat två små barn. Den gärningen går aldrig att bortförklara oavsett om man är ett offer för andra brott eller inte.
Citera
2021-08-10, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary

Vem är fast i aggressivitet?
Du får gärna citera eller konkretisera dessa kloka inlägg. Den röda tråden har varit att smutskasta pappan utan bevis samt att glorifiera mamman. Varför?
Citera
2021-08-10, 19:15
Medlem
Motavisgossars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pallet1234
Motavisgossar och Stadskanten - ni talar som sanna narcissister. Svårt att se att mynt kan ha två sidor. Sök hjälp!
Offren är de oskyldiga barnen och anhöriga vänner mm.
Låt nu de sörjande få frid och utredningen ha sin gång.

En narcissist. Är inte det bra?

Jag hindrar inte någon att få frid.
På den här plattformen dryftas det om allehanda saker på frivillig basis.

Jag väntar på utredningens resultat och fram tills dess ser jag mamman och barnen som offer.
Citera
2021-08-10, 20:22
Medlem
Motavisgossars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av taklist
Man är ond alternativt psykiskt sjuk om man mördar sina egna barn också. Sen vet jag inte vad du tror det skulle finnas för orsaker som kan ta skulden från mamman? Oavsett vad hon blivit eller inte blivit utsatt för så tog hon livet av två små barn. Det finns INGET som kan rättfärdiga det. Hon har ingen rätt i världen att mörda två barn oavsett hur misshandlad eller trakasserad hon blivit.

Men sluta nu vända på saker och ting. Jag ställde en fråga, kan du inte besvara den?

Jag har inte en aning om pappan har behandlat mamman illa. Jag säger inte att han är oskyldig men jag säger heller inte att han är skyldig, just för att jag inte har en aning om det. Saken är bara den att du inte heller har en aning. Du kan inte presentera något som visar på att pappan begått brott mot mamman men ändå så sitter du dagligen och förtalar han här? Det är inte okej.

Även OM pappan har misshandlat och hotat mamman, tycker du det ursäktar hennes handling när hon väljer att mörda barnen? Istället för att låta samhället och rättssystemet ha sin process? För jag kan lova dig att barnen hade fått betydligt större chanser till bra liv om mamman inte mördat dom.

Du skriver ofta ”tänk om pappan fått vårdnaden och misshandlat barnen eller mördat dom själv”. Det är ett scenario. Men tänk om pappan behandlat dom bra? Eller tänk om dom blivit placerade i en fosterfamilj och fått möjligheten att själva bestämma vad dom vill göra med sina liv? Det finns massor av olika scenarion, dessvärre berövade mamman dom på den möjligheten då hon tog deras liv. Att du sitter och försvarar eller förmildrar detta är oroväckande.

Om du nu är av uppfattningen att lagar ska följas och att dom som bryter mot dom är idioter, sluta då med dina konstanta självmål genom att förtala pappan. Kom med bevis eller erkänn bara att du inte har en aning om det mamman påstått stämmer eller inte. För ingen av oss andra här vet så jag tvivlar p att du sitter på massa hemlig bevisning. TRO kan du göra bäst du vill men sluta påstå att dina teorier är fakta.

Jag sitter inte framför skranket och behöver framställa bevis för varken dig eller någon annan.
- Jag läser inlagan till Tingsrätten mamman lämnat. Den säger mycket.
Den är trovärdig för mig och än mer trovärdig efter mamman satte definitiv punkt för den tvisten.

Däremot tycks DU tro att DU sitter bakom skranket genom att äska bevis av mig.

Jag använder inte pronomen "dom" så lägg inte orden som mina i din återgivning av en text ”tänk om pappan fått vårdnaden och misshandlat barnen eller mördat dom själv”.

Du återkommer gång efter annan att jag förtalar pappan, men mig veterligen är det inte förbjudet - ÄN - att återge information ur en offentlig inlaga lämnad av mamman till, och instämplat som mottaget av, Tingsrätten.
Citera
2021-08-10, 20:33
Medlem
Motavisgossars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Handsomechubby
Haha han är inte från Albanien………….
Jag tog bara reda på fakta åt en person.

Det var ju synd.
Då kan de fortsätta att inbilla sig att deras lagar fortsatt gäller och kan fritt tillämpa dem här med förevändningen att de ingår i deras "kultur" för mesiga svenska liberalpolitiker.
Citera
2021-08-10, 20:34
Medlem
Eren-Jaegers avatar
Citat:
Det var ju synd.
Då kan de fortsätta att inbilla sig att deras lagar fortsatt gäller och kan fritt tillämpa dem här med förevändningen att de ingår i deras "kultur" för mesiga svenska liberalpolitiker.

