2021-08-09, 19:05
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Det står att det inte inleddes någon utredning.

Ännu, ja. Eftersom anmälan inte är avskriven kan ett tillsynsärende komma att öppnas senare.
2021-08-09, 19:06
Medlem
Här är då som sagt FMI's svar på frågan om anmälningar mot TD

Som vanligt ljuger såväl DoraF som Pilotyega om allt.

Citat:
Hej,

Tack för ditt mejl.

Det har kommit in tre anmälningar mot Theo Dietz. Två inkom 2020 och en i år.

Alla anmälningar leder inte till tillsyn. I Theos fall ledde en anmälan från 2020 till tillsyn men det avskrevs utan påföljd. Han har således ingen disciplinär påföljd.

Med vänlig hälsning

Karin Wiik
Registrator

Fastighetsmäklarinspektionen
Postadress: Box 5045, 650 05 Karlstad
Besöksadress: Våxnäsgatan 10. Karlstad
E-post till myndigheten: registrator@fmi.se

Tfn växeln: 010-490 01 00
Tfn direkt: 010-490 01 25
Webbplats: www.fmi.se

Han har således ingen disciplinär påföljd.
Senast redigerad av StorstBastVackrast 2021-08-09 kl. 19:30.
2021-08-09, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoraF
Jag vet inte. Jag har redogjort för den information jag fått från FMI. StorstBastVackrast hävdar att det finns re anmälningar. Bör nämnas att FMI inte upplyser om anmälningar som ligger längre tid tillbaka än fem år, så Theo kan ha dragit på sig flera tidigare.
Så är det. Jag vet att det ligger en anmälan mot TD och väntar på att ett ärende ska läggas upp. Därefter tas beslut att huruvida det läggs ner eller om den går vidare
2021-08-09, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StorstBastVackrast
Här är då som sagt FMI's svar på frågan om anmälningar mot TD

Som vanligt ljuger såväl DoraF som Pilotyega om allt.

Han har således ingen disciplinär påföljd.
Har någon påstått det?
2021-08-09, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pilotyega
Har någon påstått det?

OBS! SBV's inlägg har ingen datumstämpel o kan därför lämnas i det runda arkivet.
2021-08-09, 19:17
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Så är det. Jag vet att det ligger en anmälan mot TD och väntar på att ett ärende ska läggas upp. Därefter tas beslut att huruvida det läggs ner eller om den går vidare
Ja, anmälan är inte avskriven. Kanske inväntar de rättegången.

Citat:
Har någon påstått det?
Det är samma gamla halmgubbar som Ebbas Trumpeter alltid tar till när verkligheten tränger sig på. Då vet man att man är något på spåret. Notars värdering är en annan mycket känslig fråga som avhandlats i dag.
Senast redigerad av DoraF 2021-08-09 kl. 19:19.
2021-08-09, 19:19
Medlem
Citat:

Lustigt nog så delar FMI inte din uppfattning.

Jag undrar vem som ljuger, du den notoriska löngnar-grisen, eller FMI

Citat:
Hej,

Tack för ditt mejl.

Det har kommit in tre anmälningar mot Theo Dietz. Två inkom 2020 och en i år.

Alla anmälningar leder inte till tillsyn. I Theos fall ledde en anmälan från 2020 till tillsyn men det avskrevs utan påföljd. Han har således ingen disciplinär påföljd.

Med vänlig hälsning

Karin Wiik
Registrator

Fastighetsmäklarinspektionen
Postadress: Box 5045, 650 05 Karlstad
Besöksadress: Våxnäsgatan 10. Karlstad
E-post till myndigheten: registrator@fmi.se

Tfn växeln: 010-490 01 00
Tfn direkt: 010-490 01 25
Webbplats: www.fmi.se
Senast redigerad av StorstBastVackrast 2021-08-09 kl. 19:29.
2021-08-09, 19:21
Medlem
Citat:
Intressant. Det ska alltså finnas ytterligare en anmälan mot Tho Dietz som jag inte blev upplyst om. Den senaste anmälan från februari är inte avskriven.
Det är intressant att FMI lämnar olika uppgifter beroende på vem som frågar. Myndigheter brukar vara noga med sånt.
2021-08-09, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Freducation
OBS! SBV's inlägg har ingen datumstämpel o kan därför lämnas i det runda arkivet.

