2021-08-09, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Motavisgossar
Flikar in i diskussionen om det fetade.
Barnen ärvde mammans färger och utseende. Det kanske (OBS! kanske) var irriterande för pappan vid tillfällen han var irriterad på mamman som så starkt präglat barnen med svenska egenskaper.

I vanligt språk använder vi vanliga dödliga ordet "begå självmord" i stället för "suicidera".

Det var absolut det dummaste jag har läst hittills….
Det finns både ljusa och mörka albaner… deras utseende och hudfärg hade inget med det att göra.
Citera
2021-08-09, 21:28
Medlem
Motavisgossars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eren-Jaeger
Det är DU som ser mamman - mördaren - som ett helgon som räddat barnen från deras pappa.

Det jag ser är en skör och osäker kvinna, och en stark mamma. Att som osäker kvinna bli ihop med en man av annan tro som har rutten syn på kvinnor är en mullrik grogrund för framtida problem.
Vårt lands lagar, samhällsbygge och grundstenar sedan reformationen och Dackefejden mm tog steget ut ur kyrkans makt, men dagens liberalpolitik glömde bort dessa tidiga stridigheter med sin entusiasm att berika vårt land med mångkulturer varav många sprungna ur de patriarkala säten.
Citera
2021-08-09, 21:37
Medlem
Citat:
Det jag ser är en skör och osäker kvinna, och en stark mamma. Att som osäker kvinna bli ihop med en man av annan tro som har rutten syn på kvinnor är en mullrik grogrund för framtida problem.
Vårt lands lagar, samhällsbygge och grundstenar sedan reformationen och Dackefejden mm tog steget ut ur kyrkans makt, men dagens liberalpolitik glömde bort dessa tidiga stridigheter med sin entusiasm att berika vårt land med mångkulturer varav många sprungna ur de patriarkala säten.

En stark mamma? Anser du att det är starkt att ta med sig sina två oskyldiga barn in i döden, eller vad fan menar du?
Citera
2021-08-09, 21:45
Medlem
Motavisgossars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Handsomechubby
Det var absolut det dummaste jag har läst hittills….
Det finns både ljusa och mörka albaner… deras utseende och hudfärg hade inget med det att göra.

Frågan är då; Är pappan en ljus alban?

Jag har läst massor av dummare saker som att, ex mammans inlaga till rätten inte är sann av flera skribenter här i tråden och ändå har polisen fått vakta inne i mammans bostad som pappan snurrar runt med i sin bil värre än den värsta raggaren i byn som stajlar för sin hjärtanskär.
Citera
2021-08-09, 21:49
Medlem
Citat:
Frågan är då; Är pappan en ljus alban?

Jag har läst massor av dummare saker som att, ex mammans inlaga till rätten inte är sann av flera skribenter här i tråden och ändå har polisen fått vakta inne i mammans bostad som pappan snurrar runt med i sin bil värre än den värsta raggaren i byn som stajlar för sin hjärtanskär.

Det är ingen relevant fråga. Om nu barnen hade ljusa ögon så krävs det gener från både föräldrarna för att det ska slå igenom. För brunt är dominant. Nog om biologi.
Citera
2021-08-09, 21:49
Medlem
Gold94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Han är enbart ond. Och tog verkligen inte livet av sig. Just såna här jämförelser är helt uppåt väggarna. Men väldigt typiskt för flashback. Varje fall är unikt. Rent tekniskt är kvinnan en mördare - MEN: Vad ligger bakom? Någon mer än det lilla vi fått oss till livs räcker inte. Men att döma någon utan minsta vetskap, det gör man inte.
Ibland är DINA teorier helt jävla korkade!
Hon kunde t.ex ha lämnat av barnen i kommunhuset (soc väntrum) med ett brev som förklarar varför hon vill dö.
Inte dra med sig 2 två små barn in i döden också på ett jävla tågspår!
Hon är inget annat än en mördare och fullblodsegoist!
Jag hoppas att rättsmedicin lyckades plocka ihop rätt delar av barnen i dom små kistorna så dom får vila i frid åtminstone, för deras fars skull också.
Citera
2021-08-09, 22:09
Medlem
Motavisgossars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av taklist
Intressant inlägg! Antar att du har belägg för dina påstående nu, ser verkligen fram emot att få ta del av dom! Länkar du något som styrker att pappan misshandlade mamman och barnen? Och nej, självklart inte mammans egen version som inte går att styrka. Blir spännande det här för inte sitter du väl och förtalar pappan fortfarande?

