2021-08-09, 15:36
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarryBlunt
Jag tror inte Binninge 5,7 är orimlig någonstans.
4.2-3,9= 300 000
4,6-3,9= 700 000
5,7-3,9=1 800 000

Hur man än räknar så tjatade Ebba till sig huset snuskigt billigt.

Om det kostar 3-4 miljoner att renovera upp huset till året-runt-boende, hamnar du på 8,7-9,7 miljoner i slutpris. Vem skulle betala ett par miljoner mer för det huset och få allt jobb, istället för att köpa ett helt färdigt hus i motsvarande skick i närliggande område för 8 miljoner?

Jag vill kalla det snuskigt dyrt om man skulle betala 5,7.
2021-08-09, 15:42
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Det är inte sant. En anmälan är alltid offentlig handling, men innehållet kan efter en sekretessprövning maskas. Så det går utmärkt att begära ut en anmälan för att bevisa dess existens, däremot är motsatsen omöjlig.
Jag har fått en bekräftelse från FMI att det gjorts två anmälningar. Det räcket för mig. Det går inte att få ut innehållet i anmälningarna.

Eftersom du inte är nöjd får du själv agera i stället för att gnälla i tråden.
2021-08-09, 15:45
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarryBlunt
Det är inte belagt. Men i och med att hon lyckas få till en värdering på Exakt den summan som hon påstår att huset är värderat till. Så tycker jag det låter rimligt att de är det.

Hon har ringt och frågat, han har höftat.
När det sedan visar sig att hon faktiskt måste ha en skriftlig värdering på huset att lämna till rätten. Så gör han en. Men han är tillräckligt rädd om sin mäklar heder att han inte kan ljuga om datumen.

Och du har helt rätt i att man i Ebbas situation bör ta till lite. Det är verkligen ett väldigt ovanligt tillvägagångssätt att lägga sig så lågt under.

Hon kan ha bett Erik värdera fastigheten till 4,2 och han gör det, eller så har Erik värderat fastigheten till 4,2 och berättat det för henne muntligen och via sms. Vilket är troligast? Betänk att när han i så fall gör en helt ny värdering i oktober, är rättstvisten på gång och hans värdering kommer granskas och motbevisas om möjligt. Både Ebba och han måste vara bra dumma om de då försöker sig på ett sånt trick. Binninge hade lätt hittat oberoende tio mäklare som kunde motsäga Notars värdering.

Att Binninge inte fått tag i en enda mäklare som är villig att sätta sitt namn på en värdering som påvisar att Notars värdering är oskälig, talar för sig.
2021-08-09, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoraF
Jag har fått en bekräftelse från FMI att det gjorts två anmälningar. Det räcket för mig. Det går inte att få ut innehållet i anmälningarna.

” Anmälningar omfattas till stor del av sekretess. Det innebär att vi kommer att göra en sekretessprövning av den anmälan du begär ut. Ofta blir det inte särskilt mycket kvar att läsa. Information som kan härleda till anmälaren eller det förmedlade objektet maskas bort.”

Dvs anmälningarna går alltid att få ut, men maskade. Därmed ljuger du, antingen om att anmälningarna ens finns alt att dem inte går att få ut.
2021-08-09, 15:48
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Menar du att Ebbas ombud I själva verket är åklagare?

Nej, det menar jag inte. Jag tänker mer i termer av anklagare och försvarare.
2021-08-09, 15:49
Medlem
Citat:

Jag gnäller inte, anmälningarna är offentliga handlingar och sådana går alltid att få ut. Innehållet kan sekretessprövas och handlingen kan maskas, men den ska alltid lämnas ut.

Det är bara att läsa på FMI:s sida vad som gäller.

https://fmi.se/anmalan-tillsyn/begara-ut-beslut-och-anmalningar/

Så jag tror inte på ditt påstående helt enkelt.
2021-08-09, 15:50
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wulfric
” Anmälningar omfattas till stor del av sekretess. Det innebär att vi kommer att göra en sekretessprövning av den anmälan du begär ut. Ofta blir det inte särskilt mycket kvar att läsa. Information som kan härleda till anmälaren eller det förmedlade objektet maskas bort.”

Dvs anmälningarna går alltid att få ut, men maskade. Därmed ljuger du, antingen om att anmälningarna ens finns alt att dem inte går att få ut.
Om du inte tror mig får du väl själv kontakta FMI i stället för att gläfsa här i forumet. Jag är nöjd med den information jag fått.
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Jag gnäller inte, anmälningarna är offentliga handlingar och sådana går alltid att få ut. Innehållet kan sekretessprövas och handlingen kan maskas, men den ska alltid lämnas ut.

Det är bara att läsa på FMI:s sida vad som gäller.

https://fmi.se/anmalan-tillsyn/begara-ut-beslut-och-anmalningar/

Så jag tror inte på ditt påstående helt enkelt.
Okej, då får du väl kontakta FMI själv i stället för att gnälla och tala om att du inte tror mig. Att du väljer att inte själv ta reda på hur det förhåller sig med anmälningarna mot Theo Dietz är inte mitt problem.
Senast redigerad av DoraF 2021-08-09 kl. 15:53.
2021-08-09, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Q6
Är det nya order ifrån trollfabriken eller har du kortslutning i hjärnkontoret?

Du skall alltså fokusera ännu mer på att fantisera ihop lögner om EB!

