2021-08-10, 17:07
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Problem2020
Men jag har faktiskt berättat ofta för dig om olika saker ang varför jag tror att teorin om SE känns sannolikt...

Jag har förklarat varför jag tror han ljuger o på vilket sätt det ger honom fördel ..osv..

Jag tror du menar när vi inte kommer längre i en situation då du ofta drar det till sin spets o då svarar jag som jag gjort...

Alltså att jag inte går i graven på detta med SE o att jag också ser brister o luckor som du gör....Men tror ändå på att allt är sannolikt...

Är det inte moget ?

Är det moget att påstå man är öppen för vad som helst men bara argumentera för att SE är GM och sen när du blir ifrågasatt säga att du minsann inte tror varken det ena eller andra? Du garderar dig.
Citera
2021-08-10, 17:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Barkarrow
Jag tycker att utstämplingen är en ganska central del i detta fall. För de som kollade på PK och inte var så insatta kan det framstått som att SE var ute på gatan tidigare än han var.

HO minns troligtvis helt fel och SE gick direkt ut
Citera
2021-08-10, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Är det moget att påstå man är öppen för vad som helst men bara argumentera för att SE är GM och sen när du blir ifrågasatt säga att du minsann inte tror varken det ena eller andra? Du garderar dig.

Nej Moget var ju skämt för du sa att jag skulle mogna till mig

Men det är väl inte en tävling o jag är inte alls övertygad om att SE är GM..

Jag tycker ändå att teorin om SE som GM är intressant o går att göra en händelsekedja med såklart brister..

Men det gör det i andra teorier också...

Vet inte vad jag mer kan säga
Citera
2021-08-10, 17:12
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jannetreiber93
I lugn och ro på en folktom gata, tillskillnad från Sveavägen där man bara ser mördaren försvinna i mörkret bakifrån Lisbeth som skriker folk springer dit bilar kör fram, många störningsmoment för de vittnena, för YN noll störningsmoment, att du drar upp hennes dejt och att han skulle vara ett störningsmoment är bara korkat och det skriker desperation om det, tog argumenten slut? Inte för att du någonsin haft några vettiga men detta var ovanligt dumt, till och med för att vara från dig. Hon studerar honom även noga eftersom hon tror han har stulit väskan, lär om lär rätt

Återigen brister din analysförmåga. Jag drar inte upp hennes dejt som störningsmoment. Jag drar upp det som ett tecken på att även hon kan vara berusad. De hade varit på dejt och där blev han full. Hur mycket drack hon själv?

David Bagares gata var mörkare än Sveavägen.

Hon lägger märke till väskan, tänker den kan vara stulen och försöker sen studera honom? Hur lång tid har haft på sig att studera honom sen hon drog slutsatsen att väskan kunde vara stulen. 0,5 sekunder?
Citera
2021-08-10, 17:13
Bannlyst
Citat:
Ja så central att GW tog helt bort SE som GM ....

Dock så tyckte jag att det var dom konstigaste 15min jag sett på TV senaste åren...

Tillomed motståndarna till SE härinne använder er inte av utstämplingstiden som ett bevis för att SE inte kan vara GM....

GW har sin teori och det är den han försvarar. Därför cherrypickar han HO trots att AKs vittnesuppgifter starkt talar för att SE gick direkt ut. Oärligt och barnsligt av GW inget annat
Citera
2021-08-10, 17:16
Medlem
Citat:

Dock så tyckte jag att det var dom konstigaste 15min jag sett på TV senaste åren...

Tillomed motståndarna till SE härinne använder er inte av utstämplingstiden som ett bevis för att SE inte kan vara GM....

Nja jag har för mig att han inte uteslöt SE bara därför men att den lilla tidsluckan som skulle vara kvar göra att det blev ganska osannolikt att hinna bli förbannad och få upp vapnet och skjuta.
Citera
2021-08-10, 17:17
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:

Jodå, det är extremt tajt för SE att hinna mörda Palme. Nån Tensonman kan han inte vara.
Citera
2021-08-10, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Återigen brister din analysförmåga. Jag drar inte upp hennes dejt som störningsmoment. Jag drar upp det som ett tecken på att även hon kan vara berusad. De hade varit på dejt och där blev han full. Hur mycket drack hon själv?

David Bagares gata var mörkare än Sveavägen.

Hon lägger märke till väskan, tänker den kan vara stulen och försöker sen studera honom? Hur lång tid har haft på sig att studera honom sen hon drog slutsatsen att väskan kunde vara stulen. 0,5 sekunder?

Här har vi iallafall en intressant sak att diskutera...

Jag har läst att en på Skandia påstått att Engström ändrat sin version om hur långt han sprang då det kom fram att YN sett en man med keps o rock samt handledsväska på David Bagares gata..

Om det skulle stämma så är det sjukt konstigt av Engström...
Citera
2021-08-10, 17:19
Medlem
Citat:
HO minns troligtvis helt fel och SE gick direkt ut

Faktum kvarstår iaf att han måste stämpla ut innan han passerade receptionen.
Citera
2021-08-10, 17:21
Medlem
Citat:
Nja jag har för mig att han inte uteslöt SE bara därför men att den lilla tidsluckan som skulle vara kvar göra att det blev ganska osannolikt att hinna bli förbannad och få upp vapnet och skjuta.

Okej jag mindes det fel då...

Fick för mig att han med bestämdhet uteslöt SE genom utstämplingstiden...

Vilket lät så konstigt eftersom det är ju nästan tiden som binder SE till plats o tid
Citera
2021-08-10, 17:22
Bannlyst
Citat:
Faktum kvarstår iaf att han måste stämpla ut innan han passerade receptionen.

Absolut men SE hinner vara mördaren oavsett så därför spelade KPs slarv föga betydelse
Citera
2021-08-10, 17:26
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Det är bevisat, att du är faktaresistent och kommer med extremt krystade bortförklaring säger mer om dig, sluta suga gunnar walls kuk, du behöver inte svälja allt

Nej det är inte bevisat, och det vet du också.

Att man kan vara så kategorisk som du trots att så många av dina argument är åsikter istället för fakta är fascinerande. Det finns många sådana. Tänker tex på den där hjärndöde autisten som betalade Google för att komma högst upp i sökningarna. Där hen skrev om hur hen själv hade kommit på att SE var mördaren. Genom att läsa TP:s bok... Och hen hade sett liknande tidsstämplingssystem så hen förstod med en gång på vilket sätt SE manipulerat tidsstämplingssystemet - genom att hitta på en annan tid. Haha.

Du är nästan uppe på den nivån i konstig övertygelse.

Nej, det är långt från bevisat att SE är GM. Hör dig inte dummare än du är.
Senast redigerad av enough-is-enough 2021-08-10 kl. 17:30.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in