2021-08-09, 17:06
Medlem
En vacker dag är frodo på promenad, han ska ta en buss till ett torgmöte i stan. Plötsligt får han syn på en brun människa och han blir glad och ler mot densamma. --> https://leakedreality.com/video/19182/seattle-savage-attack-on-31-july-2021
Citera
2021-08-09, 18:28
Medlem
RobertEriksson99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BoulevardAlruna
Precis! De borde ta avstånd från Tolkien och hans hemska värld! 🤡🤡så kan vi andra njuta av både filmerna och böckerna generation efter generation 🤷‍♀️

En annan sak för som är viktigt att vi lär oss av Tolkiens liknelser, och det är att ”The Ring of Power can never be wielded”. Man kan aldrig ta dess kraft och försöka använda den till något gott, att exempelvis försöka slåss emot ondskan själv med den.

På samma sätt är det otroligt viktigt för oss att vi förstår att ord som ”rasist” och ”anti-rasist” är designade på ett specifikt sätt, och syftar till specifika saker.

När en vit person säger något negativt om en grupp icke-vita så kan någon slänga ordet ”rasist” som en känga i ansiktet på honom/henne, och vi alla vet tyngden i ordet rasist i det sammanhanget.

När vi däremot ser en icke-vit person säga något negativt om vita människor, så kan det vara en del av oss som tänker att de kan använda ordet ”rasist” mot den icke-vita. Men det får inte samma tyngd, och vi alla har upplevt och sett det själva.

Ordet ”rasist” är förknippat med en vit person som talar negativt om andra grupper eller gör något illa mot dem. Ordet är designat för att ha den associationen, precis som Saurons ring är designad för att ge kraft åt honom.

Samma fel blir det också när vi säger att ”vi är de SANNA anti-rasisterna” och försöker anklaga de som kallar sig själva för ”anti-rasister” för rasister.
Det tappar kraft, eftersom det är bara en vit person som vill något konstruktivt för vita som blir förknippad med det ordet, inte den vita antivita personen som vill något destruktivt för vår grupp. De kommer undan.

En del av anledningen till att ordet ”rasist” bär på så mycket kraft när de antivita använder det emot oss är för att de ordet försöker beskriva vår intention. Att det vi vill och argumenterar för gör vi endast för att vi exempelvis missaktar andra grupper, vill exkludera andra grupper, ser ned på andra grupper etc.
För mig träffar inte det ordet någonstans då jag vet att mina intentioner är rena, men för en annan person som kallar sig ”nationalist” kanske det ordet svider en aning när han får det i ansiktet. Kanske för att han någonstans ogillar araber och svarta och att det kan vara en av anledningarna till att han inte vill leva runt dem.

Därför är det viktigt att vi på vår sida har goda intentioner, vi ska vara öppna och medvetna om vad vi vill och presentera det ut i världen. Det vi ser är att samhället reflekterar antivita värderingar, vi ser att vårt folk tvingas till minoritet, och det vi VILL är att vårt folk ska slippa den antivita hetsen och få leva vidare i framtiden. När vi är klara med våra intentioner så kan vi stå upp för detta rakryggat.

Sen märker vi ju att det finns ett gäng vita människor som exempelvis Frodo (Saruman borde han egentligen ha som profilbild), som vill twista det exempelvis jag säger med mörkt prat, likt Saruman gjorde i filmen Kungens Återkomst när de mötte Saruman vid tornet, och Saruman sa till Gandalf att Gandalf bara offrade Frodo till döden, för att få det att verka som att Gandalf inte brydde sig och ville bara att Frodo skulle offras. Det är skitsnack och det vi alla som ser filmen.
Likt så vill de antivita twista allt det vi säger till att ha att göra med att vi egentligen vill att alla andra folkgrupper ska lida.
Det säger mer dem än om oss, allt vi vill är att vårt folk ska få leva.
Det är därför vi behöver våra egna vapen, dvs sanningens vapen. Vi behöver sikta där det gör som mest ont, och det är att träffa dem i hjärtat med sanningens pil. Det gör vi inte genom att försöka överbevisa Sauroman att han har faktafel i allt skitsnack som han kommer med, vi FÖRVÄNTAR att han han kommer med lögner. Och vi förväntar att han kommer med lögner för att han har ett ont hjärta.
Därför ska vi konfrontera hans hjärta, vi ska prata om hans intentioner. De vet att de har dåliga intentioner om vita, och därför ska vi prata om det istället för ”fakta” eller vad som sker i världen.
Nu backar vi tillbaka till huvudtråden, jag har gett fyra observationer som tyder på att de egentligen är antivita. Om det är det som de egentligen är, då är det antivita vi ska kalla dem.
Om de inte ska bli kallade antivita får de göra avbön på sin antivitism.
Senast redigerad av RobertEriksson99 2021-08-09 kl. 18:42.
Citera
2021-08-09, 18:35
Medlem
M.Labingis avatar
Det viktiga är inte era intentioner. Där missförstår ni oss. Det viktiga är effekterna av er politik, och facit har vi ifall vi blickar tillbaka och ser 30-talet. Vi vill aldrig mer se etniskt motiverad politik, och det är därför det är viktigt att vi gör motstånd mot er, oavsett vad ni säger att ni står för.

