2021-08-09, 19:26
Avstängd
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drhasch81
Säger du "tack o lov" vi värvar en spelare som inte kan producera poäng och blir skadad och ej kan hitta en bra nivå med?
Du är iaf bra på att snacka skit.

Har du ens sett Partey spela ell? (Och nej, jag jämför inte Partey vs Fernandes. När ska du ta och fatta det?).
Citera
2021-08-09, 19:31
Moderator
zanteras avatar
Kan väl också tycka det är lite märkligt att höra "tack o lov värvade vi inte Fernandes" från en supporter till en klubb som knappt gjorde mål förra säsongen och där Fernandes mål möjligtvis hade lyft Arsenal från en 8e plats till en 4e-5e plats.

Angående Partey så vet vi ju alla att det är en bra spelare men han har ju inte varit en bra värvning för Arsenal än så länge - och det beror ju såklart mestadels på skadorna. Men skador är ju en del av sporten och man värderar ju aldrig nyförvärv efter vad som "kunde varit". Isånnafall hade ju Phil Jones varit Ferdinand's arvtagare men istället har han varit skadad mer än han varit hel...
Citera
2021-08-09, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Du är iaf bra på att snacka skit.

Har du ens sett Partey spela ell? (Och nej, jag jämför inte Partey vs Fernandes. När ska du ta och fatta det?).
Såg partey spela hel del i Atletico och det var en bra spelare,och är fortfarande det säkert,bara nu spelar han i en klubb som faller,och då presterar man med där efter..
Citera
2021-08-09, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zantera
Kan väl också tycka det är lite märkligt att höra "tack o lov värvade vi inte Fernandes" från en supporter till en klubb som knappt gjorde mål förra säsongen och där Fernandes mål möjligtvis hade lyft Arsenal från en 8e plats till en 4e-5e plats.

Angående Partey så vet vi ju alla att det är en bra spelare men han har ju inte varit en bra värvning för Arsenal än så länge - och det beror ju såklart mestadels på skadorna. Men skador är ju en del av sporten och man värderar ju aldrig nyförvärv efter vad som "kunde varit". Isånnafall hade ju Phil Jones varit Ferdinand's arvtagare men istället har han varit skadad mer än han varit hel...
Jag vill gå så långt säga det är klubben i sig som gör att partey ej kommer upp i sin nivå vi såg han i Atletico.
Vi såg samma med ödegaard,allt hans spel han hade i Sociedad var bortblåst i arsenal...
Citera
2021-08-09, 20:02
Moderator
zanteras avatar
Citat:
Jag vill gå så långt säga det är klubben i sig som gör att partey ej kommer upp i sin nivå vi såg han i Atletico.
Vi såg samma med ödegaard,allt hans spel han hade i Sociedad var bortblåst i arsenal...

Det spelar såklart in också. Är ju skillnad på att gå från ett hårt-coachat Simeone-lag i Atletico till att spela under Arteta. Dock finns det kanske en viss sanning i att PL är en fysisk liga för Partey är ju inte den första som kommit till PL och helt plötsligt åkt på skador. Dock har ju Arsenal en historik av skadedrabbade spelare - RVP, Vermaelen, Wilshere, Diaby osv. Känns som de borde dricka sin mjölk.
Citera
2021-08-09, 22:38
Medlem
Drickbacks avatar
Försäsongen är över för denna gång, blickar framåt mot premiären på lördag och då kommer givetvis startelvan på tal…

Tycker följande bör starta baserat på status form etc etc

—- Mané Jota Salah
—- Eliott Fabinho Ox
Gomez VVD Konate AA
——— Alison

Avbytare: Kelleher, Matip, Milner, Thiago, Jones, Keita, Henderson (Thiago sista delen om det behövs och Henderson för gruppens skull)

Kan vara lite dumt att låta både VVD & Konate starta men borde hålla mot Norwich

Firmino visade bra form idag men Jota har speeden
Tsimikas visade igen att han ej håller nivå, galen hempass och missar sin gubbe vid målet
Thiago, Henderson i början av uppbyggnad 45 resp 25 min idag
Robertson troligen fotskadad
Citera
2021-08-09, 22:54
Medlem
Citat:
Another attention seeking troll Får passa på att gratta dig med att du iaf har en partner i rojjen.
Du är en tvätt äkta plast supporter inget snack om saken
Citera
2021-08-09, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rojjjen
Jasså?senaste pl titeln var?

5-6-5-8-8
Senaste placeringarna i pl .