En mamma mördade sina barn, punkt slut.
Hennes uppsåt var att döda barnen.
Hon ville inte att hennes barn skulle va vid liv.
Hon önskade livet ur hennes pojkar.
Senast redigerad av Eren-Jaeger 2021-08-10 kl. 20:40.
Citera
2021-08-10, 21:00
Medlem
Motavisgossars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Handsomechubby
Dem är religiösa muslimer som svenskar är kristna. Det är ett sekulariserat land. Religion och stat har inget med varandra och göra. Och ja kvinnor har rättigheter……. Skillnaden är att Sverige är ett rikt land…Diskutera fallet
Jag förstår att många i trådarna har svårt att ta till sig att en svensk kvinna tog livet av två små barn och att det måste finnas mer bakom. Att hennes utländska, muslimska, våldsamma, mörka man måste ha något med detta att göra…..
Det var inte han som ställde sig det och mörda henne och barnen…. Utan det var hon.
Att ni verkar ha svårt för andra etniska grupper har vi förstått, nog om det. Kom med bevis istället så kommer vi någonvart.

Du åberopar bevis.
Vi har en kultur där skilsmässor är genomförbara och barnen uppfostras enligt svenska lagar och det fungerar för de flesta med delad vårdnad.
Sverige är ett sekulärt land där religionen är en fritidssyssla.

Kvinnan har lika stor rätt till älskare vid sidan om som mannen.
Passar inte det galoscherna så finns det inga hinder för skilsmässa eller att man flyttar isär.
Det ska inte vara ett problem utan en självklarhet för bägge.
Vill inte kvinnan ha samlag kan inte mannen tvinga henne till det. - Det gäller alltid överallt, inom och utom äktenskapet.

"Skillnaden är att Sverige är ett rikt land…Diskutera fallet" - Vad menar du?
Citera
2021-08-10, 21:07
Medlem
Citat:
Jag sitter inte framför skranket och behöver framställa bevis för varken dig eller någon annan.
- Jag läser inlagan till Tingsrätten mamman lämnat. Den säger mycket.
Den är trovärdig för mig och än mer trovärdig efter mamman satte definitiv punkt för den tvisten.

Däremot tycks DU tro att DU sitter bakom skranket genom att äska bevis av mig.

Jag använder inte pronomen "dom" så lägg inte orden som mina i din återgivning av en text ”tänk om pappan fått vårdnaden och misshandlat barnen eller mördat dom själv”.

Du återkommer gång efter annan att jag förtalar pappan, men mig veterligen är det inte förbjudet - ÄN - att återge information ur en offentlig inlaga lämnad av mamman till, och instämplat som mottaget av, Tingsrätten.
Förstår du inte vad jag skriver? Om du TROR saker och kommer med hypoteser så är det ingen som kräver bevis. Om du däremot påstår att det du säger är fakta så är det ganska självklart att man ber om bevis. Ser du skillnaden på att TRO och att påstå sig VETA?

Ditt enda svar på min fråga ang ”tänk om pappan fått vårdnaden och misshandlat barnen eller mördat dom själv”. var alltså att jag skrev fel pronomen? Jag tror nog du förstår min fråga så varför inte svara på den istället?

Jo, förtal är brottsligt. Det du sysslar med är förtal då du påstår att pappan har misshandlat barnen och mamman utan att han blivit dömd för det och utan att kunna bevisa det på något sätt. Det är förtal och det är brottsligt.

Som sagt, skriv gärna dina teorier och vad du TROR har hänt. Men när du istället väljer att påstå att det faktiskt är klarlagt att pappan har misshandlat barnen och mamman så begår du förtal. För det är inte klarlagt.
Citera
2021-08-10, 21:11
Medlem
Citat:
Jag väntar på utredningens resultat och fram tills dess ser jag mamman och barnen som offer.
Ser du mamman som offer även om utredningen visar att hon på eget bevåg tvingade upp barnen på spåret och höll kvar dom tills tåget kom?

Mamman kan vara offer för tex misshandel. Hon kan vara offer för en massa saker. Tycker du isåfall att det ger henne rätt att mörda sina barn?

Ser du henne som ett offer eller gärningsman gällande dubbelmordet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in