2021-08-09, 18:54
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StorstBastVackrast
Detta är återigen en lögn. Inte ens antalet anmälningar kunde trollet ovan få rätt.
Jag har, som jag redan skrivit om tidigare i tråden, kontrollerat saken med FMI.

Det finns inga pågående ärenden mot TD. Han har aldrig tilldelats några disciplinära påföljder av FMI i sin roll som mäklare. Han är clean, som dom säger!

Eftersom det ideligen sprids lögner om detta av trollen här på facebook, som av DoraF ovan, så uppmanar jag var och en att själva kontrollera saken med FMI. Det är bara ett email bort.

Och visst, jag kan klippa in email-svaret från FMI här, men det bevisar egentligen ingenting, eftersom vem som helst kan skriva ihop vilken text de vill, klippa in den, och påstå att det är ett email från FMI.

Så, tvivlar du på vad jag skriver ovan, ta då själv reda på sanningen, skicka ett email till FMI och fråga.
Det gjorde jag.

TD har inga pågående ärenden och han har inga tidigare påföljder. Han är clean.

Självklart med reservation för att något av trollen i tråden har okynnesanmält TD den sista tiden bara för att det ska finnas något hos FMI. Men inte heller det lär ju då leda till någon påföljd för TD, och den som gör en sådan anmälan risker begå och åtalas för brott.

För sakens skull klipper jag här nedan in det svar jag fick från FMI angående min förfrågan om TD.

Intressant. Det ska alltså finnas ytterligare en anmälan mot Tho Dietz som jag inte blev upplyst om. Den senaste anmälan från februari är inte avskriven.

Citat:
Ursprungligen postat av DoraF
Pilotyega talar sanning. Jag har kollat.

Innehållet i anmälningar omfattas av sekretess så det är omöjligt att få fram anmälan.

Theo Dietz är anmäld vid två tillfällen.

Den första anmälan inkom i juni 2020. Den anmälan ledde till att ett tillsynsärende öppnades. Beslutet blev att avskriva anmälan.

Den andra anmälan inkom i februari 2021 och där har ännu inget tillsynsärende inletts. Anmälan är inte avskriven.
2021-08-09, 18:54
Medlem
Citat:
På vilket sätt är det Esbjörns fel att Ebba inte hade likvida medel på tillträdesdagen? Det står ju i köpekontraktet att hon skulle betala kontant på tillträdesdagen. Hon hade hans kontonummer så hon hade kunnat betala om hon velat. Eller deponerst pengarna hos Länsstyrelsen, såsom Esbjörn gjort.
Givetvis hade Esbjörn fått betalt på tillträdesdagen, men han dök aldrig upp för att ta emot betalningen.
2021-08-09, 18:55
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Det var en statistiskt säkerställd uppgång från de 3.5% som du skrev om i ditt inlägg. Du har lite svårt att hänga med i diskussionen när du inte ens läser dina egna inlägg ordentligt (ändå citerade jag den).
Inte alls så eftersom det ena var Skops mätresultat och det andra Sentios. Så nej, ingen uppgång utan ständig kräftgång och vet du vad - det beror uteslutande på denna Ebbas fantastiska "husaffär".
2021-08-09, 18:55
Medlem
Citat:
Hur får du en nedgång mellan juni-juli 2021 att bero på ett husköp 20 augusti 2020? Är du säker på att det är det enda som hänt som påverkar opinionssiffror under det året?

Du säger upp

Sentio säger ner
2021-08-09, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StorstBastVackrast
Detta är återigen en lögn. Inte ens antalet anmälningar kunde trollet ovan få rätt.
Jag har, som jag redan skrivit om tidigare i tråden, kontrollerat saken med FMI.

Det finns inga pågående ärenden mot TD. Han har aldrig tilldelats några disciplinära påföljder av FMI i sin roll som mäklare. Han är clean, som dom säger!

Eftersom det ideligen sprids lögner om detta av trollen här på facebook, som av DoraF ovan, så uppmanar jag var och en att själva kontrollera saken med FMI. Det är bara ett email bort.

Och visst, jag kan klippa in email-svaret från FMI här, men det bevisar egentligen ingenting, eftersom vem som helst kan skriva ihop vilken text de vill, klippa in den, och påstå att det är ett email från FMI.

Så, tvivlar du på vad jag skriver ovan, ta då själv reda på sanningen, skicka ett email till FMI och fråga.
Det gjorde jag.

