2021-08-10, 10:55
Medlem
Tuff inledning för Arsenal.
Först bortamatch mot brentford.
Sen derby mot Chelsea.

Arteta kan vara på väg bort redan efter 2 matcher ..
Citera
2021-08-10, 10:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zantera
West Ham har mycket upp till bevis om förra säsongen var flyt eller mer än så
Klipper lite i ditt inlägg
West Ham tror jag kan prestera bra, de har väl i princip bara "tappat" Jesse (och han spelade inte där hela säsongen)?. Det ryktas ju dessutom om Milenkovic från Fiorentina som man läste väldigt mycket gott om när han ryktades till United och de med italien-koll höll honom ju högt.
För £14M så känns det ju som ett kap utan dess like.

Säg sedan att de lyckas lösa Jesse från "oss" så har de ett lag som mycket väl kan tampas om eventuellt CL-platser och EL-platser definitivt.
Citera
2021-08-10, 11:03
Medlem
hazard simpsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rojjjen
Tuff inledning för Arsenal.
Först bortamatch mot brentford.
Sen derby mot Chelsea.

Arteta kan vara på väg bort redan efter 2 matcher ..
Manchester City därefter va?
Citera
2021-08-10, 11:53
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bombaclap
Gomez vänsterback? Njaaee det låter inget vidare. Sen ska ju både Thiago och Bobby starta, inget snack om den saken. Jota får gärna ta Manés plats däremot.

Klopp lär nog inte mixtra för mycket i premiären

Vem skulle annars spela vänsterback? Tsimikas var ganska dålig igår! Tänker mig att Gomez täcker upp centralt när VVD/Konate ger sig iväg offensivt.
Om Thiago hade varit aktuell hade han fått mer än 45 min igår dessutom som inhoppare.
Går för långsamt för Firmino, Jota har bättre speed vilket behövs mot stående lag.
Senast redigerad av Drickback 2021-08-10 kl. 12:06.
Citera
2021-08-10, 12:04
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MangoChutney
Nja, sett till vad de faktiskt presterat under försäsongen så är det mer troligt att det blir en backlinje med Tsimikas-Konate-Matip-TAA i premiären, ett mittfält med Ox-Fabinho-Elliot och att Klopp ger Mané-Firmino-Salah förtroendet från start i premiären ser jag som givet.

Både VvD och Gomez är fortfarande under rehabilitering tror inte man låter både eller någon av dem starta när ingen av dem är 100% fit for fight. Tsimikas har de offensiva kvaliteter som Klopp vill ha. Missen på målet igår kan lika mycket tillskrivas Rhys-Williams, såg ut att vara dålig kommunikation där.

Mittfältet är svårare, Fabinho såklart given, sedan är det nog frågan om dagsform hur det formeras. Vare sig Thiago eller Hendo lär vara redo för 90 min. Ox var riktigt bra igår, Elliot har gått från klarhet till klarhet. Jones är stabil på en hög nivå.

I anfallet så visade Minamino att han vill vara med i diskussionen, Jota utmanar såväl Firmino som Mané. Firmino var bra igår och det var lite av den Firmino vi såg för 2 säsonger sedan. Men jag bedömer att tradition och status väger rätt tungt när Klopp väljer anfallstrio

Tsimikas visade tydligt igår att det saknas en hel del, målet är hans för Rhy hade sin markering.

Gällande innerbackar så är egentligen ingen redo för matchtempo.. Vill att Gomez täcker upp centralt när VVD/Konate drar iväg offensivt.

Minamino gjorde några saker bra men missar nåt givet och extrem tur med målet, han skulle ha passat istället för dåligt avslut som ledde till mål.

Jota/Firmino tycker Jota erbjuder högre speed som verkligen behövs mot stående lag.
Citera
2021-08-10, 12:54
Medlem
used66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teren
100%. Är själv riktigt jävla trött på alla tragiska människor som fortfarande gråter över "oljepengar", pengadoping eller att Man City förstör fotbollen. På Flashback, Facebook, Twitter så gnäller folk överallt. Till mångt och mycket beror det på avundsjuka. Om inte det; rent ogrundat hat. Ingen bemödar sig att kolla siffrorna; intäkter, framgångar och vad det genererar. Ingen bemödar sig heller att undersöka hur andra klubbar sköter sig eller spenderar sina pengar. Folk tycks tro att City är det enda laget i historien med gott om pengar.

Real Madrid och Barcelona har ägt spansk fotboll under i princip hela 80, 90- och 00-talet. Man vet att de är favoriserade sedan en lång tid tillbaka och har en spansk regering som hållit dem om ryggen med allt vad det innebär. Här är bara ett exempel på när klubbar som Barcelona och Real Madrid får otillåten ekonomisk backning av den spanska staten. Man kan bara förmoda att det har pågått i 20-30 år, säkert längre.

