2021-08-10, 00:10
  #3013
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valhall.1
Han blir å bli frigiven av åklagaren, men dom holder honom for och se om han spricker
Tror jag också.
Citera
2021-08-10, 00:15
  #3014
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
Tror jag också.
Jaaa venta et par veckor så släpps han, han är oskyldig och blir inte å samarbeta
Citera
2021-08-10, 00:19
  #3015
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yax
Tror jag inte. Att sitta med restriktioner och abstinens en längre tid fäller de flesta.

Har du någon statistik att hänvisa till ???

Tror du verkligen att när du bryter ihop på häktet så är din tanke att denna upplevelse av
förnedring och ideliga kränkningar av din integritet är något du önskar dina vänner att
få uppleva ???

Piller av diverse slag utdelas frikostigt på häktet. Lugnande, insomningstabletter m m.
Det är för att du skall bli enklare att hantera för personalen på häktet och även för din
egen skull.
Citera
2021-08-10, 00:50
  #3016
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av port55
Har du någon statistik att hänvisa till ???

Tror du verkligen att när du bryter ihop på häktet så är din tanke att denna upplevelse av
förnedring och ideliga kränkningar av din integritet är något du önskar dina vänner att
få uppleva ???

Piller av diverse slag utdelas frikostigt på häktet. Lugnande, insomningstabletter m m.
Det är för att du skall bli enklare att hantera för personalen på häktet och även för din
egen skull.

Inte enligt min personliga erfarenhet. Jag satt 2 månader. Narkotikaklassade mediciner såsom benzo etc. är förbjudna inom kriminalvården och ges endast under kortare perioder om ett beroende av dessa finns för att trappa ner. Är åklagaren dessutom smart, så ser han ju till att den häktade inte får tillgång till sånt.
Citera
2021-08-10, 01:17
  #3017
Medlem
Gigant_Supermans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av port55
Har du någon statistik att hänvisa till ???



Piller av diverse slag utdelas frikostigt på häktet. Lugnande, insomningstabletter m m.
Det är för att du skall bli enklare att hantera för personalen på häktet och även för din
egen skull.
Nej, mot ångest får du lergigan och sova på prapavan.
Endast riktiga extremfall om du hade recept på innan kan du få en kort period.
Så sluta svamla.

Gick till fängelseläkaren med akut diskbråck och han började gnälla om sin armbåge för han spelat tennis under helgen.

Nej, det är extremt restriktivt.
Citera
2021-08-10, 01:17
  #3018
Medlem
Mera risk för vattning av misstag om han var kraftigt flöddrig från början. Jag menar hur sjuk han än blir där inne så kommer han väl förstå att inget blir bättre för honom för att han säljer ut dom andra. Dom kommer inte styra dope åt honom som belöning direkt. Och han får knappast gå heller.
Citera
2021-08-10, 02:21
  #3019
Medlem
Var är dom här shootAs som var så involerade från början... I denna tråd.. ❓
Citera
2021-08-10, 03:00
  #3020
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micke07
Var är dom här shootAs som var så involerade från början... I denna tråd.. ❓

Troligtvis i Borlänge. De är iaf. inte kvar i Luleå, då hade de varit upplockade vid detta laget.
Citera
2021-08-10, 07:47
  #3021
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OlleViero
Om vi nu ska försöka definiera detta lite bättre. Barn med gemensam mamma och pappa är syskon. Om sedan någondera av dessa skaffar barn med en ny partner är det halvsyskon. Sedan kan familjer se olika på det hela.

Till det så finns det föräldrar som skaffar ytterligare barn med andra partners. Då börjar det blir körigt.

BOs far har 4 barn, förnamn skyddade av PUL:

Efternamn:
Halsius: Mor: Andersson
Halsius: Mor: Isaksson
Landin: Mor: Landin
Bergdahl: Mor: Hedalm

Nu blev vi ju vilseledda av vidret att det skulle finnas en yngre bror till BO med efternamn Landin
men det är troligen en annan far inblandad. Om inte samtliga fyra barn är halvsyskon så måste det finnas en för mig okänd definition av ordet.

Nu till själva problemet:
Hur kan det finnas två anonyma vårdnadshavare inkallade till rättegången och ingen målsägare men ett målsägarbiträde.

En vårdnadshavare är väl någon som har hand om vårdnaden av någon t.ex ett skilsmässobarn.
I det här fallet är ju BO myndig och behöver ingen vårdare. Hade hon varit omyndig så hade väl föräldrarna varit vårdnadshavare, en eller båda. Men nu finns det ju bara en förälder som skulle kunna vara vårdnadshavare om BO varit omyndig.

Kan det vara MGMs vårdnadshavare som är kallade att vittna?
Citera
2021-08-10, 08:02
  #3022
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan S
Han sitter med fulla restriktioner och får med största sannolikhet inte prata med sin familj i detta kritiska läge av utredningen.
Helt rätt. Däremot är jag säker på att familjen pratar med advokaten som kan ge goda råd.
Citera
2021-08-10, 08:06
  #3023
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
BOs far har 4 barn, förnamn skyddade av PUL:

Efternamn:
Halsius: Mor: Andersson
Halsius: Mor: Isaksson
Landin: Mor: Landin
Bergdahl: Mor: Hedalm

Nu blev vi ju vilseledda av vidret att det skulle finnas en yngre bror till BO med efternamn Landin
men det är troligen en annan far inblandad. Om inte samtliga fyra barn är halvsyskon så måste det finnas en för mig okänd definition av ordet.

Nu till själva problemet:
Hur kan det finnas två anonyma vårdnadshavare inkallade till rättegången och ingen målsägare men ett målsägarbiträde.


En vårdnadshavare är väl någon som har hand om vårdnaden av någon t.ex ett skilsmässobarn.
I det här fallet är ju BO myndig och behöver ingen vårdare. Hade hon varit omyndig så hade väl föräldrarna varit vårdnadshavare, en eller båda. Men nu finns det ju bara en förälder som skulle kunna vara vårdnadshavare om BO varit omyndig.

Kan det vara MGMs vårdnadshavare som är kallade att vittna?

Det finns två målsägande i målet. Den andra målsäganden, som alltså inte är Frida, har två vårdnadshavare som i sin tur däremot inte är målsägande.
Citera
2021-08-10, 08:16
  #3024
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan S
Det finns två målsägande i målet. Den andra målsäganden, som alltså inte är Frida, har två vårdnadshavare som i sin tur däremot inte är målsägande.


Varför står inte det här? Ska det inte stå här?
https://www.docdroid.net/4J1t8jG/lulea-tr-b-2229-21-dagboksblad-2021-08-03-pdf
__________________
Senast redigerad av PeterNoster 2021-08-10 kl. 08:18.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in