Idag polisanmälde jag en författare, för att hen skrivit en bok där hen utgår från att ungdomar med muslimsk bakgrund gruppvåldtar blonda svenska flickor. Är den där författaren en organiserad rasist som vill ha folkmord? Det kan jag inte veta om. Men jag vet om att effekterna av den där boken är att redan marginaliserade gruppers utanförskap växer, även om de inte läser boken eller ens vet om att den existerar, eftersom boken rättfärdigar främlingsfientliga attityder.

Jag bryr mig inte om den där författarens intentioner. Troligen är det bara en "grifter" som vill tjäna pengar på att sparka på svaga grupper i samhället. Det viktiga är dock effekterna av bokens existens.
Citera
2021-08-09, 19:03
Medlem
RobertEriksson99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.Labingi
Det viktiga är inte era intentioner. Där missförstår ni oss. Det viktiga är effekterna av er politik, och facit har vi ifall vi blickar tillbaka och ser 30-talet. Vi vill aldrig mer se etniskt motiverad politik, och det är därför det är viktigt att vi gör motstånd mot er, oavsett vad ni säger att ni står för.

Det är bra att du berättar ditt perspektiv. Jag tror det du säger stämmer, att en del av er tänker så. Det går att applicera detta tillbaka:

Det viktiga är inte era intentioner, det är effekten av er den politik som ni stöttar som leder till en värld utan vita.

Dock bryr jag mig om era intentioner, eftersom jag vet att ni har dåliga intentioner om vita, och det är därför du argumenterar som du gör.

Citat:
Idag polisanmälde jag en författare, för att hen skrivit en bok där hen utgår från att ungdomar med muslimsk bakgrund gruppvåldtar blonda svenska flickor. Är den där författaren en organiserad rasist som vill ha folkmord? Det kan jag inte veta om. Men jag vet om att effekterna av den där boken är att redan marginaliserade gruppers utanförskap växer, även om de inte läser boken eller ens vet om att den existerar, eftersom boken rättfärdigar främlingsfientliga attityder.

Av det jag läst ifrån dig upplever jag dig som en mycket obehaglig och kallhjärtad person, och det provocerar mig att läsa dina onda meningar. Men samtidigt är jag också så tacksam över att få en del av dina villfarelser förklarat för mig. Det är både intressant och provocerande på samma gång, precis som det hade varit om man hade fått chans att chatta med djävulen och försöka förstå hans perspektiv på varför han gör som han gör. Som du säkert märkt så är det många som reagerar negativt på det du skriver, samtidigt som du ignorerar det och tycks inte förstå varför, utan fortsätter med ditt mörka prat om olika saker.
Nu kan jag ju inte höra din röst, men jag kan tänka mig att den är sådär obehagligt lugn som en sociopat oftast har när de förtrycker sin ilska, och visar inget tecken på liv eller upprördhet som för oss vanliga människor, bara det där iskalla obehagliga lugnet. John Malkovich spelar en sådan karaktär i filmen ”i skottlinjen” där han ringer upp Clint Eastwoods karaktär och pratar om att han ska döda presidenten. Ni som läser denna kommentar kan youtuba någon scen ur den filmen så förstår ni vad jag menar.
Det är en förutfattad mening jag har om dig, trots att jag aldrig hört dig prata eller sett dig, men för att jag upplevt såna människor som jag beskrev här, att de skriver på samma sätt som dig Frodo. Jag känner igen karaktären.

Citat:
Jag bryr mig inte om den där författarens intentioner. Troligen är det bara en "grifter" som vill tjäna pengar på att sparka på svaga grupper i samhället. Det viktiga är dock effekterna av bokens existens.

Här observerar jag att du tänker i form av:
Vita = Stark grupp
Icke-vita = Svag grupp

Jag själv tror ju att alla grupper är på samma nivå, och att vita inte är några mer privilegier än någon annan grupp. Med privilegier så menar man i slutändan makt. De vita antivita tror på att vita besitter mest makt. Ändå blir personer som mig anklagad för att tro på ”vit makt”. Tycker det bara är lite ironiskt. Allt är en projicering av hur vita antivita själva tänker.
Citera
2021-08-09, 21:07
Medlem
M.Labingis avatar
Som sagt, varför jag gör det jag gör och bedriver min aktivism är för att jag vill att ni ska se att vi finns. Även här står vi emot mörkrets krafter. Och jag arbetar emot rasismen på mer än en front, som du exempelvis kan se ifall du går in på juridikforumet. Jag försöker göra mitt bästa för att #TaDebatten i alla fall, och visa att det ni gör gör ni #InteIMittNamn.
Citera
2021-08-09, 21:28
Medlem
RobertEriksson99s avatar
Citat:
Som sagt, varför jag gör det jag gör och bedriver min aktivism är för att jag vill att ni ska se att vi finns. Även här står vi emot mörkrets krafter. Och jag arbetar emot rasismen på mer än en front, som du exempelvis kan se ifall du går in på juridikforumet. Jag försöker göra mitt bästa för att #TaDebatten i alla fall, och visa att det ni gör gör ni #InteIMittNamn.

