2021-08-09, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jannetreiber93
Nej att SE skulle blivit förväxlad när han 3 minuter efter mordet springer efter poliserna in I gränden är bara ett skrattretande dåligt sätt att ge sig själv alibi, ändå är det en del som går på det.

Det är ju du som har gått på det och gör det till ett alibiförsök.
Citera
2021-08-09, 13:08
Medlem
MOPspanarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jannetreiber93
Nej att SE skulle blivit förväxlad när han 3 minuter efter mordet springer efter poliserna in I gränden är bara ett skrattretande dåligt sätt att ge sig själv alibi, ändå är det en del som går på det, dock är det alltid folk som antingen är korkade eller har andra favoritmördare. Vi som ser på det objektivt inser att det bara är en löjlig bortförklaring han kör med för att kunna skydda sig mot ett utpekande.

Precis... skrattretande sätt att ge sig själv alibi.

Mer troligt då att han som vittne uppfattade sina egna signalement men där Lisbeth som borde veta bäst, sa något helt annat, samt ville förmedla detta.
Senast redigerad av MOPspanaren 2021-08-09 kl. 13:26.
Citera
2021-08-09, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sumer
Ibland beskrivs SE som en fyllbult utan tanke på några konsekvenser, en man som skjuter OP utan att förstå vad som kan hända efteråt.

Ibland beskrivs SE som väldigt smart och som snabbt utarbetar en briljant strategi för att undkomma polisen.

Vilken variant är det gäller?
En smart strateg eller en berusad person som knappt fattar vad som händer?

Just i teorin om SE som GM så vad är det som är så jävla smart..?

För jag tror inte det är någon eg briljant plan utan han gör saker på vägen som o ändrar historier lite efter ...

Han blev ju aldrig riktigt "testad" så svårt att se hur briljant o smart han var !?
Citera
2021-08-09, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MOPspanaren
Precis... skrattretande sätt att ge sig själv alibi.

Mer troligt då att han upp som vittne uppfattade sina egna signalement men där Lisbeth som borde veta bäst, sa något helt annat.

Det kan ju vara hur skrattretande som helst. .

Men samtidigt är det ju helt sant...

Han försökte ju verkligen få folk att tro att han sprang I gränden o visade upp det i TV...
Citera
2021-08-09, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bemp
Det är ju du som har gått på det och gör det till ett alibiförsök.

Alibiförsök om han är GM

Söka uppmärksamhet om han är oskyldig..

Båda är lika korkade men detta är 1986 o vad Engström tänkte med det tar han med sig i graven...
Citera
2021-08-09, 13:28
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sumer
Nu driver jag bara med dig men det var fint av dig att hålla med om att det bara var spekulationer.

Jag såg en i mitt tycke bra kommentar på Gunnar Walls blogg .

" Det finns också ett betydande underhållningsvärde i att chefsåklagaren menar att det inte är hans uppgift att recensera böcker om Palmemordet. Knappt fyra månader senare kopierar han i allt väsentligt Thomas Petterssons bokpresentation och låter sedan slutsatserna i Den osannolika mördaren utgöra grunden till nedläggningsbeslutet."

https://gunnarwall.wordpress.com/2021/05/06/den-osannolika-mordaren-uppdaterad-har-nagot-viktigt-tillkommit/#comment-27577
I Kevinfallet kopierade åklagaren i den återupptagna förundersökningen i princip de slutsatser som SVT-dokumentären kommit fram till.

Två plus två är fyra, oavsett vem som först kom fram till det.
Citera
2021-08-09, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
I Kevinfallet kopierade åklagaren i den återupptagna förundersökningen i princip de slutsatser som SVT-dokumentären kommit fram till.

Jag tror att Krister Peterssons huvuduppdrag var att lägga ned utredningen.
Man lät SE överta Christer Petterssons roll som syndabock.
Citera
2021-08-09, 14:08
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Problem2020
Jasså inte ?

Han lyckades ju i 35år att få folk att tro att han befunnit sig på brottsplatsen efter skotten ....

Nej en löptur tre minuter efter skotten hade inte fungerat som alibi. Ingen hade tyckt det. Ingen hade kommit på nåt så korkat alibi.
Citera
2021-08-09, 14:11
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Varför ska jag citera SE på ha sagt så ?

Han har sagt att han sprang i gränden för att jaga ifatt poliser ..

Jag gjorde en poäng av det o undrade om det skulle varit CA som sprang i gränden fast då som vittne så hade ni inte trott ett dyft på honom o sen lägg till att ingen sett CA göra detta trots minst 15pers o några poliser på plats...

Men när det gäller SE så är det som att allt hans hittepå funkar ...

Nej, du gjorde en poäng av att använda något som SE aldrig sagt. SE har aldrig sagt "Okej jag sprang i gränden men det som vittne". Det där är dina ord, din avsiktliga vinkling. Och om. Du inte förstår den skillnaden i text så är kanske inte tolkning av uttalanden något du ska syssla med.
Citera
2021-08-09, 14:12
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Sen det ännu sjukare...

SE vill har sin språngmarsch filmad av visad på TV....Något som är otroligt dåligt för en utredning !

Han har allt att vinna på att få det visat i TV o bränner faktiskt bort vittnesmål genom ett sånt agerande...Det ställer mkt högre krav på ett vittne att nu när han planterat in sin språngmarsch någon minut efter GM så får det betydelse...

Tre minuter efter mordet.
Citera
2021-08-09, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Nej en löptur tre minuter efter skotten hade inte fungerat som alibi. Ingen hade tyckt det. Ingen hade kommit på nåt så korkat alibi.

Jag lägger ingen värdering om hur många som hade gått på det eller om vittnen hade blivit förvirrade...

Jag säger att om Engström är GM så var det ju det han försökte med....

O en del andra saker som han ändrar eller ljugit om står vi ju ff villrådig om...

För att göra allt väldigt enkelt...

Är han GM så har han ju ljugit om allt o då får väl du själv ta i beaktning på hur han lyckades med det...!?
Citera
2021-08-09, 14:18
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby

Men nu är det stor skillnad att ha stöd i materialet och inte ha stöd i materialet. GM SE är ju en en fantasifull historia som knappt vidrör fakta.

Skillnaden borde vara uppenbar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in