EU's top court rules Spanish fooball clubs received illegal state aid

https://www.euronews.com/2021/03/04/eu-s-top-court-rules-spanish-fooball-clubs-received-illegal-state-aid

Det fanns inget FFP när City's nya ägare anlände 2008 så att de ville satsa hårt just då och följande år/året är väl knappast konstigt. Alla klubbar med den möjligheten hade gjort precis samma sak.
Förutom Robinho 2008 från Real Madrid för 13 år sedan så har City aldrig varit nära att slå det engelska transferrekordet. Det är snarare så att de har värvat smart, och fått utdelning för det i form av 5 premier league titlar på 11 år, och kvalificerat sig för Champions League 10 år i rad. Det genererar inkomst. Att vinna ligan ger i runda slängar 150 miljoner pund. Att kvalificera sig för CL ger miljoner även det, och mer pengar ju längre man avancerar. Att nå CL-finalen ger t.ex. över 70 miljoner pund. Tror du mig inte så googla. Det är minst 220 miljoner pund i inkomst för City säsongen 20/21, innan man ens har beräknat handelsvaror globalt (tröjförsäljning etc). Lägg på försäljningar av akademispelare under fönstret (ungefär 50-60 miljoner pund). Trots detta så är det "oljepengar" och fusk när City köper Grealish för 100 miljoner pund.

Samtidigt är det ingen som reser ett ögonbryn när United fortsätter att spendera brutalt, och ändå inte har lyckats med någonting sedan Ferguson stack 2013, trots alla miljarder spenderade. Eller att Chelsea närmar sig 3,5 miljarder i spelarköp (nu med Lukaku) och i princip har bytt ut hela sin startelva under de senaste 14 månaderna. Detta är förstås helt okej? Ja de hade värvningsförbud under en kort period men det är fortfarande befängt mycket pengar. På tal om olja så är Chelsea's ägare Roman Abramovitj en oljemagnat, men jag antar att det är inte är oljepengar när Chelsea drar på sig spenderarbyxorna?

Mycket jävla gnäll och avundsjuka från folk som inte kan ett skit eller bemödar sig att läsa på. Att hata eller kasta skit kräver varken tid eller intelligens, det är den enklaste vägen att ta.
Trots detta längre inlägg så bryr jag mig inte ett skit. Jag tycker bara att det är tragiskt att folk inte fattar bättre.

klockrent inlägg. tack för att du bemödar dig om att skriva ned allt detta. en analys som klargör en hel del. egentligen självklarheter men det är inga självklarheter för personer som inte kan tänka självständigt.

tyvärr så återspeglar det hela samhällsdebatten. folk gnäller över "hög invandring" - och fortsätter att rösta på samma partier som för den politiken. man klagar över allt och gör inget för att själv kontrollera och söka fakta. man följer efter vad andra gör eller säger. lyder blint makten och vägrar konsekvent att tänka själva.

åter till fotbollen. som du mycket riktigt skriver så har de spanska klubbarna (läs real och barca) varit ekonomiskt dopade under årtionden, ingen reaktion från korrupta europeiska fotbollsorganisationer. gnäll också från La Ligas chef. varför? United har, likt bayern, plockat in alla talanger värt namnet under många år - och dominerat.
Citera
2021-08-10, 12:55
Avstängd
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drhasch81
Du har redan satt ribban hur en okunnig idiot framställer sig så ,
Till skillnad från dig, så förhåller jag mig alltid till fakta när jag väl väljer att öppna käften.
Citera
2021-08-10, 12:58
Avstängd
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hazard simpson
Korrekt. Men mata inte trollet (rojjen).
Citera
2021-08-10, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Till skillnad från dig, så förhåller jag mig alltid till fakta när jag väl väljer att öppna käften.
Nej du ljuger om allt i denna tråd.

Fruktansvärt att alla andra arsenal supporters måste dras med dina okunniga inlägg.
Citera
2021-08-10, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hazard simpson
Japp.. Enligt generalen är de detta året arteta ska peaka.
Citera
2021-08-10, 13:17
Medlem
TheJackets avatar
Citat:

Så kanske det är, men inte när du skriver.
Citera
2021-08-10, 13:19
Medlem
Citat:
Undrar om inte du har använts som en jojo under barndomen,nåt e fel på dig.fakta och fantasier/drömmar är skilda saker.

Men en sak ska jag ge dig,du är en supporter fanatiker för arsenal,även om sanningen är en annan så förvrider du den till nåt bra,lite som GBG fansen som heller ej ser deras klubb förfaller..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in