2021-08-09, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kajusi
Samhället är redan öppet, eller har du inte vistats ute de senaste 2 åren?

Jo jag har levt så nära normalt jag kan.
Men jag kan inte resa till usa om jag vill.
Jag kan inte gå på fullsatta konserter etc.
Så nej samhället är inte totalt återöppnat. Vilket det lika gärna kunnat vara vid det här laget.
Jorden hade mått bra om 50% strök med….
Foliehattarna/domedagsprofeterna klarat ju sig där dom sitter i sin bunker.
Citera
2021-08-09, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Man bör belysa riskerna med covid även för yngre.
Det tror jag är meningslöst, friska typ under 40 har sedan länge förstått att corona är en försumbar individrisk för dem i förhållande till andra vardagliga risker. Statistiken är tydlig. Det är nog bättre att vara helt ärlig med detta, men att informera om att det ändå är väldigt viktigt att ta sprutan för att rädda samhället från ytterligare en tid med suboptimala, kapital- och samhällsförstörande restriktioner. Samt för reducera coronarisken för vår äldre och riskgrupper.
Citera
2021-08-09, 16:43
Medlem
CathelynWajlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kajusi
Våra regeringschefer vet ingenting om corona så personen gör rätt i att inte lita på de.

Nej, precis. Men min poäng var att alla statsministrar, premiärministrar, presidenter och monarker säger samma saker till sina befolkningar. Dom har alla exakt samma budskap till folket. Eftersom dom läser ur samma manus. Samma globala agenda. Agenda 21. Vilket förklarar varför vi inte kan lita på dom. Över huvud taget. Deras uppdrag är inte att värna om sitt lands befolkning. Inte på något sätt. Deras uppdrag är att fullfölja den globala agendan. Ingenting annat.
Citera
2021-08-09, 17:01
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kapitalistkalle
Nej men det känns även otroligt att få en infektion vart 3:e vecka.

Kanske var det en och samma som aldrig riktigt gick över? Eller nån slags allergi. Psykosomatiskt?

Det är svårt att veta faktiskt.

Var bekymret psykosomatiskt eller att ett antal upprepade infektioner gjorde att det fanns ett antagande om att fler skulle komma så kan man ju få symtom av detta. Ungefär som när nån i familjen har kräksjuka och man blir illamående för att man tror att man ska få det själv.

Sen är det klart att det kan finnas en placeboeffekt när man väl börjar mot något som man tror på (man börjar ju inte med grejer man inte tror på, det finns alltid ett litet hopp). Vilket tar bort tidigare symtom oavsett om de är verkliga eller inbillade.

Förkylningar är ju knappast psykosomatiska. Snuva, rosslig i halsen mm är svårt att fejka.

Dessutom testade jag ju "blint" i början dvs hon visste ej att/när hon fick Ivermectin för att utesluta eventuell placeboeffekt.
Citera
2021-08-09, 17:02
Medlem
Bertil.Enstorings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CathelynWajld
Nej, precis. Men min poäng var att alla statsministrar, premiärministrar, presidenter och monarker säger samma saker till sina befolkningar. Dom har alla exakt samma budskap till folket. Eftersom dom läser ur samma manus. Samma globala agenda. Agenda 21. Vilket förklarar varför vi inte kan lita på dom. Över huvud taget. Deras uppdrag är inte att värna om sitt lands befolkning. Inte på något sätt. Deras uppdrag är att fullfölja den globala agendan. Ingenting annat.

Akta dig så du inte ramlar över kanten när du är ute och badar!
Såg också att Ica har extrapris på folie, så passa på att bygga en ny hatt
Citera
2021-08-09, 17:08
Medlem
CathelynWajlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.Enstoring

Dumskalle. Lyssna på vad dom säger istället. Innan du framställer dig själv som en ignorant foliehatt.
Citera
2021-08-09, 17:10
Medlem
CathelynWajlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.Enstoring

Du har väl inte ens läst de 17 globala målen i Agenda 2030 och böckerna om The Great Reset? Varför gör du inte det? Orkar du inte? Är du född lat? Och ignorant?
Citera
2021-08-09, 17:10
Medlem
Bertil.Enstorings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CathelynWajld
Dumskalle. Lyssna på vad dom säger istället. Innan du framställer dig själv som en ignorant foliehatt.

Mmm. Eller hur..
Citera
2021-08-09, 17:12
Medlem
Kapitalistkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Förkylningar är ju knappast psykosomatiska. Snuva, rosslig i halsen mm är svårt att fejka.

Dessutom testade jag ju "blint" i början dvs hon visste ej att/när hon fick Ivermectin för att utesluta eventuell placeboeffekt.

Ja du vet bäst själv!
Citera
2021-08-09, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Du har fel.
Se utvecklingen i länder med låg vaccinationstäckning där dör folk på motsvarande sätt som tidigare mutationer.

Se exempelvis Thailand
https://www.worldometers.info/coronavirus/country/thailand/

Finns inget som säger att deltan skulle vara snällare.
Att den gett färre allvarligt sjuka i UK kan nog tillskrivas vaccinen och inte att deltan ger mindre alvarlig sjukdom på de utan antikroppar.

Hehe. Ja, det är mycket som har tillskrivits vaccinen. För att sedan revideras, igen, och igen....Men på riktigt. Har vi 1 död/veckan eller? Är det något att sitta och gapa om?
Citera
2021-08-09, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MachDiamonds
Angående ditt andra citat så har WHO ändrat det till att bara vaccin kan ge flockimmunitet. De gjorde det strax innan vaccinen släpptes om jag minns rätt. Vetenskap är inte vetenskap längre. Det är politik nu.

Så sant. Inte behöver man läsa Orwell längre heller, bara att slå på (((nyheterna))).
Citera
2021-08-09, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Finns det någon anledning att lita på rapporteringen just från Ungern?
Många hävdar ju att rapporteringen bara är fejk!

Självklart hävdar man det. Ungern är det nya Trump. De köper inte HBTQ-globalism-smörjan. Full hatstorm mao.....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in