Vi vet att det finns vita antivita människor i vårt samhälle redan, frågan är bara varför du vill ödsla din tid på att hata på vita människor och önska vårt folks död. Jag vill gärna veta.
Du står ju för de mörka krafterna.
Citera
2021-08-09, 21:29
Medlem
M.Labingis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobertEriksson99
Vi vet att det finns vita antivita människor i vårt samhälle redan, frågan är bara varför du vill ödsla din tid på att hata på vita människor och önska vårt folks död. Jag vill gärna veta.
Du står ju för de mörka krafterna.

Jag har redan förklarat varför. Ni skrämmer mig. Ingen kunde år 1921 tro att nazismen skulle kunnat orsaka sådan ondska. Ändå växte den gradvis till sig.

Idag har vi inte den ursäkten. Idag vet vi mer. Så därför aldrig mer.
Citera
2021-08-09, 21:36
Medlem
Citat:
Det viktiga är inte era intentioner. Där missförstår ni oss. Det viktiga är effekterna av er politik, och facit har vi ifall vi blickar tillbaka och ser 30-talet. Vi vill aldrig mer se etniskt motiverad politik, ...

Stalin och Hitler använde folkförflyttningar som politisk murbräcka. I dagens Sverige är det främst V, Mp, S och C som gör detsamma.
Citera
2021-08-09, 22:52
Medlem
RobertEriksson99s avatar
Citat:
Jag har redan förklarat varför. Ni skrämmer mig. Ingen kunde år 1921 tro att nazismen skulle kunnat orsaka sådan ondska. Ändå växte den gradvis till sig.

Idag har vi inte den ursäkten. Idag vet vi mer. Så därför aldrig mer.

Tror du verkligen på det där nazist-spöket eller är det bara något du slänger ur dig för att medvetet demonisera oss som bara vill bli lämnade ifred och låta vårt folk få leva?
Citera
2021-08-10, 00:07
Medlem
M.Labingis avatar
Citat:
Tror du verkligen på det där nazist-spöket eller är det bara något du slänger ur dig för att medvetet demonisera oss som bara vill bli lämnade ifred och låta vårt folk få leva?

Jag behöver inte "tro". Jag har ögon, jag kan se. Jag ser italienska kustbevakningen sänka afrikanska båtflyktingar. Jag ser Danmark riva förorter och skicka flyktingar till läger i Afrika. Jag ser Ungern bedriva homofobisk särlagstiftning. Allt det är verkliga existerande fenomen, och det är dessa fenomen människor med dina åsikter vill införa i Sverige med, och förvandla oss till ett kallhjärtat, fruset land utan känsla för människor, barn eller humanitet.

Det kommer att bli som i filmen Winter's War, där en ond häxa inför som lag att det kommer vara förbjudet att älska, allegoriskt sett.

https://www.youtube.com/watch?v=sMS2bBGB2os
Citera
2021-08-10, 00:38
Medlem
RobertEriksson99s avatar
Citat:
Jag behöver inte "tro". Jag har ögon, jag kan se. Jag ser italienska kustbevakningen sänka afrikanska båtflyktingar. Jag ser Danmark riva förorter och skicka flyktingar till läger i Afrika. Jag ser Ungern bedriva homofobisk särlagstiftning. Allt det är verkliga existerande fenomen, och det är dessa fenomen människor med dina åsikter vill införa i Sverige med, och förvandla oss till ett kallhjärtat, fruset land utan känsla för människor, barn eller humanitet.

Det kommer att bli som i filmen Winter's War, där en ond häxa inför som lag att det kommer vara förbjudet att älska, allegoriskt sett.

https://www.youtube.com/watch?v=sMS2bBGB2os

Lovar du att det är såhär du genuint tänker och känner, att du inte försöker trolla oss nu? Är du genuint oroad att vita svenskar ska börja marschera runt på gatorna och avrätta icke-vita på gatorna? Ja eller nej? Vidare, tror du på fullaste allvar att detta är min hemliga dröm? Jag vill ha din ärlighet.
Citera
2021-08-10, 01:24
Medlem
M.Labingis avatar
Citat:
Lovar du att det är såhär du genuint tänker och känner, att du inte försöker trolla oss nu? Är du genuint oroad att vita svenskar ska börja marschera runt på gatorna och avrätta icke-vita på gatorna? Ja eller nej? Vidare, tror du på fullaste allvar att detta är min hemliga dröm? Jag vill ha din ärlighet.

Jag tror att du vill ha ett land med enbart vita människor, och tror att du inte bryr dig om medlen för att uppnå det. Och ja, jag är genuint oroad över att värdegrunden förskjuts till den punkt att folkmord blir ofrånkomliga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in