På vilket sätt är pappan utan skuld till mammans handlande?
Varför rundar pappan mammans bostad så polisen får sitta vakt?

Jag skulle som ex. granne till bostaden ha anmält pappan för förargelseväckande beteende och/eller hotfullt beteende inom bostadskvarteret.

Ett ordspråk jag bara älskar är - Ingen rök utan eld.
Citera
2021-08-09, 22:33
Medlem
Citat:
Flikar in i diskussionen om det fetade.
Barnen ärvde mammans färger och utseende. Det kanske (OBS! kanske) var irriterande för pappan vid tillfällen han var irriterad på mamman som så starkt präglat barnen med svenska egenskaper.

I vanligt språk använder vi vanliga dödliga ordet "begå självmord" i stället för "suicidera".
Om du tror att jag av snobbskäl väljer att använda ordet 'suicidera' I st f "begå självmord", så tar du grundligt miste.
Jag har uppdrag som karakteriseras av att verka suicidpreventivt och tycker det är hög tid att fasa ut "begå självmord". Man mördar inte sig själv. Uttrycket finns kvar från tider då suicidförsök kunde straffas med döden. Kyrkans makt..

För övrigt använder vanliga dödliga i norra Norrland oftare "ta självmord" än det uttryck du föreslår
Citera
2021-08-09, 22:37
Medlem
Motavisgossars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
En stark mamma? Anser du att det är starkt att ta med sig sina två oskyldiga barn in i döden, eller vad fan menar du?

Tja, väljer du att lämna dem vid strandkanten med en uppfostran värre än en vuxen tar emot utan att kunna föra egen talan, mot det att barnen är utestängda ifrån att föra egen talan vid hemmets värmande brasa?
Du gör dig löjlig genom argument med adjektiv - oskyldig.
Det är även knappt 3-åriga barnet - oskyldigt - i byn som lär sig skjuta skarpt mot levande tillfångatagna fiender instruerat av en vuxen man.

Varken du eller jag kan ändra på det skedda.
Du kan inte ändra mitt sätt att se på detta utifrån den situation mamman befann sig i.
Du är fri att ha din syn på det.
Citera
2021-08-09, 22:44
Medlem
Motavisgossars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Handsomechubby
Det är ingen relevant fråga. Om nu barnen hade ljusa ögon så krävs det gener från både föräldrarna för att det ska slå igenom. För brunt är dominant. Nog om biologi.

Äldsta sonen har vi sett fotografier på och han liknar sin mamma.
Yngsta sonen har vi inte sett bilder på - i alla fall inte jag.
Citera
2021-08-09, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gold94
Hon kunde t.ex ha lämnat av barnen i kommunhuset (soc väntrum) med ett brev som förklarar varför hon vill dö.
Jag hoppas att rättsmedicin lyckades plocka ihop rätt delar av barnen i dom små kistorna så dom får vila i frid åtminstone, för deras fars skull också.
Ja. Barnen hade morföräldrar. Så även för deras skull. Tyvärr kan ju inte modern ha varit psykiskt frisk som ställer sig framför ett tåg med sina två små barn.
Citera
2021-08-09, 23:01
Medlem
Motavisgossars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gold94

Lämna till kommunhuset? Då hade barnen med vändande post skjutsats till pappan och utsatts för en uppfostran de skulle fått lida igenom tills de fyllt 18 år.
Varför tror du att mamman tog med sig barnen om det inte kunde just vara uppfostringsmetoder som redan varit på tal och uppe i diskussion mellan mamma och pappan påhejade av pappans föräldrar.

Den som var och är fortfarande fullblodsegoist är pappan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in