2021-08-09, 22:41
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Problem2020
Är det så konstigt att folk pratar om det som skedde när Palme är skjuten.

Sen sa jag ju att han valde att berätta om det han hade hört o inte att han fick frågor på saker han borde vetat...

Enligt mig en stor skillnad

Vilka vittnen skulle detta vara då? Det är begränsat antal personer. De är kända av oss. Ska det bli plausibelt så ska det vara nån av dom. Ja eller rent av 2 av dom.

Du menar att folk ska hinna inse att det är Palme, prata om detta en bit från mordplatsen så SE hör det och SE ska hinna till Skandia. Innan 23:40.

Men dessa ser inte SE.
Citera
2021-08-09, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Vilka vittnen skulle detta vara då? Det är begränsat antal personer. De är kända av oss. Ska det bli plausibelt så ska det vara nån av dom. Ja eller rent av 2 av dom.

Du menar att folk ska hinna inse att det är Palme, prata om detta en bit från mordplatsen så SE hör det, SE ska hinna till Skandia. Innan 23:40.

En teori är att om SE är GM så ska han ha känt sig omringad av piket polisen på närliggande gator att han i princip gav upp....Alltså att han trodde det var liksom kört..

Återvänder till brottsplatsen o inser att ingen tar direkt notis av honom o där på brottsplatsen hör han den info han sen lämnar på Skandia..

Nu har du fått en teori till
Citera
2021-08-09, 22:45
Medlem
Citat:
Han återvänder ju till Skandiahuset så det kan vi inte bortse från..

Vilka gator tar han sig tillbaka på då..

Jag skrev här innan att jag var en gata ifrån en brottsplats ..

Vad hörde jag när 3 personer gick förbi mig ?

Såg du hur det blödde från huvudet fyy
Vad hade han gjort dessa 3 killar som tillomed sparkade honom när han låg ner...

Såg iallfall att Ambulansen kollade pulsen så han levde iallafall..

Var saker jag hörde utan att ställa en enda fråga på en random snubbe kl 2 på natten.

Vidare så kan väl SE också läst sig till en del saker eller så har någon från Skandiahuset också gått dit till brottsplatsen för dom ser poliser o Ambulansen...Kan han fått lite info från dom kanske dagen efter...

Är det konstiga gissningar ?

Jag tycker att du svävar ut i orimligheter.
Han som gärningsman vänder upp någonstans innan han tar sig tillbaka till Skandia. Det är en förutsättning, och i praktiken fullt möjlig.
På vägen träffar han någon - eller ett par - som berättar om konstgjord andning, och att ”polisen var brysk mot kärringen”.
Detta måste då vara ett okänt vittne som befann sig på mordplatsen 1-3 min efter mordet.
Observationen av LJ gjordes ju före en minut efter mordet, och LJ var okänd för media.
Förklaringen att han sett honom då han kastat en blick över axeln är krystad och verklighetsfrånvänd, och den hedrar knappast det svenska rättsväsendet, i detta fall åklagaren Krister Petersson.
Om han även snappat upp detta innan han kom tillbaka till Skandia handlar det om att han av en slump mött ett okänt mordvittne på vägen tillbaka, möjligen på Johannes kyrkogård.
Jag tror att det enklaste är att någon annan utfört mordet.
Citera
2021-08-09, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MacMackay
Jag tycker att du svävar ut i orimligheter.
Han som gärningsman vänder upp någonstans innan han tar sig tillbaka till Skandia. Det är en förutsättning, och i praktiken fullt möjlig.
På vägen träffar han någon - eller ett par - som berättar om konstgjord andning, och att ”polisen var brysk mot kärringen”.
Detta måste då vara ett okänt vittne som befann sig på mordplatsen 1-3 min efter mordet.
Observationen av LJ gjordes ju före en minut efter mordet, och LJ var okänd för media.
Förklaringen att han sett honom då han kastat en blick över axeln är krystad och verklighetsfrånvänd, och den hedrar knappast det svenska rättsväsendet, i detta fall åklagaren Krister Petersson.
Om han även snappat upp detta innan han kom tillbaka till Skandia handlar det om att han av en slump mött ett okänt mordvittne på vägen tillbaka, möjligen på Johannes kyrkogård.
Jag tror att det enklaste är att någon annan utfört mordet.

Jag lämnade en teori till att SE gav upp när han kände sig omringad..

Traskar tillbaka till brottsplatsen för att helt enkelt ge upp...Men dom tar ingen notis av honom o han inser när han står dör att han kan avlägsna sig mot Skandiahuset..

Man måste oavsett om man har SE som GM få honom tillbaka till Skandiahuset så att "ge upp" teorin är inte så fel eg..
Citera
2021-08-09, 22:49
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
En teori är att om SE är GM så ska han ha känt sig omringad av piket polisen på närliggande gator att han i princip gav upp....Alltså att han trodde det var liksom kört..

Återvänder till brottsplatsen o inser att ingen tar direkt notis av honom o där på brottsplatsen hör han den info han sen lämnar på Skandia..

Nu har du fått en teori till

Den klassiska "ingen såg honom på mordplatsen så han måste vara mördaren. Sen var han tillbaka på mordplatsen och hörde information".

Plötsligt inget problem att ingen ser honom.

Omringad av polisen går han mot polisen och blir inte upptäckt av polisen.

Stig Alexander Lukas Engström
Senast redigerad av enough-is-enough 2021-08-09 kl. 22:52.
Citera
2021-08-09, 23:01
Medlem
Citat:
Jag lämnade en teori till att SE gav upp när han kände sig omringad..

