Citat:
Ursprungligen postat av
BleakHouse
Du vet ju lika väl som jag vad han har sagt och gjort. Som sagt, det verkar handla mycket om hur man värderar indicier. Jag tror att många som inte vill acceptera SE som misstänkt förmodligen har lagt ner väldigt mycket tid på att utreda många andra ganska ovidkommande uppslag. Personen vi pratar om var där när Palme sköts, ser ut som mördaren enligt de viktigaste vittnena, ljuger helt uppenbart om vad han gjorde där, undahåller sig utredningen en ganska lång tid tills han fått mer information, tyckte illa om Palme, hade vapenvana. Men han kan tydligen inte ens misstänkas för mordet enligt väldigt många tyckare.
Vad betyder egentligen ”var där när Palme sköts”?
Det är ett ytterst tomt argument.
Enl SE själv kom han likt övriga vittnen till platsen efter att Palme blivit skjuten.
”Ser ut som mördaren enligt de viktigaste vittnena” är lika tunt argument.
Hur ska man kunna värdera vittnenas ” viktighet” sinsemellan?
Det finns egentligen inte mycket att gå på när det gäller gärningsmannens utseende förutom att han var mörkt klädd, och förmodligen bar en jacka eller rock som gick ner en bit på låren.
För övrigt skiftar de när det kommer till ålder och huvudbonad.
Inget vittne har pekat ut honom, men desto fler är säkra på att det inte var SE.
Han kontaktade polisen redan dagen efter, och förhördes igen måndagen den 10/3. Det du skriver stämmer inte.
Vapenvanan var det nog också lite si och så med. Gevärsskytte på 50-talet, men knappast någon dokumenterad vana gällande handeldvapen.
Det är tunna argument du kommer med, och det är just min poäng.
Det är så det blir om man synar er.