Det är upp till var och en att själva avgöra autenticiteten. Den som tvivlar har redan uppmanats att själv kontrollera saken med FMI.

Det jag postat är det svar jag fick på frågan om TD har några tidigare disciplinära påföljder, aktuella anmälningar eller pågående tillsynsärenden emot sig.
2021-08-09, 19:42
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Det är uppenbart att Ebbas agerande inte riktigt tål att synas. Det jag skrev stämmer ju.
Helt uppenbart. Något som oxå är uppenbart är att man har rätt i det man skriver är att bli citerad av någon som inte kan argumentera på annat sätt än att säga lögn om och om och om och om igen.
2021-08-09, 19:44
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freducation
Fast i detta fallet är det en unik bil som köparen bara måste ha.

Rak o fin i plåten även om där finns skavanker. Helt i orenoverat originalskick. Finns inga andra exemplar som är till salu o köparen har en rejäl årslön.

Köparen ser inte skräpet som ett stort problem utan köper hellre ett rent renoveringsobjekt som ingen har spacklat/putsat upp inför en försäljning.

Så nog är köparen beredd att betala mkt mer än 55' för detta unika objekt som när det är renoverat kan visas upp på sociala medier o stolt kunna njuta av glansen.

Nu jämförde jag äpplena med äpplena!

Sedan hänger jag ut dig i pressen, säger att du lurat mig. Du har aldrig visat mig värderingen och förresten har jag en värdering jag inte tänker visa dig, men den är på 80'. Sedan hade du lovat mig att inte byta ut den där halvruttna plyschklädseln eller sätta på nya däck på kärran. Dessutom hade du mage att vara trevlig mot mig och det visar att du hade en ond baktanke. Du kom till och med i dina bästa kläder och hade dina barn med dig som skrattade för att förleda mig.

Nej, jag tror vi har lekt associationsleken tillräckligt. Vet att du är kapabel att köra några vändor till du med, så innan vi åker dit för trams och offtopic, så slutar jag iallafall.

Jag tror inte Ebba såg det som ett så unikt objekt att hon var beredd att starta sin budgivning på "överpris". Frågan är hur många trevare hon gjorde i grannskapet för att hitta ett hus att bo i. Esbjörns kanske inte var det enda hon fick ett jakande svar på, men det enda hon gick vidare med av någon anledning? När det väl gick till budgivning, så började hon lågt och var kanske beredd att betala upp till övre gränsen till värderingen? Men när Esbjörn bara höjer med en hundring, så är det bara att sträcka fram näven. Jag hoppas att det var som hon sagt, att hon faktiskt inte uppfattade Esbjörn som affärsinkompetent.

Jag har inte Ebbas inkomst och jag är inte Ebba, men jag förstår inte vad det lockande med det där stället är. Tycker huset är fult och tråkigt (även om det skulle vara renoverat). Kanske tomten skulle vara värd 3-4 miljoner om man kunde ställa upp ett helt nytt hus för 3-4 miljoner på den? Jag hade letat vidare.
2021-08-09, 19:56
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Om det nu finns en skriftlig värdering gjord i augusti av Notar varför lämnar inte Ebba och hennes ombud in den i stället för att lämna in värderingen som gjordes i oktober? Det är ju helsnurrigt.

"Datum som står angivet på den skriftliga värderingen är när denna senare sattes på pränt", eller på svenska, det fanns ingen utskriven värdering i augusti och därför kan man inte lämna in den. Den skrevs ut i oktober, i efterhand. Det är väl inte så snurrigt?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in