Citat:
Ursprungligen postat av
Q6
Tappade Binninge med flit tvålen i duschen på Vä eller Odalgården?
Citat:
Ursprungligen postat av
MarryBlunt
Jag tycker det är väldigt viktigt när värderingen gjordes. Ebba säger att hon skött affären efter konsten alla regler. En regel är ju tillexempel att man har utförd de värderingar man säger sig ha gjort. En annan regel är ju att köparen och säljaren har samma informationen. En tredje regel är ju att om man säger att motparten ska diskutera saker med någon. Att man ger motparten någon form av verifikation på det man säger.
Eller hur kuvade de är. Att de inte vågar lyfta fram kritik av rädsla för repressalier.
Jag tror det rimligaste är att den ligger till grund för att vara en bilaga att lämna in i målet.
Jag gissar att hon inte har något att visa upp. Att i en domstolsförhandling inte lämna in en redogörelse för vad man grundade priset på är ju jättekonstigt. Det finns liksom ingen rim och reson i att tänka att värderingar som inte fanns är redovisning för hur man kom fram till summan.
Visst är det sjukt! Dels att hon bjuder 400 000 tusen under det hon påstår är värderingen. Oförskämt, och hade det varit till mig hade hon åkt ut på momangen.
Om Esbjörn var införstådd med att värderingen var 42,+/- 200 000, så är det helt ofattbart att han sa 3,9. Det om något tyder ju på att han är dement bortom rim och ranson. För vilken normal människa som hela skulle väll säga minst 4,5 i det läger.
I Esb ögon var priser mer än rätt.
Han hade blivit erbjuden 2.5 milj och nu skulle han få 1.4 miljoner mer.
Att huset är värderat till några hundra tusen mer är ju inget att fundera på då det kostar för honom att rensa tomten och köra kontainervis med bråte till tippen.
Någon hjälp av Mgård och MPL MZ mfl. finner nog de flesta som helt ologiskt.
Om det inte finns pengar att hämta så var det intd någon som ville hjälpa. Eller tror du alla jobbar gratis?
Atg Esb blir fattig på åldens höst ser jag som ett liv som man har levt gott och inte lagt pengar på hög till giriga arvtagare som endast visar sitt nylle efter döden har inträffat.
Synd att pengarna inte gick till hans guldkant med en låång resa till värmen och lyx utan i stället hamnade u Binninges mfls fickor.
Man får inget med sig för liksvepningen saknar fickor glömm inte det.