Jag som fetat ovan - du vet lika väl som jag att det inte är Esbjörn som satt något pris utan att det såklart är Ebba som fått honom att godta det hon erbjudit sig betala.
Kd upp till 5.1% så de gynnas verkligen av denna ”husaffär”, riksdagsspärren blir inga problem.
Min feting:
Här är ett typexempel på N.Armstarks många lögner. KD upp säger han Sentios mätningar i sommar säger 6,8% i juni 6,1% i Juli och nu i augusti 5,1% och du påstår att det pekar uppåt (lägg också märke till att Sentio traditionellt har högre siffror på KD än andra mätinstitut.
Ebba lär ha haft ett lånelöfte på tillträdesdagen. Lånelöftet fick hon tydligen utan att ha en värdering av fastigheten. Det torde ha varit en del trassel eftersom den här värderingen gjordes i början av oktober och den resterande köpeskillingen därefter (?) sattes in på advokatbyrån klientmedelskonto.
Det blev som bekant en del trassel för att säljaren vägrade medverka för att möjliggöra tillträde till fastigheten som hon köpt. Det har stått en hel del om det i media.
Kan du isf. ladda upp dem till docdroid/anonfiles så resten av oss i tråden kan få ta del av dem?
Nej. Jag kommer inte att äventyra min anonymitet. Detta rör sig om offentlig uppgifter och den som inte tror mig eller vill verifiera uppgifterna kan själv kontakta FMI.
Innehållet i anmälningar omfattas av sekretess så det är omöjligt att få fram anmälan.
Theo Dietz är anmäld vid två tillfällen.
Den första anmälan inkom i juni 2020. Den anmälan ledde till att ett tillsynsärende öppnades. Beslutet blev att avskriva anmälan.
Den andra anmälan inkom i februari 2021 och där har ännu inget tillsynsärende inletts. Anmälan är inte avskriven.
Detta är återigen en lögn. Inte ens antalet anmälningar kunde trollet ovan få rätt.
Jag har, som jag redan skrivit om tidigare i tråden, kontrollerat saken med FMI.
Det finns inga pågående ärenden mot TD. Han har aldrig tilldelats några disciplinära påföljder av FMI i sin roll som mäklare. Han är clean, som dom säger!
Eftersom det ideligen sprids lögner om detta av trollen här på facebook, som av DoraF ovan, så uppmanar jag var och en att själva kontrollera saken med FMI. Det är bara ett email bort.
Och visst, jag kan klippa in email-svaret från FMI här, men det bevisar egentligen ingenting, eftersom vem som helst kan skriva ihop vilken text de vill, klippa in den, och påstå att det är ett email från FMI.
Så, tvivlar du på vad jag skriver ovan, ta då själv reda på sanningen, skicka ett email till FMI och fråga.
Det gjorde jag.
TD har inga pågående ärenden och han har inga tidigare påföljder. Han är clean.
Självklart med reservation för att något av trollen i tråden har okynnesanmält TD den sista tiden bara för att det ska finnas något hos FMI. Men inte heller det lär ju då leda till någon påföljd för TD, och den som gör en sådan anmälan risker begå och åtalas för brott.
För sakens skull klipper jag här nedan in det svar jag fick från FMI angående min förfrågan om TD.
Hej,
Tack för ditt mejl.
Det har kommit in tre anmälningar mot Theo Dietz. Två inkom 2020 och en i år.
Alla anmälningar leder inte till tillsyn. I Theos fall ledde en anmälan från 2020 till tillsyn men det avskrevs utan påföljd. Han har således ingen disciplinär påföljd.
Med vänlig hälsning
Karin Wiik
Registrator
Här är ett typexempel på N.Armstarks många lögner. KD upp säger han Sentios mätningar i sommar säger 6,8% i juni 6,1% i Juli och nu i augusti 5,1% och du påstår att det pekar uppåt (lägg också märke till att Sentio traditionellt har högre siffror på KD än andra mätinstitut.
Det var en statistiskt säkerställd uppgång från de 3.5% som du skrev om i ditt inlägg. Du har lite svårt att hänga med i diskussionen när du inte ens läser dina egna inlägg ordentligt (ändå citerade jag den).
Det blev som bekant en del trassel för att säljaren vägrade medverka för att möjliggöra tillträde till fastigheten som hon köpt. Det har stått en hel del om det i media.
På vilket sätt är det Esbjörns fel att Ebba inte hade likvida medel på tillträdesdagen? Det står ju i köpekontraktet att hon skulle betala kontant på tillträdesdagen. Hon hade hans kontonummer så hon hade kunnat betala om hon velat. Eller deponerst pengarna hos Länsstyrelsen, såsom Esbjörn gjort.
Nej. Jag kommer inte att äventyra min anonymitet. Detta rör sig om offentlig uppgifter och den som inte tror mig eller vill verifiera uppgifterna kan själv kontakta FMI.
Med tanke på hur mycket offentliga dokument som delats höger och vänster här i tråden så låter det du säger mer som att du avsiktligt inte vill styrka ditt påstående. Är det så att du endast hittar på?
Hur får du en nedgång mellan juni-juli 2021 att bero på ett husköp 20 augusti 2020? Är du säker på att det är det enda som hänt som påverkar opinionssiffror under det året?
På vilket sätt är det Esbjörns fel att Ebba inte hade likvida medel på tillträdesdagen? Det står ju i köpekontraktet att hon skulle betala kontant på tillträdesdagen. Hon hade hans kontonummer så hon hade kunnat betala om hon velat. Eller deponerst pengarna hos Länsstyrelsen, såsom Esbjörn gjort.
Nej, det kunde hon inte, eftersom Esbjörn var i dröjsmål med flera i avtalet ingående villkor, vilket hindrade Ebba från att fullgöra sin del. Även detta har du fått förklarat för dig nyligen i tråden. Du framställer dig själv som urbota trög, och en lögnare.