2021-08-09, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CathelynWajld
Eller hur? De motstridiga och förvirrande uppgifterna, och direktiven, bara fortsätter komma, i en allt stridare ström. Ännu, efter 18 månader. Så hur ska vi någonsin kunna få någon rätsida på det här? Så att vi hamnar på rätt kurs? En riktning dit maximalt antal människor blir nöjda och glada?

Förr i tiden, läs: före januari 2020, så blev de inblandade i ett svårlöst dilemma till slut tvungna att tänka utanför boxen. Man tvingades anamma nya tankesätt för att hitta en lösning på problemet.

Varför har så förtvivlat många människor slutat använda denna kreativa förmåga idag? Att tänka utanför boxen, en bevisligen gångbar strategi som tidigare löst så många olösliga problem. Jag föreslår att vi återupptar denna problemlösarkonst, för att om möjligt komma vidare, framåt, i vår utveckling.

Då de allra flesta människor, på vår planet, instämmer i att alla direktiv, restriktioner och lockdowns "doesn't make any sense". Ofta framstår lagarna och restriktionerna som löjeväckande.

Och varför är det så vannsinnigt viktigt att samtliga, ja alla 7,88 miljarder levande individer, skall ta en spruta i armen? Två sprutor, tre sprutor, fyra... Allihopa? Varenda människa? Oavsett individens medicinska journal?

Så. Tankeverksamheten utanför boxen, utanför det rådande narrativet som massmedia upprätthåller, måste följdaktligen bli: Har vi verkligen fått veta allt? Allt viktigt som vi behöver känna till?

Vilka ytterligare syften och mål, med injektion av samtliga människor, kan det möjligen finnas utöver att stoppa ett virus, förebygga sjukdom och död? Något annat syfte utöver att hjälpa människorna? Som makthavarna helst inte pratar högt om? Åtminstone inte i massmedia. För att undvika motstånd?

Om vi nu låtsas att uttrycket konspirationsteoretiker aldrig uppfunnits, vad hindrar dig från att tänka utanför boxen?

Jag är så rädd för att bli kallad foliehatt och antivaxxer på ett anonymt internet-forum.

Lyssnade på ett avsnitt av Joe Rogan. Han berättade att läkare/forskare/div med kompetens i ämnet, skrev till honom om sådant de inte kunde dela med sig av offentligt. Egna teorier och slutsatser som stred mot de accepterade narritiven. Cancel culture är cancer. Få vågar tänka utanför ”boxen”. Eller åtminstone inte dela med sig av det. Och de som ändå vågar blir mobbade/censurerade et.c. Världen har blivit tokig.

Därför.
Citera
2021-08-09, 18:00
Medlem
GeleZachas avatar
Riktigt fin kupp av nationalisterna i Italien, där de höll upp skyltar där det stod "no green pass" och kaos utbryter i kammaren. Vilka hjältar!
https://twitter.com/TheInsiderPaper/status/1420807801278959621?ref_src=twsrc%5Etfw%7Ctwcamp%5 Etweetembed%7Ctwterm%5E1420807801278959621%7Ctwgr% 5E%7Ctwcon%5Es1_&ref_url=https%3A%2F%2Fwww.nyatide r.nu%2Ffinland-vaccinerar-barn-mot-foraldrarnas-vilja%2F

Tror knappast svensk mainstrem-media kommer rapportera om detta och andra vaccin och restriktionsprotester runt om i världen...
Citera
2021-08-09, 18:05
Medlem
JedanProblems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MachDiamonds
Vad vi får höra nu är väldigt motsägelsefullt. Vaccinen skyddar mot allvarlig sjukdom sägs det, även mutationer. Det sägs att påfyllningsdoser kommer behövas mot nya mutationer. Om man som vaccinerad blir smittad så får man en lätt infektion, kanske tom asymptomatisk, och då ger infektionen immunitet mot alla varianter.

Det betyder att de enda som behöver påfyllningsdoser är de som aldrig utsätts för viruset, men de som aldrig utsätts för viruset behöver ju inget vaccin.

Mao behövs inga påfyllningsdoser om det inte är så att vaccinens effekt är/blir så dålig att det slutar skydda mot allvarlig sjukdom.
Du får dagens avhyvling av Dr. Vuong.
https://youtube.com/watch?v=u8gMw_t53vk

Jag har svårt att förstå hur normalbegåvade personer väljer att inte vaccinera sig med mRNA-vaccinen
Citera
2021-08-09, 18:10
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Finns det någon anledning att lita på rapporteringen just från Ungern?
Många hävdar ju att rapporteringen bara är fejk!

