Citat:
Personlig synes jeg at en eventuell kobling mellom Hagen og Wiborg-saken er blitt litt mer interessant nå, enn i de tidligere runder tråden har vært innom Wiborg.
Noen nevnte, husker ikke hvem, at OL og flyplassen var "en pakke", som skulle løfte nærings- og velstandsutviklingen i regionen. AP-bastionen Hedmark og Innlandet skulle ha sin del av oljemilliardene som var begynt å strømme inn i Statskassen.
Mange forventet at partipisken innad i AP skulle sørge for at Gardermoen ble valgt i juni 1988. Men slik gikk det ikke. Da Samaranch uttalte de berømmelige ordene ... the decision is Lillehammer ... 15. september 1988, var Lillehammer OL 1994 i boks.
Men Gardermoen manglet. Og så kom værmålingene ca 1990 og Hurum ble lagt død. Hobøl et lite mellomspill. Før omkampen var over og seieren halt i land i oktober 1992.
Jeg synes tidspunktene underveis her stemmer veldig bra med investeringene til Hagen.
Noen nevnte, husker ikke hvem, at OL og flyplassen var "en pakke", som skulle løfte nærings- og velstandsutviklingen i regionen. AP-bastionen Hedmark og Innlandet skulle ha sin del av oljemilliardene som var begynt å strømme inn i Statskassen.
Mange forventet at partipisken innad i AP skulle sørge for at Gardermoen ble valgt i juni 1988. Men slik gikk det ikke. Da Samaranch uttalte de berømmelige ordene ... the decision is Lillehammer ... 15. september 1988, var Lillehammer OL 1994 i boks.
Men Gardermoen manglet. Og så kom værmålingene ca 1990 og Hurum ble lagt død. Hobøl et lite mellomspill. Før omkampen var over og seieren halt i land i oktober 1992.
Jeg synes tidspunktene underveis her stemmer veldig bra med investeringene til Hagen.
Det stemmer nok godt med investeringene til mange på den tiden, kan jeg tenke meg.
Jeg tenker at på den tiden Wiborg etter sigende ble drept, så hadde ikke TH den økonomiske
tyngden og innflytelsen han har tilegnet seg etterhvert. At han kan ha tatt "snarveier" i
forretningslivet kan godt hende, men det er langt derfra til å få noen drept i København -
og slippe unna med det. Vanskelig å si uansett uten mer informasjon om større investerings-
prosjekter fra den tiden. Hvem hadde enkeltvis mest å tape på Hurum? Det er kanskje et
nøkkelspørsmål. Var det TH? Eller noen andre? Eller TH sammen med noen andre?
Citat:
https://www.tv2.no/a/14054760/
Planlegging i 4 mnd gjør at dette neppe er et affektdrap.
Planlegging i 4 mnd gjør at dette neppe er et affektdrap.
Tror du kan si planlegging i 24 mnd. Minst.