Med tanke på att hon har gjort väldigt få intervjuer, skrivelser angående fastighetsaffären så lär du inte hitta något nytt som inte har penetrerats 100 gånger redan.

Att dra upp en massa off topic i tråden tillför inget, det får du göra i andra trådar.

Att du tycker Ebbas Buch är OffT i en tråd vars rubrik är: Ebba Busch i fastighetsbråk med Esbjörn, 81 visar med all önskvärd tydlighet att MaryBlunt bevisligen har alldeles rätt.

Fokus bör ligga på makthavaren som utyttjat sitt oomtvistligt verbala övertag till att manipulera en isolerad äldre-äldre att och mot sin vilja underteckna ett papper han inte tidigare sett och därigenom inte fått möjlighet att förstå den fulla innebörden av.

Ebba har gått i Livets ords skola vilket reser frågan om medmanipulerarna Pr kvinnan och kulissmygande mäklar-Teo är djupt troende och har kopplingar till Livets Ord? Just saying!

Hur stod det till i hemmet som formade den Ebbas som utan att blinka ger sig på att knäcka åldringar för att lägga rabarber på deras hus? Oförsonlighet och hjärtlöshet är förvärvat och är inte en egenskap man föds med.

Ebbas negligerade av dom som ger henne kloka råd om att ge upp begäret om fastigheten visar på dom härskartekniker med vilka Ebba styr KD. Som undantag ska sägas att adv, Thomas Olsons råd om att erkänna det grova brottet grovt förtal är ett ovanligt undantag lyssna på dom vars klokskap är större än hennes. Framgångssagan Ebba Buch förstod att hon annars nått vägs ände något tidigare än vad som nu blir fallet..

PUBLICERAD: 27 FEBRUARI
Ett par kristdemokrater är hårdare i sin kritik, men bara mot löfte att inte bli citerade med namn i tidningen. En KD-politiker har uppfattningen att tvisten skadar förtroendet på ett sätt som inte är acceptabelt. Därför är det av största vikt att det får ett snabbt avslut.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/vAwLpm/kd-politiker-om-hustvisten

Min peng på att Ebba fått en okuvligt sträng och religiös uppfostran vilket fått hennes sinne att slipas till den oförsonlighet vilket hon visar vid motgångar? Någon initierad påstod att Ebba aldrig förlorat och tänker aldrig förlora allra minst mot en gammal gubbe som äger det hus med vilken framgångssagan Ebba Busch tog sin ände.

Har Ebbas syskon och hennes föräldrar och tidigare man som bor i det aktuella området inflytande över vad hon utsätter Esbörn Bolin för? Vågar nog påstå att det är fler figurer med rymligt samvete som ger Ebbas grymhet sitt oresarverade stöd.

Sannolikt är att det ligger ett trauma bakom den brist på barmhärtighet som Ebba visat genom sin orättfärdiga strid mot en gammal gubbe om hans hus.

Att "förlora" innebär en personlig katastrof för Ebba som inte är mogen den ödmjukhet och det personliga växandet som det innebär att ge upp något man gärna vill.
Senast redigerad av 90510 2021-08-09 kl. 16:14.
2021-08-09, 16:07
Medlem
Citat:
Om du inte tror mig får du väl själv kontakta FMI i stället för att gläfsa här i forumet. Jag är nöjd med den information jag fått.

Okej, då får du väl kontakta FMI själv i stället för att gnälla och tala om att du inte tror mig. Att du väljer att inte själv ta reda på hur det förhåller sig med anmälningarna mot Theo Dietz är inte mitt problem.
Mitt inlägg handlade inte om någon specifik person, det var en upplysning om att anmälningar är offentliga och att FMI inte kan neka att lämna ut dessa. Det är du som hävdar att en namngiven person är anmäld och då ligger ansvaret att styrka detta på dig. Annars låter det som förtal och som jag har förstått det så är det något du ogillar. I alla fall när det handlar om Esbjörns ombud.
2021-08-09, 16:19
Medlem
Citat:
Pilotyega talar sanning. Jag har kollat.

Innehållet i anmälningar omfattas av sekretess så det är omöjligt att få fram anmälan.

Theo Dietz är anmäld vid två tillfällen.

Den första anmälan inkom i juni 2020. Den anmälan ledde till att ett tillsynsärende öppnades. Beslutet blev att avskriva anmälan.

Den andra anmälan inkom i februari 2021 och där har ännu inget tillsynsärende inletts. Anmälan är inte avskriven.

Har anmälningarna med med detta ärende eller är det andra ärenden?
2021-08-09, 16:20
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pilotyega
Hur kan du få det till förtal att säga att en person är anmäld till FMI när FMI själva bekräftar det?
Det kan man verkligen fråga sig. Det kanske är så att FMI gör sig skyldiga till förtal när de lämnar ut uppgiften att han är anmäld? Kanske utgör anmälan i sig förtal? Har Ebba i så fall förtalat Esbjörn genom att stämma ho om?
2021-08-09, 16:22
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nighter825
Har anmälningarna med med detta ärende eller är det andra ärenden?
Den uppgiften har jag inte fått ut.

Edit: Den första anmälan är för tidig för att gälla fastighetsbråket, så gissningsvis handlar det om två separata anmälare och två separata ärenden.
Senast redigerad av DoraF 2021-08-09 kl. 16:25.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in