TD har inga pågående ärenden och han har inga tidigare påföljder. Han är clean.

Självklart med reservation för att något av trollen i tråden har okynnesanmält TD den sista tiden bara för att det ska finnas något hos FMI. Men inte heller det lär ju då leda till någon påföljd för TD, och den som gör en sådan anmälan risker begå och åtalas för brott.

För sakens skull klipper jag här nedan in det svar jag fick från FMI angående min förfrågan om TD.

Tack, då vet vi hur det förhåller sig med den anmälningen. Den blev inte ens en liten tillsyn. Det glömde DoraF berätta!
2021-08-09, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaspuh
Kan du isf. ladda upp dem till docdroid/anonfiles så resten av oss i tråden kan få ta del av dem?

DoraF ljuger, hen har inga sådana uppgifter. Allt i hennes påstående är lögn, och hen har inget sådant email från FMI.

Till skillnad från DoraF trollet så la jag alldeles nyss upp ett inlägg där en kopia av det email jag fick från FMI angående TD ingår.

Du finner inlägget med FMI's svar här.

(FB) Ebba Busch i fastighetsbråk med Esbjörn, 81
2021-08-09, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Inte alls så eftersom det ena var Skops mätresultat och det andra Sentios. Så nej, ingen uppgång utan ständig kräftgång och vet du vad - det beror uteslutande på denna Ebbas fantastiska "husaffär".
Menar du att det kan skilja mellan olika undersökningar och att man kan välja den som passar ens agenda? Det var som tusan!

Det verkar säkrast att låta bli att övertolka betydelsen av en enda siffra en enstaka månad från en enda undersökning alltså. Tack för informationen!
2021-08-09, 19:01
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Tack, då vet vi hur det förhåller sig med den anmälningen. Den blev inte ens en liten tillsyn. Det glömde DoraF berätta!
Nej, den anmälan som gäller Ebbas fastighetsköp är inte avskriven.

Citat:
Pilotyega talar sanning. Jag har kollat.

Innehållet i anmälningar omfattas av sekretess så det är omöjligt att få fram anmälan.

Theo Dietz är anmäld vid två tillfällen.

Den första anmälan inkom i juni 2020. Den anmälan ledde till att ett tillsynsärende öppnades. Beslutet blev att avskriva anmälan.

Den andra anmälan inkom i februari 2021 och där har ännu inget tillsynsärende inletts. Anmälan är inte avskriven.
2021-08-09, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strossel
Men ska du avslöja för de blivande advokaterna och mäklarna här inne sådan hemligheter :-)

Vi vanliga förstod det ju utan utbildning.

Citat:
Intressant. Det ska alltså finnas ytterligare en anmälan mot Tho Dietz som jag inte blev upplyst om. Den senaste anmälan från februari är inte avskriven.
Det var nya uppgifter. Det finns, eller rättare sagt, fanns två. En är nedlagd och en rullar på. Finns det en tredje med?
2021-08-09, 19:04
Medlem
Citat:
Nej, den anmälan som gäller Ebbas fastighetsköp är inte avskriven.
Det står att det inte inleddes någon utredning.
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pilotyega
Det var nya uppgifter. Det finns, eller rättare sagt, fanns två. En är nedlagd och en rullar på. Finns det en tredje med?
Jag vet inte. Jag har redogjort för den information jag fått från FMI. StorstBastVackrast hävdar att det finns re anmälningar. Bör nämnas att FMI inte upplyser om anmälningar som ligger längre tid tillbaka än fem år, så Theo kan ha dragit på sig flera tidigare.
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Hur får du en nedgång mellan juni-juli 2021 att bero på ett husköp 20 augusti 2020? Är du säker på att det är det enda som hänt som påverkar opinionssiffror under det året?
Att du är så Ebba-förblindad så du inte ens ser så enkla saker som att hon tynger ner KD tack vare denna "husaffär". Visst hade hon backat då när hon så stort sa att hon skulle göra det så hade det idag säkerligen sett annorlunda ut men pga sin förstockade inställning att hon bara ska ha gamlingens hus, kosta vad det kosta vill, så är hon ensam skyldig till KD-raset. Hur många artiklar har det inte sen aug 2020 skrivits om hur hon försöker tillskansa sig en äldre mans släktgård. Ja TV-inslag, dito radio och överallt på sociala medier och kanske eller faktiskt framför allt vad som stått på Facebook har fungerat som ett mycket tungt KD-sänke.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in