Citat:
Ursprungligen postat av Siix
Självklart hävdar man det. Ungern är det nya Trump. De köper inte HBTQ-globalism-smörjan. Full hatstorm mao.....
Fast nu var jag otydlig.
Jag menar hela världens rapportering av sjuka och avlidna i covid-19 anses vara fejk av vissa.

Att Ungern är på väg bort från demokrati är med all säkerhet ett helt annat ämne.
Citera
2021-08-09, 18:15
Medlem
vittne-xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JedanProblem
Du får dagens avhyvling av Dr. Vuong.
https://youtube.com/watch?v=u8gMw_t53vk

Jag har svårt att förstå hur normalbegåvade personer väljer att inte vaccinera sig med mRNA-vaccinen

Pensionerad bariatrisk kirurg, som opererat överviktiga....
Du kanske skulle kolla på de läkare som behandlar Covid-patienter dagligen.
Citera
2021-08-09, 18:16
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CathelynWajld
Nej, precis. Men min poäng var att alla statsministrar, premiärministrar, presidenter och monarker säger samma saker till sina befolkningar. Dom har alla exakt samma budskap till folket. Eftersom dom läser ur samma manus. Samma globala agenda. Agenda 21. Vilket förklarar varför vi inte kan lita på dom. Över huvud taget. Deras uppdrag är inte att värna om sitt lands befolkning. Inte på något sätt. Deras uppdrag är att fullfölja den globala agendan. Ingenting annat.
Ja, visst är det konstigt att alla ledare på hela jorden har samma agenda?
Hur kan det komma sig?
Citera
2021-08-09, 18:18
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jdags
Jo jag har levt så nära normalt jag kan.
Men jag kan inte resa till usa om jag vill.
Jag kan inte gå på fullsatta konserter etc.
Så nej samhället är inte totalt återöppnat. Vilket det lika gärna kunnat vara vid det här laget.
Jorden hade mått bra om 50% strök med….
Foliehattarna/domedagsprofeterna klarat ju sig där dom sitter i sin bunker.
Menar du att corona/covid är så väldigt dödlig?
Det låter inte bra!
Citera
2021-08-09, 18:33
Medlem
JedanProblems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vittne-x
Pensionerad bariatrisk kirurg, som opererat överviktiga....
Du kanske skulle kolla på de läkare som behandlar Covid-patienter dagligen.
Det är ju precis det jag gör. Jag länkar ofta till exempelvis MedCrams kanal
https://youtube.com/watch?v=2cjGPMm-lMQ

Problemet är ju att folk som du, som har dåliga engelskakunskaper klickar bort MedCramvideor, eftersom det används för svåra ord.

Det är här som Dr. Vuong fyller en funktion: han kan tala till folk som dig på en nivå som du förstår.
Citera
2021-08-09, 18:38
Medlem
En ny studie konstaterar att 85% av partiklarna som utsöndras när man pratar eller sjungen är mindre än 5um och således stannar kvar i luften i timmar! Jag tänker på vad som kommer att hända i skolorna i höst med delta-varianten!
Conclusions
Fine aerosols produced by talking and singing contain more SARS-CoV-2 copies than coarse aerosols and may play a significant role in SARS-CoV-2 transmission. Exposure to fine aerosols, especially indoors, should be mitigated.
https://academic.oup.com/cid/advance-article/doi/10.1093/cid/ciab691/6343417
Citera
2021-08-09, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Menar du att corona/covid är så väldigt dödlig?
Det låter inte bra!

Hahaha sluta.
Covid är helt menlös och knappt dödlig whatsoever.
Citera
2021-08-09, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fabbe2
En ny studie konstaterar att 85% av partiklarna som utsöndras när man pratar eller sjungen är mindre än 5um och således stannar kvar i luften i timmar! Jag tänker på vad som kommer att hända i skolorna i höst med delta-varianten!
Conclusions
Fine aerosols produced by talking and singing contain more SARS-CoV-2 copies than coarse aerosols and may play a significant role in SARS-CoV-2 transmission. Exposure to fine aerosols, especially indoors, should be mitigated.
https://academic.oup.com/cid/advance-article/doi/10.1093/cid/ciab691/6343417
Det blir väl som det brukar vid skolstart, många förkylda, och löss.
Citera
2021-08-09, 18:46
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siix
Hehe. Ja, det är mycket som har tillskrivits vaccinen. För att sedan revideras, igen, och igen....Men på riktigt. Har vi 1 död/veckan eller? Är det något att sitta och gapa om?
Det var inte det vi diskuterade utan att du påstod att delta var mindre farligt mutation.
Har inte sett någon sådan uppgift utan endast att den är mer smittsam.

Kom gärna med fakta till ditt påstående.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in