2021-08-09, 22:41
Medlem
M.Labingis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobertEriksson99
Men även om dessa främlingar gjorde massor med ansträngningar. Klippte gräset varje vecka, diskade varje dag, var artiga och snälla, till och med MER snälla och artiga än min egna familj, vad säger att jag MÅSTE ha massvis med främlingar inneboende hos mig i mitt eget hus?
Jag tror det är en miss många på vår sida gör, genom att fokusera på alla negativa effekter som invandringen medför och peka på att dessa effekter är anledningen till att vi bör vara emot massinvandringen.
Även om vi hypotetiskt skulle importera miljoner på miljoner av högutbildade östasiater hit, civilingenjörer och doktorer, you namn it, som skulle bidra 10 gånger om till vår välfärd och ekonomi, så rättfärdigar inte det heller att de ska ta över vårt hemland.
INGENTING rättfärdigar att tvinga vårt folk till minoritet i våra hemländer och uppmana oss till att blanda bort oss, absolut nada. Och om någon försöker rättfärdiga det så är man helt enkelt antivit. Så enkelt är det.

Men ingen har "importerat" miljoner människor hit. Det är ett hjärnspöke i din hjärna. Är din mor orolig för dig?
Citera
2021-08-09, 22:45
Medlem
Baserad.Sickans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.Labingi
Det bor 20 miljoner muslimer i Västeuropa idag. Jag besökte Malmö, och att besöka Möllan var som att besöka Beirut, med färger, dofter och skyltar på arabiska. Det var en underbar upplevelse och känns som en plats med väldigt varm och välkomnande atmosfär. Det är det underbara Malmö som du vill ta bort, liksom du vill ta bort 400 000 svenskar från Sverige, varav många fötts här. Vad ska hända med blandade barn?

Min hållning är att alla som invandrat från utom-europeiska länder och som ännu inte är medborgare ska skickas tillbaka. Det har varit generöst av oss att husera dem så pass länge som varat, men nu är den tiden över. Det är inte elakt att säga "var så god för uppehället, men nu är det dags att åka hem igen".
Citera
2021-08-09, 22:46
Medlem
RobertEriksson99s avatar
Citat:
Men ingen har "importerat" miljoner människor hit. Det är ett hjärnspöke i din hjärna. Är din mor orolig för dig?

Det är du som går runt med hjärnspöken om att nazister lurar i varje hörn på COOP, att du driver en kamp mot ”nazisterna” när du i själva verket bara demoniserar vanliga vita människor som antingen oroar sig över de praktiskt negativa konsekvenserna av den politik du stöttar, eller reagerar på den demografiska utvecklingen som vi blivit påtvingade ifrån personer som dig, se dig själv i spegeln antivit.
Citera
2021-08-09, 22:50
Medlem
M.Labingis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baserad.Sickan
Min hållning är att alla som invandrat från utom-europeiska länder och som ännu inte är medborgare ska skickas tillbaka. Det har varit generöst av oss att husera dem så pass länge som varat, men nu är den tiden över. Det är inte elakt att säga "var så god för uppehället, men nu är det dags att åka hem igen".

Det är bara första steget. Nästa steg är människor som beviljats medborgarskap. Efter det kommer muslimer som är födda i Europa och deras föräldrar.
Citera
2021-08-09, 22:50
Medlem
RobertEriksson99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baserad.Sickan

Exakt, om det riktiga syftet bara var att rädda folk från tillfälligt krig så kunde de gott få ha ett litet uppehälle här, och när kriget är över så får de åka tillbaka. Men när vi börjar prata om att de ska åka tillbaka, det är då den antivita mentaliteten kickar in hos Frodo. Hans riktiga avsikt var aldrig att hjälpa bruna människor från att slippa bomber över sina huvuden, han ville bara få dem hit så att de ska stanna här för all framtid och hoppas på att vita mixar med dem.
Citera
2021-08-09, 22:51
Medlem
Citat:
De har aldrig uttryckt en önskan att fördriva kristna européer, och de har inte makten att göra det eftersom de är strukturellt underordnade. Det finns extrema imamer som bedriver hatisk agitation, men mycket av deras vrede kommer från det faktum att deras länder varit utsatta för kolonialism och imperialism.

Man kan som agitator alltid hitta historiska skäl (eller hitta på historiska skäl, vinkla skäl etc.) för att rättfärdiga etniska eller kulturella konflikter eller vrede. Givetvis är det en på många sätt permanent konfliktdimension som existerar och som kan utnyttjas av propagandaorgan i mångkulturella och -etniska samhällen som inte existerade i Sverige när det var ett homogent land. Men minsta lilla historiska synd kan användas, förstoras, blåsas upp, bli hållhaken för hela agendan av agitatorer för att skapa missämja mellan distinkta folkgrupper som lever vid sidan av varandra, som t.ex. att Sverige numera kan importera konfliktdimensioner från det amerikanska samhället, det brittiska imperiet eller från "Västerlandets historia i stort", för att det helt plötsligt inte handlar om kolonialism, historiska imperium eller slaveriet specifikt med dess historiska förankring, utan om en konfliktyta där man sållas in i kategorier utifrån en "vit" eller "svart" identitet och det inte är så noga med nyanser när man agiterar för motsättningar och upplopp eller för "inbyggd strukturell problematik i den Europeiska identiteten och i Västvärldens samhällen och länder".

