Citat:
Ursprungligen postat av
taklist
Man är ond alternativt psykiskt sjuk om man mördar sina egna barn också. Sen vet jag inte vad du tror det skulle finnas för orsaker som kan ta skulden från mamman? Oavsett vad hon blivit eller inte blivit utsatt för så tog hon livet av två små barn. Det finns INGET som kan rättfärdiga det. Hon har ingen rätt i världen att mörda två barn oavsett hur misshandlad eller trakasserad hon blivit.
Men sluta nu vända på saker och ting. Jag ställde en fråga, kan du inte besvara den?
Jag har inte en aning om pappan har behandlat mamman illa. Jag säger inte att han är oskyldig men jag säger heller inte att han är skyldig, just för att jag inte har en aning om det. Saken är bara den att du inte heller har en aning. Du kan inte presentera något som visar på att pappan begått brott mot mamman men ändå så sitter du dagligen och förtalar han här? Det är inte okej.
Även OM pappan har misshandlat och hotat mamman, tycker du det ursäktar hennes handling när hon väljer att mörda barnen? Istället för att låta samhället och rättssystemet ha sin process? För jag kan lova dig att barnen hade fått betydligt större chanser till bra liv om mamman inte mördat dom.
Du skriver ofta ”tänk om pappan fått vårdnaden och misshandlat barnen eller mördat dom själv”. Det är ett scenario. Men tänk om pappan behandlat dom bra? Eller tänk om dom blivit placerade i en fosterfamilj och fått möjligheten att själva bestämma vad dom vill göra med sina liv? Det finns massor av olika scenarion, dessvärre berövade mamman dom på den möjligheten då hon tog deras liv. Att du sitter och försvarar eller förmildrar detta är oroväckande.
Om du nu är av uppfattningen att lagar ska följas och att dom som bryter mot dom är idioter, sluta då med dina konstanta självmål genom att förtala pappan. Kom med bevis eller erkänn bara att du inte har en aning om det mamman påstått stämmer eller inte. För ingen av oss andra här vet så jag tvivlar p att du sitter på massa hemlig bevisning. TRO kan du göra bäst du vill men sluta påstå att dina teorier är fakta.
Jag sitter inte framför skranket och behöver framställa bevis för varken dig eller någon annan.
- Jag läser inlagan till Tingsrätten mamman lämnat. Den säger mycket.
Den är trovärdig för mig och än mer trovärdig efter mamman satte definitiv punkt för den tvisten.
Däremot tycks DU tro att DU sitter bakom skranket genom att äska bevis av mig.
Jag använder inte pronomen "dom" så lägg inte orden som mina i din återgivning av en text ”tänk om pappan fått vårdnaden och misshandlat barnen eller mördat dom själv”.
Du återkommer gång efter annan att jag förtalar pappan, men mig veterligen är det inte förbjudet - ÄN - att återge information ur en offentlig inlaga lämnad av mamman till, och instämplat som mottaget av, Tingsrätten.