Citat:
Ursprungligen postat av
Problem2020
Han återvänder ju till Skandiahuset så det kan vi inte bortse från..
Vilka gator tar han sig tillbaka på då..
Jag skrev här innan att jag var en gata ifrån en brottsplats ..
Vad hörde jag när 3 personer gick förbi mig ?
Såg du hur det blödde från huvudet fyy
Vad hade han gjort dessa 3 killar som tillomed sparkade honom när han låg ner...
Såg iallfall att Ambulansen kollade pulsen så han levde iallafall..
Var saker jag hörde utan att ställa en enda fråga på en random snubbe kl 2 på natten.
Vidare så kan väl SE också läst sig till en del saker eller så har någon från Skandiahuset också gått dit till brottsplatsen för dom ser poliser o Ambulansen...Kan han fått lite info från dom kanske dagen efter...
Är det konstiga gissningar ?
Jag tycker att du svävar ut i orimligheter.
Han som gärningsman vänder upp någonstans innan han tar sig tillbaka till Skandia. Det är en förutsättning, och i praktiken fullt möjlig.
På vägen träffar han någon - eller ett par - som berättar om konstgjord andning, och att ”polisen var brysk mot kärringen”.
Detta måste då vara ett okänt vittne som befann sig på mordplatsen 1-3 min efter mordet.
Observationen av LJ gjordes ju före en minut efter mordet, och LJ var okänd för media.
Förklaringen att han sett honom då han kastat en blick över axeln är krystad och verklighetsfrånvänd, och den hedrar knappast det svenska rättsväsendet, i detta fall åklagaren Krister Petersson.
Om han även snappat upp detta innan han kom tillbaka till Skandia handlar det om att han av en slump mött ett okänt mordvittne på vägen tillbaka, möjligen på Johannes kyrkogård.
Jag tror att det enklaste är att någon annan utfört mordet.