Kom tillbaka när ni spelar I Europa igen
Ojojoj när var bonne United senast relevanta? Spenderar miljard efter miljard och suger fortfarande häst balle
Citera
2021-08-09, 23:31
Avstängd
Generalanderssons avatar
Citat:
Såg partey spela hel del i Atletico och det var en bra spelare,och är fortfarande det säkert,bara nu spelar han i en klubb som faller,och då presterar man med där efter..
Verkar iaf inte så, eftersom att du uppenbarligen har dålig på Partey’s kvaliteer, styrkor/svagheter och framför allt roll i lagen.

Arsenal en klubb ”som faller” ? Så du påstår alltså att varenda AFC-spelare presterar sämre om de spelar för Arsenal? Eller för att twista lite på det, vilken spelare som Man United har varvat under de sista 7-8 åren har presterat bättre där än vad de gjorde i deras tidigare klubbar?
Citat:
Haha.... Snacka om att vara vilse i öknen.

Partey var briljant för oss i 1/2 del av säsongen (när han inte var skadad, förstås.)

Ödegaard behövde, liksom Partey, tid på att omställa sig till EPL. Men efter några veckor så var han superb för oss, sen så blev han skadad och hittade inte tillbaka till den formen som han visade innan skadan.

Jag ska ge dig ett aldrig litet tips: Uttala dig inte om saker som du ej har koll på, du framställer dig själv som en okunnig idiot.
Citera
2021-08-10, 02:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drickback
Försäsongen är över för denna gång, blickar framåt mot premiären på lördag och då kommer givetvis startelvan på tal…

—- Mané Jota Salah
—- Eliott Fabinho Ox
Gomez VVD Konate AA
——— Alison

Avbytare: Kelleher, Matip, Milner, Thiago, Jones, Keita, Henderson (Thiago sista delen om det behövs och Henderson för gruppens skull)

Kan vara lite dumt att låta både VVD & Konate starta men borde hålla mot Norwich

Tsimikas visade igen att han ej håller nivå, galen hempass och missar sin gubbe vid målet
Gomez vänsterback? Njaaee det låter inget vidare. Sen ska ju både Thiago och Bobby starta, inget snack om den saken. Jota får gärna ta Manés plats däremot.

Klopp lär nog inte mixtra för mycket i premiären
Senast redigerad av Bombaclap 2021-08-10 kl. 02:37.
Citera
2021-08-10, 06:19
Medlem
Citat:
Verkar iaf inte så, eftersom att du uppenbarligen har dålig på Partey’s kvaliteer, styrkor/svagheter och framför allt roll i lagen.

Arsenal en klubb ”som faller” ? Så du påstår alltså att varenda AFC-spelare presterar sämre om de spelar för Arsenal? Eller för att twista lite på det, vilken spelare som Man United har varvat under de sista 7-8 åren har presterat bättre där än vad de gjorde i deras tidigare klubbar?

Haha.... Snacka om att vara vilse i öknen.

Partey var briljant för oss i 1/2 del av säsongen (när han inte var skadad, förstås.)

Ödegaard behövde, liksom Partey, tid på att omställa sig till EPL. Men efter några veckor så var han superb för oss, sen så blev han skadad och hittade inte tillbaka till den formen som han visade innan skadan.

Jag ska ge dig ett aldrig litet tips: Uttala dig inte om saker som du ej har koll på, du framställer dig själv som en okunnig idiot.

Du har redan satt ribban hur en okunnig idiot framställer sig så ,
Citera
2021-08-10, 10:20
Medlem
MangoChutneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drickback

—- Mané Jota Salah
—- Eliott Fabinho Ox
Gomez VVD Konate AA
——— Alison

Nja, sett till vad de faktiskt presterat under försäsongen så är det mer troligt att det blir en backlinje med Tsimikas-Konate-Matip-TAA i premiären, ett mittfält med Ox-Fabinho-Elliot och att Klopp ger Mané-Firmino-Salah förtroendet från start i premiären ser jag som givet.

Både VvD och Gomez är fortfarande under rehabilitering tror inte man låter både eller någon av dem starta när ingen av dem är 100% fit for fight. Tsimikas har de offensiva kvaliteter som Klopp vill ha. Missen på målet igår kan lika mycket tillskrivas Rhys-Williams, såg ut att vara dålig kommunikation där.

Mittfältet är svårare, Fabinho såklart given, sedan är det nog frågan om dagsform hur det formeras. Vare sig Thiago eller Hendo lär vara redo för 90 min. Ox var riktigt bra igår, Elliot har gått från klarhet till klarhet. Jones är stabil på en hög nivå.

I anfallet så visade Minamino att han vill vara med i diskussionen, Jota utmanar såväl Firmino som Mané. Firmino var bra igår och det var lite av den Firmino vi såg för 2 säsonger sedan. Men jag bedömer att tradition och status väger rätt tungt när Klopp väljer anfallstrio
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in