Citat:
Ursprungligen postat av
Freducation
Fast i detta fallet är det en unik bil som köparen bara måste ha.
Rak o fin i plåten även om där finns skavanker. Helt i orenoverat originalskick. Finns inga andra exemplar som är till salu o köparen har en rejäl årslön.
Köparen ser inte skräpet som ett stort problem utan köper hellre ett rent renoveringsobjekt som ingen har spacklat/putsat upp inför en försäljning.
Så nog är köparen beredd att betala mkt mer än 55' för detta unika objekt som när det är renoverat kan visas upp på sociala medier o stolt kunna njuta av glansen.
Nu jämförde jag äpplena med äpplena!
Sedan hänger jag ut dig i pressen, säger att du lurat mig. Du har aldrig visat mig värderingen och förresten har jag en värdering jag inte tänker visa dig, men den är på 80'. Sedan hade du lovat mig att inte byta ut den där halvruttna plyschklädseln eller sätta på nya däck på kärran. Dessutom hade du mage att vara trevlig mot mig och det visar att du hade en ond baktanke. Du kom till och med i dina bästa kläder och hade dina barn med dig som skrattade för att förleda mig.
Nej, jag tror vi har lekt associationsleken tillräckligt. Vet att du är kapabel att köra några vändor till du med, så innan vi åker dit för trams och offtopic, så slutar jag iallafall.
Jag tror inte Ebba såg det som ett så unikt objekt att hon var beredd att starta sin budgivning på "överpris". Frågan är hur många trevare hon gjorde i grannskapet för att hitta ett hus att bo i. Esbjörns kanske inte var det enda hon fick ett jakande svar på, men det enda hon gick vidare med av någon anledning? När det väl gick till budgivning, så började hon lågt och var kanske beredd att betala upp till övre gränsen till värderingen? Men när Esbjörn bara höjer med en hundring, så är det bara att sträcka fram näven. Jag hoppas att det var som hon sagt, att hon faktiskt inte uppfattade Esbjörn som affärsinkompetent.
Jag har inte Ebbas inkomst och jag är inte Ebba, men jag förstår inte vad det lockande med det där stället är. Tycker huset är fult och tråkigt (även om det skulle vara renoverat). Kanske tomten skulle vara värd 3-4 miljoner om man kunde ställa upp ett helt nytt hus för 3-4 miljoner på den? Jag hade letat vidare.