Citat:
Ursprungligen postat av
Wulfric
Någon värdering på 5,7 har inte lämnats in den värderingen som lämnats in är i linje med Ebbas värdering…
Det är nog ovanligt i ett mål att man lämnar in bevisning som stödjer den andra sidan, visar bara på hur inkompetent Binninge var som ombud.
Jag tycker inte 3,9 och 4,6 är riktigt överensstämmande.
Även om man ofta blir lite blind på siffror när det är stora belopp så är 700 000 väldigt mycket pengar.
Måhända är det inte oskäligt juridiskt. Men moraliskt är det faktiskt väldigt oskäligt.
Att man som Ebba öppnar med 3,8 vid en affär man bett att få genomföra tycker jag är fult och fräckt. Om du har en bil värd 50 000, du kommer till mig och vill att jag ska köpa den. Då är ett skambud helt okey. Då är det köparen marknad. Men om jag kommer till dig och är väldigt angelägen om att köpa just din bil. Då tycker jag gott att jag ska betala minst 55, och du hade gått kunnat klämma på med 60 som öppningsbud. För då är vi på säljarens marknad.
Faktumet att inte Esbjörn sa minst 4,5 på Ebbas skambud tycker jag talar för att han inte fått till sig någon relevant värdering. Eller att han hade koll på bostadsmarknaden.
Det är så synd att Ebba inte såg till att Esbjörn hade värderingspper ett par dagar innan förhandling. Och att han inte hade en ledsagare vid sin sida genom hela affären.
För hade hon gjort det, då hade hon ju dels tagit hänsyn till Esbjörns kognitiva funktionsnedsättning. Sen hade vi ju sluppit alla dom här frågetecknens som finns. Där det är svårt att hitta en logisk förklaring på Ebbas handlande som inte luktar illa?