2021-08-09, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Formann
Jeg er enig i at å dra Wiborg inn i saken er drøyt, man kunne se det lang vei på Wiborg at han var psykisk syk.
Og det er heller ikke konkludert med at han ble drept.

Men, slik jeg oppfatter det oppsto Wiborgs tilsynelatende psykiske ubalanse som følge av oppdraget med å kvalitetssikre værdataene fra Hurum.

Det gikk vel ikke an for han å få beregningene til å gå opp. Noe var galt. I tillegg ble han utsatt for mobbing og ydmykelser, trusler og trakassering som innbrudd osv.

Jeg synes i grunnen det er like ille, om han endte opp som psykisk syk, fordi han ble utsatt for straff og hevn fordi han påpekte at det måtte være feil med målingene.

Det er kun marginalt bedre å mobbe folk inn i selvmord. Er ikke langt fra drap det heller? Om det virkelig var et selvmord. Det er ihvertfall en veldig stygg historie.
Senast redigerad av kornblomst 2021-08-09 kl. 21:18. Anledning: skrivefeil
Citera
2021-08-09, 22:23
Medlem
Farkostens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ruy.lopez
At det har vært planlagt siden før 28.06.2018 trenger jo ikke bevise at forsettet var drap. Det kan like gjerne ha vært en frihetsberøvelse som skar seg... Affektdrap i fylla etter teater er det vel ingen som tror?

Joa. Noen tror på det. Inkludert meg. Og når hun først lå det, så var det kjekt å ha en plan liggende.
Citera
2021-08-09, 22:30
Medlem
LakeishaDs avatar
Citat:
At det har vært planlagt siden før 28.06.2018 trenger jo ikke bevise at forsettet var drap. Det kan like gjerne ha vært en frihetsberøvelse som skar seg... Affektdrap i fylla etter teater er det vel ingen som tror?

Nå er det jo mye som har blitt lukket ned (spesielt FB) men denne profilen er åpen enda på insta (teh)
Det siste bildet som ble lagt ut der var 28.07.18 - bildet er av en sort himmel/måne.

https://www.instagram.com/trymsebass/

Kan jo være interessant for den som vet mer om personer rundt denne saken å se på følgere/hvem han følger osv. før denne også forsvinner/lukkes ned.
Citera
2021-08-09, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Men, slik jeg oppfatter det oppsto Wiborgs tilsynelatende psykiske ubalanse som følge av oppdraget med å kvalitetssikre værdataene fra Hurum.

Det gikk vel ikke an fo r han å få beregningene til å gå opp. Noe var galt. I tillegg ble han utsatt for mobbing og ydmykelser, trusler og trakassering som innbrudd osv.

Jeg synes i grunnen det er like ille, om han endte opp som psykisk syk, fordi han ble utsatt for straff og hevn fordi han påpekte at det måtte være feil med målingene.

Det er kun marginalt bedre å mobbe folk inn i selvmord. Er ikke langt fra drap det heller? Om det virkelig var et selvmord. Det er ihvertfall en veldig stygg historie.

God pointe! Og to repræsentanter for Stortinget stod også over for trusler efter at have været involveret til fordel for Wiborg og / eller Hurum, har jeg læst. Nå, jeg har lige læst om Arvid Engen i politikens verden. Der var ingen grænser for snavset vildt og ugler der er ude og gå rundt i moset! Og så skal der være såkaldte konspirationsteoretikere, der er sindssyge? Virkeligheden overgår disse vanvittige teorier.
Senast redigerad av Mephistofiles 2021-08-09 kl. 22:43.
Citera
2021-08-09, 22:56
Medlem
Citat:
For meg virker det som om TH hadde forberedt seg. Han satt med nærmere 60 millioner cash og nesten ingen gjeld, på begynnelsen av 90-tallet.

Allikevel investerte han over evne. Og måtte selge unna Brånåsen for å ha penger til å beholde resten av eiendommene.

