2021-08-10, 09:23
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Kvastfeningen
Är du på riktigt helt rubbad?
Det uttalandet bevisar hur dum i huvudet du är.
Du hoppas alltså inte att vaccinet hjälper utan att folk får svåra biverkningar, varför då?
För att bevisa att du hade rätt eller?

Livrädd för Covid eller livrädd för vaccin...

Människorna i denna tråd blir bara dummare och dummare.

Jag hoppas att du får det, ja, som skrattar åt de som inte tar vaccin.
Har du ett problem med det?
Gå och gråt.

Livrädd?
Vem är livrädd?
Jag har däremot inget behov att vara först ut och försökskanin som du.
Du får gärna få biverkningar först, sen om några månader så har de utvecklat ett bättre.

Precis som man sa att modernas var värdelöst och pfizers mycket bättre ursprungligen, nu visar det sig vara tvärtom.
Det tackar jag försöksgrisar som du själv för.
Citera
2021-08-10, 09:27
Medlem
Kalas-Kukens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrArtur
Ytterligare en meningslös och krystad liknelse.
Vaccin är frivilligt. Och det finns heller inget tvång att visa upp vaccinpasset. Hur är det med kastsystemet? Är de med lågt eller högt kast något de enkelt kan välja bort? Finns det några rationella argument för kastsystemet?

Jag vet i alla fall att det är bättre att kasta det där vaccinpasset, än att införa ett kastsystem.
Citera
2021-08-10, 09:34
Medlem
Vekrusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalmar2004
Hittade en annan artikel på samma sida.

https://www.timesofisrael.com/of-600000-israelis-who-received-3rd-dose-fewer-than-50-reported-side-effects/

Sen var det inte svårt sjuka eller döda - det var smittade. TVÅ har lagts in på sjukhus.

14 smittade och 2 sjukhusinläggningar av 600.000 med en tredje dos.

Intressant att fler och fler länder nu gör uttalande som "Vi kommer få leva med detta" och jämför det med influensa.

Du försvarar verkligen vaccinet med näbbar och klor, och läser inte ordentligt vad jag faktiskt skrev.

Hur som helst så framgår det av artikeln att den här massvaccineringen startade förra veckan, vilket innebär att det bara är början. Och att folk blir sjuka redan, trots den tredje heliga booster-dosen, är inget bra tecken.
Citera
2021-08-10, 09:39
Medlem
MrArturs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalas-Kuken
Jag vet i alla fall att det är bättre att kasta det där vaccinpasset, än att införa ett kastsystem.
Det tror du inte på själv. Cheap-shot-argument som bara skapar brus.
Citera
2021-08-10, 09:39
Medlem
Intervju i Fox med förre CDC chefen Robert Redfield om skolorna (mask, regelbunden testning mm) och ökad misstanke om labbläcka (05:00). Han varnar för eventuell ny värre variant om några månader och påpekar hur viktigt det är att vaccinera sig.
In an interview with Martha MacCallum on Fox News, Redfield said that during the past year and a half there has not been new evidence to indicate that the illness "evolved from nature." There has not been evidence that the virus is connected to any of the numerous animal species tested, but there has been increasing evidence to bolster the idea that it resulted from a lab leak, he said.

Redfield described himself as "disheartened" by the scientific community's failure to consider both pandemic origin theories in an open-minded manner, saying that he "was very rapidly sidelined, threatened, and you know really put on, sort of outed," due to his view that COVID-19 may have emerged from a lab.
https://video.foxnews.com/v/6267214138001#sp=show-clips
Citera
2021-08-10, 09:41
Medlem
MrArturs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aw
"Huruvida judendom är en religion kan diskuteras. Nu är det irrelevant eftersom det inte är syftet med judestjärnan. Väljer man en religion och att klä sig på ett sätt som riskerar att underminera sammanhållningen och sprida osämja i samhället så får man räkna med att ta de restriktioner som som denna förhöjda risk (snarare än religionen i sig) innebär."