Har du f.ö. något slags karmasystem där extrema imamer har mer rättfärdigad vrede och kristna européer med sin kristna européiska strukturella maskin som systematiskt förtrycker allt icke-kristet och icke-europeiskt bör tolerera att utsättas för vrede? Vad tror du att den retoriken leder till i förlängningen?

Du har själv talat om att "människor aldrig lär sig".
Citera
2021-08-09, 22:52
Medlem
Baserad.Sickans avatar
Citat:
Det bor 20 miljoner muslimer i Västeuropa idag. Jag besökte Malmö, och att besöka Möllan var som att besöka Beirut, med färger, dofter och skyltar på arabiska. Det var en underbar upplevelse och känns som en plats med väldigt varm och välkomnande atmosfär. Det är det underbara Malmö som du vill ta bort, liksom du vill ta bort 400 000 svenskar från Sverige, varav många fötts här. Vad ska hända med blandade barn?

Beirut finns redan. Varför ska vi bygga ett nytt Beirut i Sverige? Jag vill ha Beirut i Beirut och Sverige i Sverige. Eller skulle du vilja att miljontals svenskar bosatte sig i Beirut och trängde undan befolkningen där och satte upp en enorm majstång mitt på stora torget där och drack nubbe och dansade små grodorna, med korta kjolar. Muslimerna i Beirut hade ogillat det, inte minst alkoholen och korta kjolarna. De hade sett det som imperialism, en oinbjuden invasion. På samma sätt ser vi den muslimska invasionen till Sverige.
Citera
2021-08-09, 23:02
Medlem
Baserad.Sickans avatar
Citat:
Det är bara första steget. Nästa steg är människor som beviljats medborgarskap. Efter det kommer muslimer som är födda i Europa och deras föräldrar.

Nej jag hade inte rivit upp medborgskap för laglydiga och assimilerade människor. Men jag hade skrivit om lagen så att den sa att den som nyligen blivit medborgare (inom ca 10 år) och döms för brott eller konsekvent lever på bidrag utan försök till assimilation, kan få sitt medborgarskap tillbakadraget. På så vis blir det en 10års prövotid på medborgskapet.

Sen hade jag också rivit alla moskéer och förbjudit burka och hemspråksundervisning för utomeuropeiska språk. Och erbjudit generösa utvandrings-bidrag till utom-europeer som frivilligt vill lämna landet.
Citera
Medlem
StigHails avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rtyuio
Ja, men det är ju det jag skriver Afrika och Mellanöstern behöver mer mångkultur. Den vite mannen behöver göra ett kraftigare avtryck där för jämlikhetens skull.
Vilka länder tänker du på i Afrika och Mellanöstern som inte har mer mångkultur än Sverige?
Bara för att vita inte är så många där så bor det en jävlans massa olika folkgrupper i dom olika länderna som talar olika språk olika religioner och olika kulturer.
Du kanske trodde att det bara bodde ”invandrare” där?
Senast redigerad av StigHail 2021-08-09 kl. 23:04.
Citera
Medlem
Citat:
"Öppna era hjärtan", "Vi bygger inga murar". Reinfeldt och Löfvens regeringar?
Citera
2021-08-09, 23:43
Medlem
rtyuios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StigHail
Vilka länder tänker du på i Afrika och Mellanöstern som inte har mer mångkultur än Sverige?
Bara för att vita inte är så många där så bor det en jävlans massa olika folkgrupper i dom olika länderna som talar olika språk olika religioner och olika kulturer.
Du kanske trodde att det bara bodde ”invandrare” där?
Mångkultur är ju ett resultat av att folk med annan etnisk bakgrund och oftast hudfärg flyttar till länder där det finns en viss folkmängd med sina sedvänjor och börjar praktisera sina egna sedvänjor utan att ta hänsyn till ursprungsbefolkningen.
Detta är ju strikt förbjudet i länder som t.ex Saudi Arabien.
"Catholicism in Saudi Arabia is officially barred from being practised,"
Saudi Arabia allows Christians to enter the country as foreign workers for work or tourism, but does not allow them to practice their faith openly. Saudi Arabia accepts the private practice of religions other than Islam. Bringing a Bible and other types of religious texts are allowed into the country as long as it is for personal use
https://en.wikipedia.org/wiki/Catholic_Church_in_Saudi_Arabia
Jag kan inte se att Saudi Arabien har speciellt mycket mångkultur och jag tycker det är på tiden att vi borde göra Saudi Arabien mer mångkulturell för det här låter väldigt diskriminerande emot kristna som säkert vill bygga både kyrkor och praktisera sin religion där.
Citera
2021-08-09, 23:45
Medlem
Mongoprofetens avatar
Citat:
De har aldrig uttryckt en önskan att fördriva kristna européer, och de har inte makten att göra det eftersom de är strukturellt underordnade. Det finns extrema imamer som bedriver hatisk agitation, men mycket av deras vrede kommer från det faktum att deras länder varit utsatta för kolonialism och imperialism.

Fast när muslimerna blir en majoritet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in