Traskar tillbaka till brottsplatsen för att helt enkelt ge upp...Men dom tar ingen notis av honom o han inser när han står dör att han kan avlägsna sig mot Skandiahuset..

Man måste oavsett om man har SE som GM få honom tillbaka till Skandiahuset så att "ge upp" teorin är inte så fel eg..

Jag har för mig att Lars Larsson hade samma funderingar?
Men även det förutsätter att ingen har noterat honom på brottsplatsen, vilket iof är fullt rimligt i det kaos som rådde.
Men det rådde ju ett ännu större kaos strax efter mordet, då det var action, och är i sig en trolig förklaring på att ingen spontant nämner honom i sina vittnesmål.
Det är inte riktigt samma sak som att ”ingen har sett honom”, för det vet vi inte.

De tre personerna som gick förbi dig en gata från en brottsplats; kommer du ihåg hur dessa tre personer såg ut?
Citera
2021-08-09, 23:17
Medlem
Citat:
Men även det förutsätter att ingen har noterat honom på brottsplatsen, vilket iof är fullt rimligt i det kaos som rådde.
Men det rådde ju ett ännu större kaos strax efter mordet, då det var action, och är i sig en trolig förklaring på att ingen spontant nämner honom i sina vittnesmål.
Det är inte riktigt samma sak som att ”ingen har sett honom”, för det vet vi inte.

De tre personerna som gick förbi dig en gata från en brottsplats; kommer du ihåg hur dessa tre personer såg ut?

Ja det var 3 ungdomar 2 blonda tjejer o 1 utländsk kille ...Jag passerade dom bakifrån...

Men du skrev innan att jag "svävade" ut....Men det var väl iofs tanken också för någonstans innerst inne tänkte du nog inte att jag kunde komma med stenhårda fakta
Citera
2021-08-09, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Den klassiska "ingen såg honom på mordplatsen så han måste vara mördaren. Sen var han tillbaka på mordplatsen och hörde information".

Plötsligt inget problem att ingen ser honom.

Omringad av polisen går han mot polisen och blir inte upptäckt av polisen.

Stig Alexander Lukas Engström

Viss skillnad om man får en fråga på en rekonstruktion om vilka som gjorde vad o glömma bort SE än att SE kommer till brottsplatsen en kvart senare väl ?
Citera
2021-08-09, 23:30
Medlem
Citat:
Ja det var 3 ungdomar 2 blonda tjejer o 1 utländsk kille ...Jag passerade dom bakifrån...

Men du skrev innan att jag "svävade" ut....Men det var väl iofs tanken också för någonstans innerst inne tänkte du nog inte att jag kunde komma med stenhårda fakta
Haha. Jag ger dig den, men så ”stenhårda fakta” tycker jag nog inte att det är 😀
Citera
2021-08-09, 23:32
Medlem
Citat:

Det där med tillfälligheter är iofs en konstig grej..

Låt säg att du själv tar en händelsekedja ur ditt eget liv o säger till dig själv att fan vad det var sjukt ...Så är det ju för att det byggde på tillfälligheter...

Om 99.99% av dessa typer av mord om det är SE som är GM löses direkt ..Dom blir tagna redan på David Bagars gata typ....Men när det inte sker o den gången det staplas tillfälligheter så det blir den gången 0.01 % då hamnar man i saker som spekulationer som lätt går att slå hål på......Men samtidigt så det blir inte bättre än såhär om SE är GM...

Jag tror att det blev många tillfälligheter som blev till SE fördel...

Hans Holmer är nog SE bästa fördel om han är GM....Finns det något bättre för en GM om utredaren tar bort en från misstänkta ?
Citera
2021-08-10, 00:57
Medlem
Citat:
Vilka delar av hans beteende är de mest ”misstänkta” om vi börjar där?

Du vet ju lika väl som jag vad han har sagt och gjort. Som sagt, det verkar handla mycket om hur man värderar indicier. Jag tror att många som inte vill acceptera SE som misstänkt förmodligen har lagt ner väldigt mycket tid på att utreda många andra ganska ovidkommande uppslag. Personen vi pratar om var där när Palme sköts, ser ut som mördaren enligt de viktigaste vittnena, ljuger helt uppenbart om vad han gjorde där, undahåller sig utredningen en ganska lång tid tills han fått mer information, tyckte illa om Palme, hade vapenvana. Men han kan tydligen inte ens misstänkas för mordet enligt väldigt många tyckare.
Senast redigerad av BleakHouse 2021-08-10 kl. 01:09.
Citera
2021-08-10, 01:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BleakHouse
Du vet ju lika väl som jag vad han har sagt och gjort. Som sagt, det verkar handla mycket om hur man värderar indicier. Jag tror att många som inte vill acceptera SE som misstänkt förmodligen har lagt ner väldigt mycket tid på att utreda många andra ganska ovidkommande uppslag. Personen vi pratar om var där när Palme sköts, ser ut som mördaren enligt de viktigaste vittnena, ljuger helt uppenbart om vad han gjorde där, undahåller sig utredningen en ganska lång tid tills han fått mer information, tyckte illa om Palme, hade vapenvana. Men han kan tydligen inte ens misstänkas för mordet enligt väldigt många tyckare.

Kanske det sticker i ögonen att KP kom fram till samma GM....o vi på flashback måste "försvara" varenda liten detalj som en ballong som studsar på en spikmatta....Ett fel ord o boom så slår man hål på teorin
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in