Vad är skillnaden mot ditt resonemang?
Skillnaden är att judendom är en religion/etnicitet, medan SARS-CoV-2 är en smittsamt virus som resulterar i sjukdom, av pandemisk karaktär. Det är en viktig skillnad. Men du var ju inte intresserad av skillnader.
Citera
2021-08-10, 09:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vekruset
Du försvarar verkligen vaccinet med näbbar och klor, och läser inte ordentligt vad jag faktiskt skrev.

Hur som helst så framgår det av artikeln att den här massvaccineringen startade förra veckan, vilket innebär att det bara är början. Och att folk blir sjuka redan, trots den tredje heliga booster-dosen, är inget bra tecken.

Att det bara gått en vecka är ju bra nyheter.

Man beräknas inte få hela vaccinets skydd förens efter 12-21 dagar.
Citera
2021-08-10, 09:43
Medlem
Vekrusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrArtur
Skillnaden är att judendom är en religion/etnicitet, medan SARS-CoV-2 är en smittsamt virus som resulterar i sjukdom, av pandemisk karaktär. Det är en viktig skillnad. Men du var ju inte intresserad av skillnader.

Du får en poäng i att judendom också var en etnicitet.

Men du får ändå underkänt, för att du inte vill erkänna att det är en åsikt att vara kritisk mot just detta vaccin, och att vaccinpassen därmed diskriminerar mot en åsikt.

(Bortsett från det faktum att vaccinet inte skyddar mot smitta, så att vaccinpassen även är helt värdelösa och främjar smittspridning och därmed fler mutationer.)
Citera
2021-08-10, 09:52
Medlem
Citat:

Men du får ändå underkänt, för att du inte vill erkänna att det är en åsikt att vara kritisk mot just detta vaccin, och att vaccinpassen därmed diskriminerar mot en åsikt.

(Bortsett från det faktum att vaccinet inte skyddar mot smitta, så att vaccinpassen även är helt värdelösa och främjar smittspridning och därmed fler mutationer.)

Det är även en åsikt att vara kritisk mot tågbiljetter men likt förbannat måste du införskaffa dessa

Det fetade i din text får du gärna påvisa med relevanta studier.
Citera
2021-08-10, 09:53
Medlem
Kvastfeningens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kajusi
Jag hoppas att du får det, ja, som skrattar åt de som inte tar vaccin.
Har du ett problem med det?
Gå och gråt.

Livrädd?
Vem är livrädd?
Jag har däremot inget behov att vara först ut och försökskanin som du.
Du får gärna få biverkningar först, sen om några månader så har de utvecklat ett bättre.

Precis som man sa att modernas var värdelöst och pfizers mycket bättre ursprungligen, nu visar det sig vara tvärtom.
Det tackar jag försöksgrisar som du själv för.

Jag skrattar inte åt någon och jag tycker alla ska göra som dom vill.
Men det du håller på med och din attityd är bara ren idioti.

Och jo du ÄR livrädd för vaccinet annars skulle du inte hänga här och spy galla över alla som tagit det.

Min personliga åsikt är att viruset är ganska harmlöst i min åldersgrupp men det tror jag även vaccinet är så om det eventuellt kan hjälpa andra med minskad smittspridning ja då tar jag det.

Att viruset är här för att stanna är självklart men vi kanske kan mildra effekterna med vaccin.

Och du "försökskaniner" vet jag inte om vi är längre, Pfizers vaccin började testas 23/4 2020 alltså för snart ett och ett halvt år sen.
Citera
2021-08-10, 09:58
Medlem
MrArturs avatar
Citat:

Det blir bara upprepningar.
(FB) Dödligt virus från Kina orsakar panik (SARS-CoV-2, COVID-19)
Citera
2021-08-10, 10:00
Medlem
Vekrusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Det är även en åsikt att vara kritisk mot tågbiljetter men likt förbannat måste du införskaffa dessa

Det fetade i din text får du gärna påvisa med relevanta studier.

Vad undrar du över? Det är nu erkänt från högsta ort att vaccinerade kan bli smittade och sprider smittan.

Vaccinpassen har fått folk att umgås som om det inte finns någon morgondag, och de sprider därmed smittan mångfalt. Och ju fler som är smittade, desto större är sannolikheten att viruset muterar i någon person.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in