I juni 1994 var han nedbrutt, det var ekteskapsproblemer, han hadde hatt psykisk sammenbrudd og eide ikke arbeidsevne, eiendomsinvesteringene hans var i likviditetskrise, og han satt med store økonomiske forpliktelser i form av garanti-ansvar for gjenbruk av OL-anlegget i Kvitfjell.

Og, om TH hadde vært noe som helst involvert i sabotasje eller forfalskning av måleutstyret på Hurum, og JW sprang omkring i Stortinget og fortalte at han visste hvem som sto bak manipulerte værrapporter ... tja ... trusselen om avsløring kan ha blitt for mye for han. På toppen av alt det andre.

Jeg har ingen mulighet til å anslå hvilke andre investorer som hadde gått inn, eller hvilket nivå investeringene deres lå på.

Men TH hadde gått all in, som vi sier. Satset alt han eide.
Godt sagt. Også det siste. Nå er det noen igjen som utilslørt kaster mistanke mot TEH. Det er lenge siden.
Citera
2021-08-09, 23:38
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Det er derfor jeg skriver medvirkning. Lite tvilsomt at TEH har vært med på selve utførelsen. Har lest at dette har vært diskutert før, men sivilt ansatte i politiet som jobber med saken har lekket informasjon (dette kan dokumenteres) om at TEH nå er sporet de jobber mest aktivt med. TEH har både økonomisk motiv, så vel som hevnmotiv for å straffe sin far etter mange år med konflikt. Moren har da bare blitt en brikke i et spill, og som dessverre (og mot hensikten) har blitt drept et sted på veien.

Vel, kan det dokumenteres?

Det fins såvidt meg bekjent ingen opplysninger i saken som tilsier at noen av barna har vært aktivt deltakende i sin mors drap/forsvinning.
Citera
2021-08-09, 23:45
Medlem
Farkostens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket

Det fins såvidt meg bekjent ingen opplysninger i saken som tilsier at noen av barna har vært aktivt deltakende i sin mors drap/forsvinning.

TEH og HHB1 har beviselig bistått med alibi mtp samtaler/sms med AEHs telefon.
Citera
2021-08-09, 23:54
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farkosten
TEH og HHB1 har beviselig bistått med alibi mtp samtaler/sms med AEHs telefon.

Beviselig? Neppe. Muligens, men ikke beviselig. Det er det ingen her som har bakgrunn for å hevde.
Citera
2021-08-10, 01:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mephistofiles
God pointe! Og to repræsentanter for Stortinget stod også over for trusler efter at have været involveret til fordel for Wiborg og / eller Hurum, har jeg læst. Nå, jeg har lige læst om Arvid Engen i politikens verden. Der var ingen grænser for snavset vildt og ugler der er ude og gå rundt i moset! Og så skal der være såkaldte konspirationsteoretikere, der er sindssyge? Virkeligheden overgår disse vanvittige teorier.

Ja, det er sant.

Citat:
Ursprungligen postat av Vajana
Godt sagt. Også det siste. Nå er det noen igjen som utilslørt kaster mistanke mot TEH. Det er lenge siden.

Ja så det. Jeg tror ikke noe på det.

Det er grusomt at en voksen mann skyver barna sine foran seg. Kynisk. Iskaldt.
Citera
2021-08-10, 07:11
Medlem
Citat:
Det er grusomt at en voksen mann skyver barna sine foran seg. Kynisk. Iskaldt.

HVIS, ikke at.
Citera
2021-08-10, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket

Det kan dokumenteres i form av eposter sendt fra sivilt ansatte i politiet som jobber med saken. Epostene vil bli lekket til media innen rimelig tid, men som mange har vært inne på her inn vil det vel skje ting utad i saken nå i høst.
Citera
2021-08-10, 11:20
Medlem
Citat:
Det kan dokumenteres i form av eposter sendt fra sivilt ansatte i politiet som jobber med saken. Epostene vil bli lekket til media innen rimelig tid, men som mange har vært inne på her inn vil det vel skje ting utad i saken nå i høst.

Holy Bolony for noen breaking news dette er
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in